3

پیامی از دخترک فال‌فروش برای عوامل «گینس» و «عصر یخبندان»

  • کد خبر : 163728
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

دخترک فال‌فروش که مقابل موزه سینما کار می‌کند دلش می‌خواهد فیلم‌های «گینس» و «عصر یخبندان» را ببیند ولی نمی‌تواند و شاید این پیامی باشد برای عوامل فیلم‌ها تا سانسی را میزبان بچه‌هایی از این دست باشند. خبرگزاری مهر – گروه هنر: برای کسانی که این روزها به موزه سینما در محله باغ فردوس سر می‌زنند […]

دخترک فال‌فروش که مقابل موزه سینما کار می‌کند دلش می‌خواهد فیلم‌های «گینس» و «عصر یخبندان» را ببیند ولی نمی‌تواند و شاید این پیامی باشد برای عوامل فیلم‌ها تا سانسی را میزبان بچه‌هایی از این دست باشند.

خبرگزاری مهر – گروه هنر: برای کسانی که این روزها به موزه سینما در محله باغ فردوس سر می‌زنند شاید صحبت کردن درباره دخترکی که مقابل در موزه مشغول فروش فال‌هایش است، چندان غریب نباشد. او که امسال مهرماه به کلاس چهارم می رود با چهره معصومش سعی دارد همه مراجعه‌کنندگان به موزه سینما را متقاعد کند تا از او فال بخرند ولی کمتر کسی از او فال می‌خرد.

حکایت بچه‌هایی که در خیابان‌ها مشغول کار هستند، حکایت تلخی است که از هر زبان که بشنوی و به هر قلم که بخوانی اندوهناک است و تکراری هم نمی‌شود، اما این بار حکایت از بیان دوباره یک درد و آسیب اجتماعی نیست بلکه سخن از آرزوی کوچک دخترکی است که در یک قدمی سینما ایستاده است و حسرت سینما رفتن دارد.

از او می‌پرسم تا به حال سری هم به سینمای اینجا زده و فیلم‌هایی که نشان می‌دهد دیده است؟ می‌گوید نه! هیچ‌وقت نرفته‌ام. می‌گویم چرا نرفته‌ای؟ مِن مِن می‌کند و می‌گوید پولش را ندارم. می‌گویم که شما که برای خودت کار و کاسبی داری. می‌گوید من پول‌هایم را به برادرم می‌دهم.

مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: برادرم به خودم هم پول می‌دهد و من پس انداز می‌کنم. قلک دارم و پول‌هایم را خرج نمی‌کنم.

تابلوی تبلیغاتی موزه سینما در حال پخش آنونس فیلم‌ها است. از دخترک می‌پرسم کدام یک از این فیلم‌ها را دوست داری ببینی؟ می‌گوید: «گینس» و «عصر یخبندان». حیف که نمی‌شود دید. ولی از همین تلویزیون اینجا تکه‌هایی از آنها را می‌بینم.

دیالوگ من و دخترک چند دقیقه‌ای طول نمی‌کشد زیرا باید برود سر کارش و هر فردی که وارد موزه می‌شود برایش حکم مشتری‌ای دارد که اگر سراغش نرود یک فرصت، از دست رفته است.

با همدیگر خداحافظی می‌کنیم و من می روم تا یک فیلم ببینم. تمام مدت ذهنم درگیر دختر فال فروشی است که دلش می‌خواهد فیلم ببیند ولی نمی‌تواند.

قطعا دست‌اندرکاران «گینس» و «عصر یخبندان» نمی‌دانند که این دختر کوچک چقدر دلش می‌خواهد این فیلم‌ها را روی پرده سینما ببیند و شاید اگر این آرزو به گوششان برسد بتوانند نه فقط او را بلکه تعدادی دیگر از بچه‌هایی از این دست را به تماشای آثارشان ببرند.

در روزگاری که وزارت آموزش و پرورش دیگر مثل دهه ۶۰ برنامه مدونی برای بردن بچه‌ها به سینما ندارد و از سوی دیگر تعدادی از بچه‌ها به هر دلیلی امکان سینما رفتن ندارند، شاید مثل خیلی از کارهای دیگر که خود هنرمندان آستین بالا زدند و گره از مشکلات هم‌نوعانشان باز کردند، این بار هم بد نباشد عوامل فیلم‌های روی پرده همراه با بچه‌هایی از این دست به سینما بروند و یا آنها را به تماشای فیلم‌هایشان مهمان کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=163728

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر