2

لغو سخنرانی محمدرضا خاتمی در اصفهان

  • کد خبر : 145465
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲

یک سخنرانی دیگر از اصلاح‌طلبان منتفی شد؛ سخنرانی محمدرضا خاتمی در اصفهان. قرار بود روز چهارشنبه هفته گذشته مراسم بازگشایی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام(ره) دانشگاه اصفهان با سخنرانی محمدرضا خاتمی و همین‌طور حجت‌الاسلام سید محمد طاهری برگزار شود.

به گزارش اعتماد، محل برگزاری این مراسم هم سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بود. مجوز این مراسم هم روز نهم مهرماه توسط مسوولان این دانشگاه صادر شده بود. اما آن‌طور که یکی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه اصفهان خبر داده است، علت لغو این مراسم برخی تهدیدها برای به هم زدن سخنرانی محمدرضا خاتمی بوده است. این برای نخستین بار است که چنین مراسمی در دانشگاه اصفهان لغو شده و بعد از روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون چنین برخوردی صورت نگرفته بود.
در همین حال مصطفی سیدمیر رمضانی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان نیز درباره لغو این مراسم توضیح داد: «ما مجوز این برنامه را از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دریافت کرده بودیم و علاوه بر آن استانداری را نیز در جریان برگزاری این مراسم قرار دادیم تا برنامه با کمترین حاشیه و بیشترین هماهنگی برگزار شود.»
به گفته میررمضانی در فاصله دو روز مانده به برگزاری این مراسم مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برگزارکنندگان این برنامه اعلام کردند که بهتر است چنین مراسمی برگزار نشود.

میررمضانی همین‌طور درباره این اتفاق به خبرگزاری ایسنا نیز توضیحاتی ارایه کرده است، از جمله اینکه «رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جلسه‌یی که قرار بود هفت صبح برگزار شود اما با چهار ساعت تاخیر در ساعت ۱۱ صبح روز گذشته برگزار شد اعلام کرد که توسط برخی اشخاص حقیقی و حقوقی برای برگزاری این مراسم تهدید شده است. دامنه فشارها برای برگزاری این مراسم حتی تا وزارت بهداشت نیز پیش رفته بود به‌طوری که مسوولان وزارتخانه در ساعت دو و سه بعد از ظهر روز گذشته با بنده دو بار تماس گرفتند و از عدم برگزاری این مراسم در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطمئن شدند.»

در همین حال دکتر محمدرضا ایروانی، قائم‌مقام دانشگاه اصفهان نیز درباره لغو مراسم سخنرانی محمدرضا خاتمی به «اعتماد» توضیح داد که این تصمیم توسط مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گرفته شده است.

او گفت: «ما فقط می‌دانیم که این مراسم لغو شده و در جریان جزییات آن قرار نداریم.»

انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه اصفهان در همین رابطه در اطلاعیه‌یی مشترک اعلام کردند که این مراسم در زمان دیگری برگزار خواهد شد. میررمضانی به «اعتماد» توضیح داده است که احتمالا زمان برگزاری مجدد مراسم بعد از دهه اول محرم خواهد بود. با این وجود این مراسم احتمالا در حالی تجدید می‌شود که محمدرضا خاتمی به عنوان سخنران در آن حضور نداشته باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=145465

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر