1

تقدیر مجمع شهرداران آسیایی از شهردار تهران

  • کد خبر : 148422
  • ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

مجمع شهرداران آسیایی با اهدای لوح یادبودی از محمد باقر قالیباف به عنوان بنیانگذار این مجمع و به دلیل تلاش های وی در راستای تقویت جایگاه شهرهای آسیایی تقدیر کرد.

محمد باقر قالیباف در این سفر روزهای پرکاری را در مجمع شهرداران آسیایی سپری می کند. از سخنرانی در مراسم افتتاحیه این مجمع گرفته تا دیدار با شهرداران کلانشهرهای قاره کهن از جمله برنامه های قالیباف در این سفر است. البته در جریان این سفر، مجمع شهرداران آسیایی با اهدای لوح یادبودی از محمد باقر قالیباف به عنوان بنیانگذار این مجمع و به دلیل تلاش های وی در راستای تقویت جایگاه شهرهای آسیایی تقدیر کرد.
سرویس اجتماعی «فردا»- شهردار تهران طی روزهای اخیر به کشور چین سفر کرده تا در مجمع شهرداران آسیایی حضور یابد.محمد باقر قالیباف در این سفر روزهای پرکاری را در مجمع شهرداران آسیایی سپری می کند. از سخنرانی در مراسم افتتاحیه این مجمع گرفته تا دیدار با شهرداران کلانشهرهای قاره کهن از جمله برنامه های قالیباف در این سفر است. البته در جریان این سفر، مجمع شهرداران آسیایی با اهدای لوح یادبودی از محمد باقر قالیباف به عنوان بنیانگذار این مجمع و به دلیل تلاش های وی در راستای تقویت جایگاه شهرهای آسیایی تقدیر کرد.

سخنرانی قالیباف در مراسم افتتاحیه مجمع شهرداران آسیایی

محمدباقر قالیباف، طی سخنانی در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره مجمع شهرداران آسیایی که در شهر هایکو چین برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی و تاثر از خشونت هایی که در برخی از شهرهای منطقه به نام دین صورت می گیرد، تصریح کرد: امروز شهرهایی که به گواهی تاریخ مهد ادیان الهی بوده‌اند به نام دین آسیب می‌بینند. از این رو امیدوارم کارگروه ‌های ویژه‌ای برای بررسی راهکارهای ایجاد «شهر دوستدار مذهب» با هدف بهره‌گیری از پتانسیل تنوع فرهنگی و مذهبی این قاره کهن در ظرف مکان شهرها برای گسترش صلح پایدار تشکیل شود.

وی با تاکید بر این که در جهان امروز شهرها بار اصلی رقابت‌ های اقتصادی و ژئوپولتیک بازیگران بین‌المللی را بر دوش می‌کشند و از سوی دیگر ظرف شکل‌گیری پیشرفت جامعه بشری هستند، گفت: در روزگاری که رشد اقتصادی بیش از جهت ‌گیری‌های مدیران ملی به تصمیمات مدیران شهری وابسته است و در منطقه‌ای که برخی از کشورها، بیست سال مستمر است که رشد اقتصادی بالایی را تجربه می‌کنند، مدیریت و توسعه کلان‌شهرها مسئولیت سنگینی را بر دوش رهبران این شهرها نهاده است چرا که کلانشهرها مکان اصلی خلاقیت، ارتباطات، نوآوری و موتور محرکه اصلی این تغییر هستند.

قالیباف هدف از این گردهمایی را ارائه دستاوردها و به اشتراک ‌گذاری راه ‌حل ‌ها در مقابل مشکلات مشترک عنوان کرد و گفت: هم اندیشی شهرها فرصتی است که امیدوارم با ایجاد یک شبکه همکاری در راستای توسعه پایدار شهرها، رشد و ارتقا را در جهان رقابتی مدرن به ارمغان بیاورد.

شهردار تهران در ادامه انتقال تجارب و همکاری های گسترده میان شهری در عرصه های فراملی را سبب حفظ و حراست از تمدن جهانی و جلوگیری از چالش های مخرب به ویژه چالش های زیست محیطی در مقیاس جهانی دانست و تاکید کرد که راهبرد توسعه پایدار جهانی از مسیر همکاری های میان شهری در «عصرشهرها» می‌تواند راهبرد اصلی پیش روی شهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی ‌باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: جهانی شدن و محلی شدن و همچنین توسعه اقتصادی و فناوری نه تنها نقش شهرها را در فعالیت ‌های جهانی افزایش داده، بلکه رقابت را در میان شهرهای مختلف نیز تشدید کرده است. از این رو در بستر رقابت جهانی، جمعیت و موقعیت اقتصادی برخی شهرها در حال افزایش است. درحالی‌ که برخی دیگر در حال تحمل رکود اقتصادی یا کاهش جمعیت خود هستند.

شهردار پایتخت با طرح این پرسش که «چرا برخی شهرها با سرعت بیشتری توسعه می‌یابند و پتانسیل بیشتری را نسبت به سایر شهرها آشکار می‌کنند؟» تصریح کرد: این موارد از جمله مسائلی است که با توسعه شهری و همچنین رونق و افول اقتصادی در بستر رقابت جهانی مرتبط است. رشد شاخص‌ های بین‌المللی ارزیابی شهری در آسیا نیز حاکی از پیشرفت شاخص‌های کلیدی اقتصاد شهری در منطقه ما است.

شهردار تهران ادامه داد: بی‌گمان آسیایی که ویژگی‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و مذهبی خود را دارد، می‌تواند راهکارهای خلاقانه بومی متناسب با مختصات فرهنگی خود را برای رونق اقتصادی و ارتقای زندگی شهروندان داشته باشد.

وی تاکید کرد: چالش‌ های رهبران شهری، منطقه به منطقه و شهر به شهر متفاوت است اما معتقدم ماهیت مشکلات و مسائل این منطقه در میان بسیاری از شهرهای عضو با توجه به اشتراکات و ویژگی‌های جغرافیایی و ژئوپولیتیک آن ها یکسان است. ما می‌توانیم با بهره‌گیری از دانش و تجارب این منطقه، راهکارها و سیاست‌ های خود را برای حرکت در مسیر «جهانی بهتر» داشته باشیم. البته این سخن به معنای چشم‌پوشی از چارچوب ‌های علمی و عدم بهره‌گیری از آموخته ‌های سایر شهرها نیست بلکه طراحی راه حل‌ ها با رعایت ملاحظات فرهنگی اجتماعی این بخش از جهان اهمیت دارد.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه همه ما به ساختن شهری برای زندگی بهتر، امن و برخوردار از لحاظ اقتصادی برای تعالی بشر معتقدیم، بر ضرورت یافتن راه حل‌های بومی مبتنی بر مشخصه‌ اقتصادهای ملی و ساختارهای فرهنگی آسیا تاکید کرد.

قالیباف افزود: موفقیت در این عرصه به شناخت فرصت‌ ها، اتکا به امتیازات نسبی موجود و ایجاد امتیازات رقابتی وابسته است که سبب می‌شود شهرها روند جهانی سازی را برای منافع خودشان بهینه ‌تر مدیریت کنند.

وی همچین بر ضرورت اجرای عدالت اجتماعی، عدالت فضایی و کاهش فاصله طبقاتی در فضاهای شهری تاکید کرد و اظهار داشت: مسئله فقر شهری بسیاری از شهرهای عضو را می‌آزارد و مناطق حاشیه ‌ای و فقیر نیز چهره بسیاری از شهرها را تحت تاثیر قرار داده است. مسئله‌ای که گستردگی آن موضوعاتی چون امنیت، آزادی، آموزش، بهداشت و سکونتگاه ‌های حاشیه‌ای را در بر می‌گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: شرایط ناپایدار، آسیب‌پذیری و ناتوانی در مقابل آسیب‌ ها شهروندان ما را در معرض مسائل جدی قرار داده است. تا جایی که می توان منشا برخی از خشونت‌ها را در عدم توانمندی توزیع کارآمد جریان سرمایه در شهرها و عدم بهره‌گیری از مولفه‌های اقتصاد شهری در بهبود وضعیت شهرها و کاهش فاصله‌ها دانست.

محمدباقر قالیباف عدم شناخت دقیق «نظام تولید» شهرهای آسیایی را یکی از کاستی های موجود عنوان کرد و گفت: مجمع شهرداران آسیایی پس از چهار دوره به این بلوغ رسیده است که به مسائل جدی ‌تری از این دست ورود نماید و سیاست‌ های شهری متناسب با ویژگی‌های این منطقه را به ویژه در زمینه‌ های مربوط به محیط زیست و فقر شهری در دستور کار قرار دهد.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا راهکار های مقابله با فقر شهری با تاکید بر ارایه راهکار های عملیاتی مختص قاره آسیا مورد بررسی قرار گرفته و در این راستا مواردی همچون ایجاد درآمد های پایدار شهری، اصلاح الگو های قیمت‌گذاری خدمات ‌شهری، آسان سازی دسترسی دولت‌ های محلی به بازار سرمایه و مشارکت بخش خصوصی در دستور کار کمیسیون چالش‌ های مشترک مجمع شهرداران آسیایی قرار گیرد.

شهردار تهران یادآور شد:مدیریت دوران گذار در کلان‌شهرهای آسیایی ناگزیر از بهره‌گیری از پتانسیل وجود تنوع نژادی، تفاوت‌های فرهنگی درون آسیایی به عنوان منبع نوآوری و خلاقیت در بهبود وضعیت شهرهاست. برخی از شهرهای آسیایی نیازمند چارچوب جدید مدیریتی برای واکنش به مشکلات اقتصادی شهرها هستند. چارچوبی که بر اساس استفاده بهینه از ظرفیت‌های فرهنگی با رویکرد کل نگر با تاکید بر بهره‌گیری از ابزارهای اقتصاد و تضمین کننده توسعه فضایی منسجم و بهره‌گیری کارآ از منابع باشد.

به گفته وی طراحی مسیری برای یک اقتصاد پایدار تنها راه پیش‌روی شهرها به شمار می رود و این امر موضوعی که دستور کار فردا نیست، بلکه ضرورت امروز است.

شهردار تهران افزود: مدیریت محلی در کلانشهر تهران تجارب ارزنده‌ای در حوزه اقتصاد شهری و بهبود فضای کسب و کار در اختیار دارد که با هدف ارتقای شاخص های کیفیت زندگی صورت گرفته است. ما در سال های گذشته بر اساس رویکرد شهر انسان محور و برقراری عدالت در ابعاد مختلف، تجارب مهمی داشته‌ایم.

قالیباف بهره‌گیری از راهکارهای نوین مدیریت مالی پروژه‌های شهری مانند ایجاد بانک شهر در میان شهرداری‌های ایران و تامین مالی هم‌زمان پروژه‌های عظیم شهری در دوران تحریم جمهوری اسلامی ایران را از جمله مهم ترین این تجارب عنوان کرد و گفت: در این مسیر بزرگراه طبقاتی صدر – نیایش، بزرگراه امام علی (ع) و دریاچه چیتگر با رویکرد گسترش عدالت فضایی در شهر تهران ایجاد شده است و این تجارب می‌تواند در اختیار سایر کلانشهرهای عضو مجمع شهرداران آسیایی قرار گیرد.

وی در ادامه خطاب به شهرداران شهرهای آسیایی گفت: با ایجاد رابطه نزدیک تر با ذی نفعان جامعه محلی و کسب شناخت و درک عمیق تر نسبت به جایگاه بسیار حیاتی کلانشهرها در شکل گیری و توسعه پایدار اقتصاد های ملی و جهانی نقش فعال تر و ماندگار ترین را بازی نمایید. این ایفای نقش نیز می تواند از طریق تبادل دانش و اطلاعات، تجارب بومی و نیز تسهیل همکاری های دو و چند جانبه صورت گیرد تا در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و تحقق صلح، توسعه وعدالت فراگیر و پایدار موثر باشد.

قالیباف در پایان تصریح کرد: چالش های بزرگ، نیروهای بزرگ تری را می طلبد و اطمینان دارم که ما آسیایی ها در سایه انسجام، همگرایی و هم افزایی، به نیروهای فوق العاده سازنده ای دست خواهیم یافت.

تقدیر مجمع شهرداران آسیایی از شهردار تهران

در ادامه، مجمع شهرداران آسیایی با اهدای لوح یادبودی از دکتر محمد باقر قالیباف به عنوان بنیانگذار این مجمع و به دلیل تلاش های وی در راستای تقویت جایگاه شهرهای آسیایی تقدیر کرد.

در جریان مراسم افتتاحیه مجمع شهرداران آسیایی که با حضور شهرداران، اعضای شورای شهر و مدیران شهری کلانشهرها و پایتخت های آسیایی در شهر هایکو چین برگزار شد، از شهردار تهران با اهدای لوح یادبودی تقدیر شد.

در جریان این مراسم سوخوم باند پارابیترا، فرماندار بانکوک و رئیس پیشین مجمع شهرداران آسیایی و همچنین نی چیانگ، شهردار هایکو و رئیس جدید این مجمع به نمایندگی از شهرداران کلانشهرها و پایتخت های آسیایی از دکتر قالیباف تقدیر کردند.

بر اساس این گزارش لوح یادبود مجمع شهرداران آسیایی به دلیل کمک های شهردار تهران در مسیر حرکت این مجمع و همچنین تلاش های وی در تقویت جایگاه شهرهای آسیایی به دکتر قالیباف اعطا شد.

همچنین در جریان این مراسم نی چیانگ، شهردار هایکو با حضور شهردار تهران، فرماندار بانکوک و دبیر کل مجمع شهرهای آسیایی، به صورت رسمی ریاست این مجمع را برای چهارمین دوره بر عهده گرفت.

افزایش همکاری های مشترک تهران و استانبول

شهردار تهران در ادامه دیدارهای خود با مدیران شهری، شهرداران و مقامات بین المللی با محمد دومان، دبیر سازمان UCLG – MEWA دیدار و گفت و گو کرد.

محمدباقرقالیباف در جریان این دیدار با اشاره به زمینه های مشترک موجود به منظور افزایش همکاری مجمع شهرداران آسیایی و سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی، بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری این دو نهاد بین المللی تاکید کرد.

شهردار تهران تاکید کرد: استانبول و تهران نقش بسیار جدی در UCLG – MEWA و مجمع شهرداران آسیایی دارند و در آینده نیز می توانند همکاری های مشترک خود را در زمینه های مختلف افزایش دهند.

همچنین محمد دومان، دبیرUCLG – MEWA در این دیدار به ارایه گزارشی از آخرین فعالیت های سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی پرداخت و گفت: ضمن حمایت از مجمع شهرداران آسیایی، حاضر هستیم میزبان نشست آتی این مجمع در ترکیه باشیم.

وی در ادامه حمایت خود را از طرح ابتکاری شهردار تهران به منظور تشکیل مجمع شهرداران آسیایی و ایجاد همگرایی بیشتر میان کلانشهرها و پایتخت های آسیایی اعلام کرد.

دیدار شهردار تهران و فرماندار بانکوک

محمد باقر قالیباف در حاشیه چهارمین دوره مجمع شهرداران آسیایی همچنین با سوخوم باند پارابیترا، فرماندار بانکوک دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار شهردار تهران با اشاره به نقش موثر بانکوک در اجلاس شهرداران آسیایی، از تلاش های صورت گرفته از سوی فرماندار بانکوک به عنوان رئیس پیشین مجمع شهرداران آسیایی در طول دو سال گذشته تقدیر کرد.

وی ضمن دعوت از فرماندار بانکوک به منظور بازدید از فضای تهران خواستار افزایش همکاری ها در مجمع شهرداران آسیایی شد.

همچنین فرماندار بانکوک نیز در این دیدار ضمن تقدیر از شهردار تهران به عنوان بنیانگذار مجمع شهرداران آسیایی، خواستار استفاده از تجربیات تهران در زمینه های مختلف شد.
وی خطاب به دکتر قالیباف تاکید کرد: مجمع شهرداران آسیایی بسیار زنده است و در طول این مدت به خوبی درخشیده است. این وضع نشان دهنده نگرشی است که شما مبدع آن بودید.

سوخوم باند پارابیترا به پیشرفت های تهران در سال های اخیر به ویژه در مرکز مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: تجربیاتی که ما و هیات همراه در سفر به تهران داشتیم بسیار ارزشمند بود. به نحوی که توانستیم از اقدامات تهران درس بگیریم تا نقش بهتری برای جلوگیری از بحران و کاهش آثار بلایای طبیعی داشته باشیم.

دیدار بنیانگذارسازمان جهانی شهروندان با شهردارتهران

محمدباقر قالیباف در حاشیه چهارمین مجمع عمومی شهرداران آسیایی با پروفسور یون هون کواک، بنیانگذار سازمان جهانی شهروندان دیدار و گفت و گو گرد.

در جریان این دیدار شهردار تهران با تاکید بر این که استضعاف امروز در دنیا استضعاف فکری است و نه استضعاف مالی، گفت: امروز آن چیزی که ارزشمند است پول نیست، بلکه تفکر و اندیشه ها است. چرا که حتی در بعضی از نقاط که امکانات مالی فراوانی وجود دارد، باز هم عقب افتادگی قابل مشاهده است. ما نیز در دین اسلام به کسی مستضعف می گوییم که اهل فکر و اندیشه نیست.

وی به برنامه تهران برای تبدیل به یک شهر انسان محور اشاره و بیان کرد: مهم ترین دغدغه های ما در تهران توجه به عدالت فضایی است تا حاشیه نشینی ها به وجود نیاید و در صورت بروز این پدیده، به سرعت برای آن چاره اندیشی شود.

شهردار تهران افزود: متاسفانه شهر تهران در گذشته یک شهر دو قطبی بود و شمال و جنوب اجتماعی شهر کاملا مشخص بود، اما در دهه گذشته مهم ترین اقدام شهرداری تهران تلاش بر کاهش این فاصله بود. به همین جهت توسعه در شمال شهر با همان سرعت پیش رفته است اما تلاش کردیم تا توسعه در جنوب شهر را با سرعت چندین برابر افزایش دهیم.

پروفسور یون هون کواک نیز طی سخنانی در این دیدار با اشاره به بازدید اخیر خود از شهر تهران، اظهار کرد: من روابط بسیار خاصی با تهران دارم و وقتی در این بازدید با شهروندان تهرانی ملاقات کردم، مشاهده کردم که آن ها افرادی بسیار باهوش و خوش فکر هستند و از این رو تحت تاثیر آن ها قرار گرفتم.

بنیانگذار سازمان جهانی شهروندان با اشاره به طراحی مترو خیابان «تهران» در شهر سئول کره جنوبی و همچنین طراحی شهرک اکباتان تهران از سوی وی، گفت: امیدوارم تهران در ادامه مسیر پیشرفت خود اولین شهری باشد که بتواند جنگل شهری و فضای شهری سازگاری با محیط زیست ایجاد کند تا به الگویی برای بسیاری از شهرها و کشورها تبدیل شود.

وی به سخنرانی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه مجمع شهرداران آسیایی و تاکید وی بر ضرورت حذف حاشیه نشینی از شهرها اشاره کرد و گفت: امیدواریم که دیگر در سطح آسیا و جهان شاهد آن نباشیم که شهروندانی به حاشیه رانده شوند. تهران می تواند در این زمینه نقش رهبری را ایفا کند چرا که افراد خوش فکری در شهرداری تهران حضور دارند که می توان از آن ها نه تنها برای شهر تهران بلکه برای شهروندان در سراسر جهان استفاده کرد.

کواک همچنین خاطرنشان کرد: امروزه تحولات اساسی در دنیا صورت گرفته است و امیدوارم تهران بتواند ابتکاری داشته باشد تا مرکزی برای صلح جهانی در این شهر ایجاد کند. به این ترتیب تهران به شهروندان همه جهان شناخته خواهد شد و این می تواند همانند بذری باشد تا به وسیله آن توان و قدرت فکری ایران شکوفا شود.

وی با اشاره به سابقه دیرینه ایران در حوزه های مختلف نظیر نجوم، فیزیک، شیمی و شعر و ادبیات ابراز امیدواری کرد که بار دیگر ایران در قرن بیست و یکم بشکفد.

بنیانگذار سازمان جهانی شهروندان در پایان از نقش رهبری شهردار تهران در مجمع شهرداران آسیایی تقدیر و ابراز امیدواری کرد که روند حرکت در آینده به گونه ای باشد تا زمینه برای نزدیکی و ارتباط بیشتر فراهم شود.

نشست مشترک شهرداران کلانشهرهای آسیا با حضور شهردار تهران در شهر هایکو برگزار شد.

حضور در ضیافت نهار شهردار هایکو

شهردار تهران ظهر پس از دیدارهای انجام شده، در ضیافت رسمی نهار شهردار هایکو حضور یافت.

این ضیافت نهار با حضور شهرداران عضو مجمع شهرداران آسیایی در تالار تشریفات مرکز همایش های هایکو برگزار شد.

در جریان اجلاس امروز مجمع شهرداران آسیایی شهردار هایکو به صورت رسمی ریاست این اجلاس را برای دو سال آینده از فرماندار بانکوک تحویل گرفت.

نشست مشترک شهردار تهران با شهرداران کلانشهرهای آسیا

محمدباقرقالیباف در حاشیه اجلاس عمومی مجمع شهرداران آسیا، در نشست مشترک با تعدادی از شهرداران کلانشهرهای آسیایی شرکت کرد.

در جریان این نشست شهرداران کلانشهرهای آسیایی به بررسی موضوعات مشترک همچون خدمات شهری، جمع آوری زباله، مدیریت پسماند، تولید برق از زباله و تفکیک زباله از مبدا پرداختند.

تبادل نظر پیرامون آخرین روش های توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهرها از دیگر محورهای مذاکرات شهرداران کلانشهرهای آسیایی بود.

براساس این گزارش مقامات حاضر در این نشست مشترک پیرامون چشم انداز آتی اجلاس AMF به گفت وگو نشستند.

دیدار با اعضای شورای شهر لبنان و فلسطین

شهردار تهران ظهر همچنین در ادامه برنامه های خود، با تعدادی از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای فلسطین و لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این دیدار شهردار بلعلبک ضمن تقدیر از دکتر قالیباف به منظور بنیانگذاری مجمع شهرداران آسیایی، تصریح کرد: ضروری است رابطه میان شهرهای اسلامی به شکل گسترده تری ایجاد شود تا با وضع قوانین اسلامی بتوانیم احترام و کرامت را میان مردم گسترش دهیم و نقش مهمی در توسعه شهری و اقتصادی داشته باشیم.

وی به ایجاد برخی فشارهای اقتصادی از سوی کشورهای سلطه گر علیه کشورهای اسلامی اشاره و بر ضرورت همگرایی بیشتر شهرهای اسلامی به منظور توسعه اقتصاد شهری تاکید کرد.

شهردار تهران نیز در جریان این دیدار بر ضرورت وجود وحدت بیشتر میان شهرهای آسیایی مسلمان تاکید کرد و گفت: در میان کشورهای اسلامی، فلسطین و لبنان از اهمیت بیشتری برای تهران برخوردار هستند و ضروری است فارغ از مجمع شهرداران آسیایی، انسجام بیشتری میان این شهرها نیز وجود داشته باشد.

دیدار شهرداران تهران و قازیانتپ

محمد باقر قالیباف در حاشیه مجمع عمومی شهرداران آسیایی با «فاطما شاهین» شهردار قازیانتپ ترکیه دیدار و گفت و گو کرد.

شهردار تهران در این دیدار با اشاره به سابقه روابط مشترک ایران و ترکیه گفت: دو کشور هم در سطح مسایل بین المللی و ملی و هم در سطح همکاری های شهرداری ها و دولت های محلی روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. همچنین ایران و ترکیه به عنوان دو کشوری مطرح هستند که از جهت فرهنگی، دین، مرزهای جغرافیایی، فعالیت های اقتصادی و سیاسی بسیار به هم نزدیکند.

وی تاکید کرد: این همکاری ها برای امنیت کشورهای همسایه و همچنین برای امنیت ایران و ترکیه اهمیت دارد و باید به آن توجه داشته باشیم.

شهردار تهران ضمن ابراز خوشحالی از ایجاد زمینه همکاری مناسب میان شهرهای مختلف ایران و ترکیه در مجمع شهرداران آسیایی و UCLG ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها توسعه پیدا کند.

همچنین در جریان این دیدار فاطما شاهین، شهردار شهر «قازیانتپ» از شهردار تهران به منظور ایجاد مجمع شهرداران آسیایی تقدیر کرد و گفت: لازمه صلح جهانی، وجود صلح منطقه ای است تا با هم افزایی بیشتر بتوانیم به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: براساس آموزه های اسلامی ایجاد فضای مسالمت آمیز از طریق همکاری هایی مشترک صورت می گیرد و همکاری های منطقه ای بین شهرهای ایران و ترکیه نیز می تواند منجر به ایجاد این فضا شود.

فاطما شاهین با اشاره به آغاز همکاری میان دو شهر تهران و قازیانتپ ابراز امیدواری کرد که همکاری میان دو شهر در آینده بیش از پیش گسترش پیدا کند چرا که دنیای اسلام نیازمند وحدت شهرهای اسلامی است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=148422

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر