1

امیدواریم دکتر روحانی از سفر به نیویورک با دست پر برگردند

  • کد خبر : 142380
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

با توجه به موقعیت زمانی مهم و حساسی که وجود دارد حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر بیان دیدگاه‌های جهانی برای رؤسا و نمایندگان سایر کشورها فرصت مناسب در برقراری روابط فی‌مابین است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به موقعیت زمانی مهم و حساسی که وجود دارد حضور رئیس جمهور کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر بیان دیدگاه‌های جهانی برای رؤسا و نمایندگان سایر کشورها فرصت مناسب در برقراری روابط فی‌مابین است.

“علی‌اکبر ولایتی” در حاشیه دیدار با “خالد سلیمان” قائم مقام وزیرخارجه کویت در مرکز تحقیقات استراتژیک در جمع خبرنگاران درباره ظرفیت جنبش عدم تعهد برای مقابله با داعش اظهارداشت: تشکیل جلسه فوق‌العاده برای مقابله با افراطی‌گری و ایجاد اختلال در کشورهای اسلامی و جهان سوم از جمله موضوعاتی است که مورد توجه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایران و کویت دو عضو موثر از اعضای جنبش عدم تعهد هستند که می‌توانند در زمینه مبارزه با گروهک‌های تروریستی همچون داعش با یکدیگر گفتگو داشته باشند.

ولایتی درباره تأثیرات سفر رئیس جمهوری کشورمان به نیویورک و آغاز فصل جدید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی با کشورهای دیگر گفت: با توجه به موقعیت زمانی مهم و حساسی که وجود دارد حضور رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر بیان دیدگاه‌های جهانی برای روسا و نمایندگان سایر کشورها فرصت مناسب در برقراری روابط فی‌مابین است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ادمه داد: امیدواریم دکتر روحانی از سفر به نیویورک با دست پر برگردند و آنچه که به دست می‌آید در راستای مطالبات و منویات رهبری معظم باشد.

وی بیان داشت: بدون تردید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی همچون سفر سال گذشته خود به نیویورک مواضع ملت ایران را مطرح و از آن دفاع می‌کند و امیدواریم که سفر پربار و پربرکتی باشد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که در برخی منابع ذکر شده که بنا به ادعای آمریکا ایران باید ۱۵۰۰ سانتریفیوژ خود را فعال نگه دارد و مابقی را غیرفعال کند گفت: ماهم همچون شما این اخبار را شنیده‌ایم اما مواضع جمهوری اسلامی همان مواضعی است که بارها از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده است.

وی گفت: مواضع ایران در راستای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای در جهت مقاصد صنعتی است که بتواند با استفاده از این نیروی بسیار مهم کمترین آلودگی را در محیط زیست ایجاد کنند و این حق تمام کشورهای عضو NPT است.

دبیر جنبش عدم تعهد بیان داشت: ادعاهایی که از سوی آمریکایی‌ها در حق استفاده ایران از انرژی هسته‌ای مطرح می‌شود سخنان تازه‌ای نیست ومواضع ایران با آن کاملا متفاوت است و ما به هیچ وجه زیربار تحمیل‌های خارج از قواعد بین‌المللی نخواهیم رفت.

yjc.ir

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=142380

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر