2

۳۰درصد جامعه توانی برای خانه دار شدن ندارند

  • کد خبر : 139964
  • ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

عضو کمیسیون عمران مجلس پرداخت هرگونه تسهیلات را باعث بالا رفتن قیمت ها در بازار مسکن دانست و گفت: ۳۰درصد جامعه هیچگونه توانی برای خانه دار شدن ندارند.

سید بهلول حسینی در گفتگو با آریا در رابطه با اختلاف نظرهایی که در رابطه با پرداخت تسهیلات خرید مسکن در قالب صندوق های پس انداز وجود دارد اظهار داشت: معمولا کارشناسان اقتصادی فرمول های خاص خود را دارند و اغلب نیز متاسفانه میان کارشناسان اقتصادی اختلاف نظر وجود دارد و به نظر
می رسد بخشی از بی سلیقگی ها در اقتصاد کشور نیز ناشی از همین اختلاف نظرها وعدم هماهنگی ها است.
وی با اشاره به این که شخصا اعتقاد چتدانی به فرمول های اقتصاددانان ندارم گفت:در طرح مد نظر دولت برای پرداخت تسهیلات مسکن هر چند متقاضیان در ابتدا باید در صندوق های مسکن سپرده گذاری داشته باشند ، اما در نهایت این پول مجددا به چرخه اقتصادی کشور باز می گردد و قطعا طبق گفته برخی کارشناسان با افزایش نقدینگی ،شاهد افزایش تورم هم خواهیم بود.
حسینی با  بیان این که برخلاف دولتی ها استنباط من بر این است که پرداخت هر گونه تسهیلات موجب افزایش تقاضا و در پی آن بالا رفتن قیمت ها خواهد شد اظهار داشت: تنها در حالی پرداخت و حمایت مالی مشکل ساز نخواهد بود که این تسهیلات به بخش تولید و ساخت و ساز اختصاص یابد.
وی افزود : در حالی که به نظر نمی رسد رکود در بازار معاملات مسکن مشکل ساز باشد مسئولین در وزارت راه و شهرسازی بر خروج این بازار از رکود اصرار دارند بدون این که در نظر داشته باشند با رونق خرید و فروش بازار حالت تجاری به خود خواهد گرفت.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر هدایت تسهیلات به بخش تولید مسکن تصریح کرد: تنها در این صورت است که پرداخت تسهیلات توجیه پذیر خواهد شد.
حسینی خاطر نشان کرد: ساخت و تولید مسکن افزایش عرضه را بدنبال دارد و در نهایت با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت خواهیم بود.
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس با تاکید بر ایجاد تناسب میان قدرت خرید مردم  و میزان عرضه گفت: متقاضیان در بخش مسکن به ۳ دسته تقسیم می شوند.
وی در توضیح این مسئله افزود: گروه اول که شامل ۱۰ درصد جامعه هستند برای تهیه مسکن خود با هرگونه امکانات مشکلی ندارند و گروه دوم نیز که بخش عمده و تقریبا ۶۰ درصد جامعه را تشکیل
می دهند گروهی هستند که لازم است برای خانه دار شدن شان تسهیلات قائل شود.
حسینی گروه سوم را افرادی دانست که برای امورات روزمره شان در مضیقه هستند و هیچ گونه توانایی برای خانه دار شدن ندارند.
وی افزود: این گروه که ۳۰ درصد از جامعه را در برمی گیرند و لازم است از سوی دولت به طور مستقیم و یا در قالب طرح هایی مانند مسکن مهر ۹۹ ساله حمایت ویژه شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=139964

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر