0

فضائل و مظلومیت‌های امام علی(ع) به دنیا شناخته شود

  • کد خبر : 143538
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۱۶

یکی از مراجع تقلید با اشاره به تاثیرات فراوانی که بازسازی واقعه عظیم غدیر خم دارد گفت: باید تلاش شود فضائل و مظلومیت‌های امام علی(ع) به دنیا شناخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی، شامگاه پنج شنبه در دیدار سردار یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیر و مسئول سازمان اردویی راهیان نور در سخنانی با اشاره به تاثیرگذاری فراوان بازسازی حادثه غدیر اظهار داشت: بازسازی این حادثه عظیم تاریخی تاثیرات بیشتری از آنچه که در کتاب‌ها بیان شده است دارد و کسانی که در این امر بزرگ دخیل هستند باید قدر خود را بدانند.

مرجع تقلید شیعیان، ابراز داشت: حادثه غدیر خم در تاریخ اسلام جایگاه عظیمی دارد؛ هر چند که عده‌ای همواره سعی کردند تا این نعمت الهی را نادیده بگیرند و با آن به مخالفت بپردازند و این واقعه بزرگ را در حد یک حکایت پایین بیاورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان سعی کردند تا واقعه غدیر را مسئله‌ای ساده معرفی کنند افزود: آنها واژه مولا و ولی را به معنای دوست داشتن تفسیر می‌کنند و این امر در حالی است که تصور کردن اینکه پیامبر(ص) مردم را در آن منطقه نگه دارد و بفرماید که من علی(ع) را دوست دارم خنده دار است و هیچ کس آن را نمی‌پذیرد.

وی با بیان اینکه به امام علی(ع) ظلم‌های بسیاری شد افزود: امروز آنچه که از اسلام داریم به برکت مجاهدت‌ها و فداکاری‌های امام علی(ع) است و رشادت‌های آن حضرت در صدر اسلام در پیشرفت اسلام تاثیر فراوانی داشته است.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: باید تلاش شود تا فضائل و مظلومیت‌های امام علی(ع) به دنیا شناخته شود و بازسازی واقعه غدیر نیز امری مبارک است و اقدام خوبی است تا در روز عید سعید غدیر خم این حادثه تاریخی اسلام به مردم شناخته شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=143538

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر