2

سوءاستفاده از وام‌های کلان بانکی به ‌نام صنعتگران

  • کد خبر : 143406
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۷

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در چند سال اخیر وام‌های کلان بانکی به ‌نام صنعتگران در مصارف دیگری مانند ساخت‌وساز، ارز، طلا و غیره استفاده شده و مشکلات فراوانی را برای صنعت به‌ وجود آورده است.

سید محمدعلی سیدابریشمی عصر امروز پس از بازدید دو ساعته از شهرک‌های خُنجِشت و تیمارجان در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، معاون فرماندار و جمعی از صنعتگران و کارآفرینان این شهرستان اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک در حقیقت نوعی دستگاه درآمدی هزینه‌ای محسوب می‌شوند که در دولت و منابع عمومی، بودجه‌ای ناچیز به آنها اختصاص داده شده است.

این مسئول عنوان کرد: تأمین زمین مناسب، آب، برق، گاز، مخابرات، آسفالت جاده و راه‌سازی شهرک‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای دریافت تسهیلات اقداماتی است که وزارت صنایع در مورد شهرک‌های صنعتی انجام داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به هزینه و مشکلات بالای صنایع بزرگ در مقایسه با صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: باید مراکز صنعتی کوچک نزدیک به یکدیگر احداث ‌و از هزینه‌های اضافی برای تأمین زیرساخت‌ها و بالا بردن کیفیت صنایع کوچک استفاده شود.

این مسئول در پاسخ به یکی از حاضران در مورد قیمت بالای زمین واگذار شده به صنعتگران بیان کرد: هزینه‌ای که متقاضی دریافت زمین پرداخت می‌کند تنها سه درصد از کل سرمایه‌گذاری او است که با مساعدت رئیس‌جمهور و به دستور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با فاصله زمانی شش ماهه و یک‌ساله پرداخت می‌شود.

فارس/سیدابریشمی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر وام‌های کلان بانکی به‌نام صنعتگران در مصارف دیگری مانند ساخت‌وساز، ارز، طلا، سکه و غیره استفاده شده و مشکلات فراوانی در صنعت به وجود آورده، اما با تلاش وزیر صنعت و معدن و وزیر اقتصاد و استناد به لایحه‌ خروج از رکود باهمت همگانی در فاصله زمانی ۱٫۵ تا دو سال این مشکلات حل خواهد شد.

این مسئول در پایان با تشکر از الیاس طاهری نماینده مردم اقلید در مجلس و عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و قول مساعدت به‌ویژه در تکمیل پروژه‌ شهرک صنعتی آب دژکُرد از سرمایه‌گذاران خواست تا واحدهای راکد و یا در دست احداثی که قادر به ادامه ساخت‌وساز آنها نیستند را به‌صورت مشارکتی و یا تملک بر عهده گیرند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143406

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر