1

نقطه عطف مذاکرات لوزان عضویت دائمی ایران در باشگاه هسته‌ای است

  • کد خبر : 158365
  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰

حقیقت پور گفت: غربی‌ها و آمریکایی‌ها بعد از سال‌ها فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همه تلاش‌های تبلیغاتی در این زمینه بی‌نتیجه و غیر‌قابل قبول بوده است.

منصور حقیقت پور در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری میزان درباره بیانیه لوزان و نکات قوت و ضعف آن، اظهار کرد: اگر تحریم‌ها برضدجمهوری اسلامی ایران به طور کامل و در یک مرحله لغو شود این امر برای ما در مذاکرات برد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از نکات مثبت این بیانیه این است که غربی‌ها و آمریکایی‌ها بعد از سال‌ها فهمیدند که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته‌ای نیست و همه تلاش‌های تبلیغاتی در این زمینه بی‌نتیجه و غیر‌قابل قبول بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عضویت دائمی جمهوری اسلامی ایران در باشگاه هسته ای نقطه عطفی است، تصریح کرد: شورای امنیت بازیچه دست ابرقدرت‌ها است و این امر صلاحدید این شورا را زیر سوال می‌برد.

 حقیقت پور ادامه داد: این صحیح نیست که گام به گام تحریم‌ها برداشته شود چراکه این همان نتیجه مذاکرات دو مرحله‌ای است که مدنظر و مورد توجه جمهوری اسلامی ایران نبوده است.

به گفته این نماینده مجلس، یکی از این نکته‌های مهم مذاکرات نوع و تعداد سانتریفیوژ‌هاست که به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران در این زمینه با مشکلات دست و پنچه نرم می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه محدودیت سایت فردو را تبدیل به موزه می‌کند، گفت: بازدید از مراکز هسته‌ای ایران توسط آژانس‌های بین‌المللی باید با کنترل مناسب‌تری انجام گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآورشد: چرا در حیطه پروتکل الحاقی که جزو اختیارات مجلس بوده و از الزامات جمهوری اسلامی ایران است تیم مذاکره کننده با این شرایط ورود پیدا کرده است زیرا امکان دارد غربی‌ها با ابزار پروتکل الحاقی مراکز نظامی و غیر‌نظامی ما را مورد بازدید قرار دهند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=158365

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر