1

عارف: از داخل کشور یک صدا شنیده شود

  • کد خبر : 152443
  • ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۰

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: برای ما پیروزی در انتخابات آینده نسبت به همه انتخاب‌های گذشته مهم‌تر است.

محمدرضا عارف در همایش سراسری اصلاح‌طلبان کشور در ابتدای سخنان خود با اشاره به پخش پیام سیدمحمد خاتمی در این همایش، اظهار کرد: جا داشت که در این جلسه از حضور رهبری اصلاحات استفاده می‌کردیم و من امیدوارم در آینده شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از نقطه نظرات ایشان به صورت حضوری و نه به صورت پخش پیام از طرف ایشان استفاده کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید سهیم بوده‌ایم و باید همه تلاش خود را برای غلبه بر مشکلاتی که دولت با آن دست به گریبان است به کار ببریم. ما عملکرد دولت را مثبت و قابل قبول می‌دانیم اگرچه مردم انتظار شتاب بیشتری را دارند.

رییس بنیاد امید ایرانیان خاطرنشان کرد: انتظار ما از همه نهادهای حکومتی و بخصوص مجلس شورای اسلامی این است که با درک شرایطی که دولت با آن مواجه است همچنین با توجه به شرایط بین‌المللی به این موضوع توجه داشته باشند که همه این شرایط ایجاب می‌کند که از داخل کشور یک صدا شنیده شود.

عارف گفت: ما با تدبیر می‌توانیم برخی مشکلات و مسائل کشور را که می‌تواند در جهت هم‌صدایی، هم‌افزایی و تقویت انسجام ملی همچون مساله حصر کمک کند را با درایت و از طریق مرجع قانونی حل و فصل کنیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی ملی نیاز داریم و امیدواریم همه جریانات سیاسی و موثر در کشور با درک شرایط زمانی، منافع ملی را بر منافع شخصی، جناحی و باندی ترجیح دهند، اظهار کرد: به عنوان یکی از اصلی‌ترین و موثرترین جبهه‌های داخل کشور معتقدیم که دغدغه اصلی ما همواره حاکمیت ارزش‌ها و اجرای تمام اصول قانون اساسی بوده است و ما حقوق آحاد ملت را به رسمیت می‌شناسیم.

وی تاکید کرد: اگرچه از اصلی‌ترین و موثرترین جبهه‌های داخل کشور هستیم اما ادعای انحصارطلبی نمی‌کنیم با اینکه سهم جبهه اصلاحات در پیروزی انقلاب و در صحنه‌های بعد از آن برجسته و بی‌بدیل بوده است.

عارف در ادامه سخنان خود مهم‌ترین مساله جبهه اصلاحات را انتخابات سال آینده عنوان کرد و گفت: هدف ما داشتن مجلسی توانا، مقتدر و مجلسی است که در عین حال که از حقوق قانونی خود استفاده می‌کند پشتوانه ملت را نیز به همراه دارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه ترکیب مجلسی مثل مجلس فعلی نمی‌تواند پشتوانه واقعی دولت باشد، گفت: ما نیاز به مجلس متخصص و کارشناس داریم که منافع ملی و اسناد بالادستی نظام را در دستور کار خود قرار دهد، مجلسی که سعه صدر داشته باشد و نماینده‌اش بتواند مطالبات خود را بدون هیچگونه تهدید و مانعی به عرض مردم برساند.

وی گفت: مجلسی مورد نظر ماست که برای رسیدن به خواسته‌هایش از ابزارهای نظارتی استفاده نکند و اگر هم چنین است از این ابزارها در چارچوب قانون استفاده شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان در ادامه گفت: عملکرد اصلاحات در سال ۹۲ نویدبخش پیروزی ما در انتخابات سال آینده است.

عارف در ادامه از چهار راهبرد اصلی که اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده باید مورد توجه قرار دهند، سخن گفت و اظهار کرد: اولین تلاش ما باید برای افزایش مشارکت مردم باشد و اولویت اصلی‌مان را حفظ سرمایه اجتماعی و دست یافتن به هدف مشارکت ۷۵ درصدی بدانیم و به این موضوع باور داشته باشیم که اگر مشارکت بالای ۵۰ درصدی وجود داشته باشد اکثریت آرا در سبد اصلاح‌طلبان واریز می‌شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان افزود: همچنین ضرورت دارد که ترکیب مجلس از نظر وجود نمایندگان متخصص و کارا و همچنین حضور موثر زنان و جوانان مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه تشویق همه احزاب و گروه‌های اصلاح طلب به فعالیت حداکثری را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: ما هیچ راهی جز پیروزی نداریم و برای ما پیروزی در انتخابات آینده نسبت به همه انتخاب‌های گذشته مهم‌تر است و تلاش‌های ما نیز باید در مسیر وحدت باشد و در این راستا نباید منیت و تعصب فردی و حزبی را مورد توجه قرار دهیم بلکه باید به وحدت فکر کنیم.

عارف همچنین با تاکید بر اینکه هماهنگی بین استان‌ها و حوزه‌های انتخابی باید با سازوکارهای مطلوب و به موقع مدنظر قرار بگیرد، گفت: نمی‌توانیم از الان سازوکار راهبری را خیلی باز کنیم اما باید سازوکارهای منطقی را برای انتخابات آینده مورد توجه قرار دهیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هم‌اکنون یکی از مشکلات ما نبود تعامل و مذاکره در فضای مجازی است. اگر مشکلی داریم باید رودررو آن را حل کنیم و نباید اینطور باشد که کوچک‌ترین اختلاف در فضای مجازی به صورت دشمنی ادامه پیدا کند. دوستان ما بخصوص جوانان مطلبی در فضای مجازی قرار می‌دهند و بعد روی آن فکر می‌کنند. همچنین نمی‌شود اینطور باشد که یک سایت مجهول‌الهویه مطلبی را مطرح کند و برای آن تحلیل‌های عجیب و غریبی که مربوط به ده‌ها سال قبل است را مورد توجه قرار دهد. این موضوعات برای وحدت‌بخشی ما کارساز نیست.

عارف با ابراز امیدواری نسبت به این که مسئولیت‌پذیری حداکثری و توقع حداقلی مبنا قرار بگیرد، گفت: باید شایسته‌سالاری را پیگیری کنیم.

وی در ادامه با مورد توجه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت حق‌الناس، اظهار کرد: ‌ما نگران نهادهای نظارتی نیستیم و به اندازه کافی نیرو داریم و باید با راهکارهایی که وجود دارد چگونگی اجرای کامل سیاست‌ها و ضوابط را مورد توجه قرار دهیم و با سازوکارهایی در کل کشور به یک لیست برسیم. راهکارها و ضوابط‌مان را مشخص کنیم و بتوانیم به راحتی در کنار هم قرار بگیریم.

ایسنا/رییس بنیاد امید ایرانیان پرهیز از دودستگی و اختلاف میان اصلاح‌طلبان را یک ضرورت خواند و اظهار کرد: هر حرکت و فعالیت از طرف هر گروه و دفتری که باعث تضعیف همبستگی و وحدت ما باشد مضر است و انتظار ما این است که فراموش نکنیم که ما به نیابت از جبهه بزرگ اصلاحات مساله حزب خودمان را دنبال کنیم. ما باید برای اکثریت برنامه‌ریزی کنیم و اگر ابتدا برای یک اقلیت برنامه بریزیم نمی‌دانم که به چه خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه احترام به تصمیم جمعی مساله مهمی است و شعار خرد جمعی را باید پیشه خود قرار دهیم، گفت: خرد جمعی یعنی احترام به اکثریت حتی اگر نظری مخالف نظر ما باشد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=152443

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر