2

ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در حوزه دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 147384
  • ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۰

استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در حوزه دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، قربانعلی سعادت امشب در جلسه شورای اداری که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن آمفی‌تئاتر استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: احداث مناطق ویژه اقتصادی در حوضه دریاچه ارومیه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در این خطه باید اهتمام جدی شکل گیرد، اضافه کرد: دولت از این قبیل طرح‌ها باید حمایت به عمل آورد تا اشتغال جایگزین کشاورزی سنتی در استان ایجاد شود.

استاندار آذربایجان غربی نجات دریاچه نیمه جان ارومیه را دغدغه همه مردم و مسئولان در این استان دانست و ادامه داد: برای اجرای راهکارهای موجود و برنامه‌های مصوب عزم جدی شکل گرفته است، هرچند که اختلاف‌نظرهایی نیز دیده می‌شود.

وی با اظهار به اینکه تاکنون پنج قانون برنامه توسعه در مناطق مختلف کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است، بیان داشت: ولی با این وجود مسئله عدم توازن در توسعه بین استان‌های کشور هنوز حل نشده است که به این موضوع در برنامه ششم توسعه باید توجه کرد.

سعادت بر ضرورت استفاده از تکنولوژی‌های نوین در کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: تغییر الگوهای کشت، استفاده از آبیاری مدرن به جای سنتی، مدیریت منبع آب باید به طور جدی مورد توجه مسئولان قرار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی شود.

مقام عالی استان کمک و همراهی اقشار مختلف مردم برای موثر واقع شدن پروژه‌‌های مختلف را خواستار شد و افزود: در این صورت نتایج مورد انتظار را در همه زمینه‌ها اعم از صنعتی، کشاورزی، فرهنگی و … می‌توان به دست آورد.

وی با بیان اینکه در استان ما در مقایسه با سایر مناطق کشورمان شاخص‌های توسعه‌یافتگی چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: استان ما در شمار هشت استان کمتر توسعه یافته قرار گرفته است.

مقام عالی استان توجه صرف به صنعت کشاورزی و سرمایه‌گذاری در این زمینه را موجب غفلت از سایر ظرفیت‌‌های آذربایجان غربی دانست، اظهار داشت: در راستای شکوفایی همه قابلیت‌ها و استعدادهای این خطه باید گام برداشته و سرمایه‌گذاری کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=147384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر