1

همه احتمالات دو هفته پایانی لیگ برتر ایران

  • کد خبر : 160155
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

سه تیم مدعی قهرمانی عبارتند از: تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان. در حالی که غول‌های پایتخت، پرسپولیس و استقلال، جایی در کورس قهرمانی ندارند. ذوب‌آهن و فولاد روی کاغذ شش امتیاز با تراکتورسازی و نفت تهران فاصله دارند، ولی از آن جایی که در آخرین هفته با یکدیگر روبرو خواهند شد فرصت قهرمان شدن را […]

سه تیم مدعی قهرمانی عبارتند از: تراکتورسازی، نفت تهران و سپاهان. در حالی که غول‌های پایتخت، پرسپولیس و استقلال، جایی در کورس قهرمانی ندارند.
ذوب‌آهن و فولاد روی کاغذ شش امتیاز با تراکتورسازی و نفت تهران فاصله دارند، ولی از آن جایی که در آخرین هفته با یکدیگر روبرو خواهند شد فرصت قهرمان شدن را از یکدیگر خواهند گرفت.
 تراکتورسازی پس از توقف برابر گسترش فولاد در دو نبرد پایانی‌اش برابر استقلال و نفت تهران به میدان خواهد رفت. مسیر قهرمانی تبریزی‌ها از دو رقیبش دشوارتر است. سرخ‌پوش‌های تبریز فصل گذشته در آخرین دیدار خود در تهران برابر استقلال به میدان رفتند و اکنون یک هفته به پایان با آبی‌پوش‌های پایتخت روبرو خواهد شد. آن‌ها فصل پیش در آن دیدار استقلال را شکست دادند.
نفت تهران پس از پیروزی دیرهنگام در مشهد ابتدا در خانه برابر صبا قم به میدان خواهند رفت. صبا تیم میانه جدولی است و مردان علیرضا منصوریان در صورت برد شاید در آخرین روز نبرد فینال‌وار قهرمانی را با تراکتورسازی برگزار خواهند کرد. تفاضل گل تراکتور بهتر از نفت است.
سپاهان پس از به زانو درآوردن استقلال خوزستان در دو هفته پایانی دیدارهای آسان‌تری پیش رو دارد. آن‌ها ابتدا برابر نفت مسجد سلیمان قعرنشین به میدان خواهند رفت و در آخرین گام در اصفهان میزبان سایپا خواهند بود. این که تراکتور و نفت در آخرین روز به مصاف هم می‌روند به سود اصفهانی‌ها است.
با توجه به نبرد تراکتورسازی و نفت تهران در روز آخر یکی از این دو تیم سهمیه آسیا را به خود اختصاص خواهد داد. نفت تهران و ذوب‌آهن برگزار کننده فینال جام حذفی هستند. اگر نفت قهرمان جام حذفی شود استقلال، ذوب‌‌آهن و هم می‌توانند در صورت قرار گرفتند در رده چهارم لیگ در صورتی که ایران مانند امسال در آسیا سهمیه داشته باشد راهی دیدارهای پلی‌آف آسیا شوند.
تراکتورسازی با کسب یک امتیاز از دو دیدار پیش رو راهی نبردهای آسیایی خواهد شد.
سپاهان نیز با کسب یک پیروزی طی دو دیدار خود راهی رقابت‌های آسیایی خواهد شد.
 استقلال بین سه تیم دیگر که امکان راه‌یابی به رقابت‌های آسیایی دارند مسیر دشواری پیش رو دارد. دو نبرد پایانی آن‌ها در تهران برابر تراکتورسازی و پرسپولیس است. آن‌ها در صورت قهرمانی نفت تهران در جام حذفی برای راه‌یابی به دیدارهای پلی‌آف آسیا باید از این دو بازی حداقل دو امتیاز کسب کنند و اگر در یکی از این دو بازی شکست بخورند باید برای راه‌یابی به پلی‌آف بازی بعدی‌شان را با پیروزی سپری کنند.
ذوب‌آهن اگر در جام حذفی قهرمان نشود با توجه به تفاضل گلی که دارد با دو پیروزی در دو بازی آخرش برابر ملوان و پدیده بی‌اعتنا به سایر دیدارها راهی پلی‌آف آسیا خواهد شد.
فولاد اگر نفت تهران قهرمان جام حذفی نشود، شانس چندانی برای حضور در نبردهای آسیایی نخواهد داشت، اما با پیروزی نفت در فینال حذفی می‌تواند به صعود به پلی‌آف آسیا در دو بازی برابر پدیده و صبای قم امیدوار بماند.
تیم‌های پانزدهم و شانزدهم به دسته یک سقوط می‌کنند و تیم چهاردهم راهی نبرد پلی‌آف برای ماندن و رفتن در لیگ برتر خواهد شد. شش تیم در آستانه سقوط قرار دارند: نفت مسجدسلیمان، راه‌آهن، پیکان، استقلال خوزستان، ملوان و گسترش فولاد تبریز.
 با توجه به شرایط جدول و اینکه تیم‌های پایین جدول در دو هفته پایانی با هم روبرو خواهند شد، ملوان و گسترش فولاد اگر در دو دیدار پایانی‌شان به یک پیروزی دست پیدا کنند از سقوط رهایی یافته‌اند.
اگر نفت مسجدسلیمان قعرنشین در یکی از دو بازی‌اش شکست بخورد با توجه به دیدار پیکان و راه‌آهن بی‌تردید سقوط خواهد کرد.
 شرایط سه تیم استقلال خوزستان، پیکان و راه‌آهن با توجه به اینکه پیکان و راه‌آهن در هفته ۲۹ به مصاف هم می‌روند و استقلال خوزستان و پیکان در هفته ۳۰ بازی خواهند کرد بسیار پیچیده است. اگر استقلال خوزستان در یکی از دو دیدار به پیروزی دست یابد از سقوط رهایی پیدا خواهد کرد و در عین حال امکان راهی شدنش به نبرد پلی‌آف هم وجود دارد.
اگر پیکان در دو دیدار پایانی‌اش برابر راه‌آهن و استقلال خوزستان پیروز شود، از سقوط رهایی پیدا خواهد کرد.
منبع : یک ورزش
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=160155

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر