2

برنامه دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکن

  • کد خبر : 150004
  • ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ای برای ساخت سالانه حدود یک میلیون مسکن در کشور خبر داد.

 عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، در حاشیه چهاردهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۱ میلیون مسکن باید ظرف یک برنامه ۱۲‌ساله ساخته شود که از این ۱۱ میلیون، سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد در حوزه روستایی و حدود نیم میلیون در حوزه شهری است.

وی افزود: اگر بخواهیم تقسیم‌بندی در این زمینه داشته باشیم می‌توانیم بگوییم سالانه حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حوزه روستاها و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها تولید کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که در حوزه روستاها دولت موفق شده که برنامه‌ریزی کند، افزود: سالانه ۲۰۰ هزار وام مسکن روستایی را تسهیل کند.

وی در ادامه گفت: در حوزه شهرها از تعداد ۸۰۰ هزار واحد در حوزه بافت فرسوده و بافت ناکارآمد شهری در نظر داریم به‌طور سالانه تسهیلات ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را تامین کنیم.

آخوندی در ادامه درباره‌ی آخرین وضعیت صندوق پس‌انداز مسکن اظهار کرد: در حال حاضر این صندوق رو به گسترش است و بانک مسکن برنامه‌های جدیدی دارد که به زودی اعلام می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که بانک مرکزی امکان ایجاد صندوق پس‌انداز مسکن برای همه بانک‌ها فراهم می‌کند، تصریح کرد: این امر نیاز به تصویب شورای پول و اعتبار دارد و بررسی‌های کارشناسی بانک مرکزی در این زمینه ادامه دارد.

منبع: ایسنا
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=150004

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر