4

چه کسی آقای خاوری را به ریاست بانک ملی منصوب کرد؟

  • کد خبر : 17016
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

یکی از شاخص‌ها برای داشتن مجلس کار آمد، شجاعت است. معنای شجاعت چیست؟ شجاعت در قانونگذاری خیلی نمود ندارد چون قانونگذاری یک فعالیت تخصصی است

محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست مسئولان و اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ گفت: هر مقدار که مجلس کار آمد داشته باشیم حتما در کار آمدی نظام اسلامی نیز مؤثر خواهد بود.
وی افزود: یکی از شاخص‌ها برای داشتن مجلس کار آمد، شجاعت است. معنای شجاعت چیست؟ شجاعت در قانونگذاری خیلی نمود ندارد چون قانونگذاری یک فعالیت تخصصی است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: در قانونگذاری نمایندگان باید در کمیته‌های تخصصی و کمیسیون‌های مجلس وقت لازم را بگذارند که این کارها متأسفانه فقط بر دوش تعدادی از نمایندگان مجلس است و بسیاری از نمایندگان یا تخصص لازم را ندارند و یا به دلیل منطقه گرایی و جزئی‌نگری، وقتی برای این‌گونه فعالیت‌ها نمی‌گذارند و یا اصلا آشنا به این گونه فعالیت‌ها نیستند.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: مطمئنا نیازمند این هستیم که تخصص نمایندگان مجلس را بالا ببریم چون مجلس باید محل اجتماع حقوق دانان، جامعه شناسان، شخصیت‌های دینی و اسلام شناس، متخصصان صنعت، کشاورزی، بهداشت و … باشد.
این نماینده مجلس افزود: برخی مواقع در کمیسیون‌های مجلس بحث‌های سیاسی به هیچ عنوان مطرح نمی‌شود و اینکه چه کسی اصلاح طلب و اصولگرا است مطرح نیست. در این کمیسیون‌ها هر نماینده‌ای که نظریه تخصصی قوی‌تر ارائه کند بر سایر نظرات نمایندگان غلبه پیدا می‌کند.
وی در ادامه گفت: هنگامی که قصد داریم بودجه کشور را ببندیم، نمایندگانی که بودجه کشور را بهتر می‌فهمند، کار تخصصی انجام داده‌اند و متخصصان، از هر گروهی که باشند نظر خود را ارائه می‌دهند و دیگر کاری به جناح بندی‌های سیاسی نمایندگان نداریم.
دهقانی با بیان اینکه در کمیسیون‌های مجلس بسیاری از مواقع بحث‌ها و جناح بندی‌های سیاسی کنار گذاشته می‌شوند و همه به دنبال نماینده  متخصص می‌گردند، تاکید کرد: در کنار ولایت مداری و ایمان، تخصص از دیگر شاخصه‌های یک نماینده مجلس است.
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه جایی که بیشترین متخصص متدین را در این مدت تربیت کرده بسیج دانشجویی بوده و باید اعضای این تشکل دانشجویی قدر خود را بدانند، اظهار داشت: شجاعت در بحث قانونگذاری کمتر ملاک است اما در نظارت، شجاعت لازم است.
این نماینده مجلس تاکید کرد که مجلس قانون می‌گذارد پس باید نظارت نیز صورت بگیرد که قانون تصویب شده چگونه به اجرا گذاشته می‌شود.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظارت باید بر همه دستگاه‌ها باشد و مجلس باید بر دولت به طور خاص نظارت داشته باشد. این نظارت منوط به یک دولت نیست و قانون اساسی فقط برای دولت خاتمی، هاشمی و احمدی نژاد نوشته نشده است.

وی افزود: قدرت دولت که بر مبنای پول، امکانات، توان و رسانه است باید مهار شود و در مسیر قانونی حرکت کند. اینکه باید قدرت دولت مهار شود آیا به این معنی است که با دولت دعوا کنیم؟ خیر، باید نظارت داشته باشیم تا دولت در مسیر قانونی حرکت کند. اتفاقا وقتی نظارت ضعیف می‌شود فساد گسترش می‌یابد.
دهقانی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در برخی سایت‌های خبری این مطلب درج شده اعلام می‌کنم که وزیر بازرگانی نامه‌ای نوشته مبنی بر اینکه یک میلیارد دلار به امیر منصور آریا اعطاء شود تا گوشت و … وارد کند و بانک مرکزی و وزارت‌های دیگر هم در همین راستا حرکت کرده‌اند و به قولی انگار برخی افراد بسیج شده اند تا از گروه امیر منصور آریا در واردات کالا، صنعت، تشکیل ۵۸ شرکت و ریختن پول مملکت بر سر این آقا حمایت کنند.
این نماینده مجلس اظهار داشت: وقتی نظارت ضعیف می‌شود این اتفاق‌ها هم می‌افتد.
عضو هیئت رئیسه مجلس با تایید سخنان علی اصغر زارعی در خصوص فساد اقتصادی گفت: بنده آقای زارعی را استاد خود می‌دانم و به شدت به وی علاقمند هستم. چون وی را انسانی صادق و خالص می‌دانم. بنده با آقای زارعی از همان دورانی که رئیس بسیج اساتید بود در ارتباط بودم اما ممکن است گاهی اوقات نقدی داشته باشیم که داریم.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: از مجلس هفتم مشکلات خاصی داشتیم و در آن مجلس بحث قوه قضائیه بود که مورد تحقیق و تفحص قرار گرفت و در ادامه بحث دانشگاه آزاد مطرح شد.
وی افزود: بحث تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد از مجلس هفتم آغاز شد و شاید هیچ تحقیق و تفحصی در طول تاریخ این کشور به اندازه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد حجم کاری بالایی نداشت و میزان نیروی انسانی به کار گرفته در آن بسیار بالا بود که پرچم دار این تحقیق و تفحص آقای زاکانی بود.
دهقانی تاکید کرد: تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد شاید تمامی طول مدت مجلس هفتم وقت گرفت و ۹۰۰ نفر در این تحقیق و تفحص مشارکت داشتند و به ۸۰ جلد رسید. کار مبنایی در خصوص دانشگاه آزاد از مجلس هفتم شکل گرفت که سپس مسائل بعدی در خصوص این دانشگاه آغاز شد.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: برای انجام این گونه اقدامات تنها تعدادی نماینده در مجلس پرچم دار آن بودند که به شجاعت نیاز داشت. زمانی که تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و قوه قضائیه در روز آخر مجلس هفتم قرائت شد، تعدادی از نمایندگان مجلس فریاد می‌کشیدند و صحن مجلس را ترک کردند.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه قرائت این تحقیق و تفحص‌ها در مجلس نیاز به شجاعت داشت، گفت: شجاعت می‌خواهد وقتی تعدادی در یک طرح مخالفند از جا برخیزید و نظر خود را مطرح کنید. باید با منطق سخن گفت. شجاعت به این معنی نیست که برای یک سخن بی منطق یقه افراد را گرفت.
نماینده مردم طرقبه و چناران تصریح کرد: برخی اوقات کارهایی انجام می‌شود که اصلا شجاعت نیست و ممکن است حماقت باشد. دعوا درست کردن که شجاعت حساب نمی‌شود منطق داشتن و سخنی مطرح کردن که حداقل ۵۰ نفر آن را تایید کنند، شجاعت است. درست این است که وسط میدان بتوانیم سخن خود را جا بیندازیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس تاکید کرد: شجاعت این است که بدون حب و بغض از ابزارهای قانونی برای نظارت استفاده کنیم. در هر دوره از مجلس که نگاه کنیم، دوستانی هستند که در جریانی حضور دارند و به هر دلیلی تعلق خاطر ویژه‌ای به دولت دارند و از نماینده‌ای که بخواهد علیه دولت سؤالی کند اعلام می‌کنند که وی مخالف دولت است و اجازه نمی‌دهند نماینده سؤال خود را مطرح کند و انگار رسالت‌شان این است که جلوی نظارت مجلس را بگیرند.
وی افزود: این گونه اقدامات وظیفه نماینده مجلس نیست. نماینده مجلس باید از جنبه تعبد خود پرچم‌دار نظارت باشد نه اینکه هر کسی که می‌خواهد سخن بگوید جلوی آن را بگیرند.

دهقانی اظهار داشت: بنده درباره طرح سؤال از رئیس جمهور مخالف بودم و اکنون هم معتقد نیستم که باید از رئیس جمهور سؤال کنیم. اما از ابزارهای نظارتی حتماً باید استفاده کنیم.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: در این مملکت پرونده فساد بانکی به رقم ۳ هزار میلیارد و شاید بیشتر وجود دارد و سؤال اینجاست که چه کسی باید مسئولیت این فساد بانکی را بپذیرد؟ ۲ روز پیش معاون وزیر مربوطه به بنده اعلام کرد که چرا تند صحبت کردم.
دهقانی افزود: این معاون وزیر به صراحت به بنده اعلام کرد که چرا این گونه مطرح کردید که وزیر مربوطه استعفا می‌دهد و اکنون این وزیر ناراحت شده است. بنده در جواب وی پاسخ دادم عجب! شتر را با بارش در تشکیلات شما می‌خورند و می‌برند اما حالا که می‌گویم که باید وزیر پاسخگو باشد. شما ناراحت می‌شوید؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟
این نماینده مجلس اظهار داشت: چه کسی آقای خاوری را به ریاست بانک ملی منصوب کرد؟ یا آقای مشایی وی را منصوب کرده یا وزیر مربوطه که آقایان می‌گویند وزیر وی را منصوب کرده پس چه بدتر. چرا مدیری که در کانادا سکونت دارد و تعلق خاطر کمتری به کشورمان داشته، خانواده، خودش، ثروتش و فرزندانش در کانادا هستند، باید رئیس بزرگترین رئیس بزرگترین بانک جهان اسلام باشد؟ چه کسی باید پاسخگو باشد؟
وی افزود: چه کسی انتصاب خاوری را امضاء کرده است؟ وزیر امضا کرده پس باید پاسخگو باشد. چرا حاضر نیستید پاسخگو باشید.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تاکید کرد: رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه غیر علنی مجلس به تشریح اختلاس ۳ هزار میلیاردی پرداخت وقتی جلوی نظارت گرفته شده این مشکلات نیز پیش می‌آید و افرادی که فاسد هستند سوء استفاده می‌کنند.
نماینده مردم طرقبه و چناران تصریح کرد: ما نمی‌گوییم دولت فاسد است. اکنون هزاران مدیر سالم و پاک دست در دولت مشغول به فعالیت هستند. یک جریان انحرافی در دولت شکل گرفته که تعدادی انسان فاسد در اطراف این جریان انحرافی شکل گرفته‌اند و چنین فسادی را شکل می دهند.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: مجلس باید نظارت داشته باشد اما تعدادی ظاهرا رسالت دارند تا نظارت تعطیل شود. اگر نظارت تعطیل شود مشخص است که فساد شکل می‌گیرد.
وی با تشریح اقدامات جریان انحرافی گفت: اکنون همه می‌گویند جریان انحرافی اما برخی‌ها به نادرستی اعتقاد دارند ما جریان انحرافی نداریم. بلکه تعدادی از افراد منحرف شدند که متأسفانه این آقایان در خصوص جریان انحرافی ساده‌سازی می‌کنند. این قشر از افراد اعلام می‌کنند تنها ۲ تا ۳ نفر هستند که طشت رسوایی آنها بر زمین خورده و صدایش بیرون آمده و منحرف هستند و ما بقی منحرف نیستد.
عضو هیئت رئیس مجلس با بیان اینکه بنای نظام اسلامی و عقل سلیم حکم می‌کند که مجموعه دولت را به گونه‌ای کمک کنیم تا با آرامش کار خود را دنبال کند؛ تصریح کرد: نباید مردم را گیج کرد. رجایی و کشمیری کردن فضا بسیار کار غلطی است.
وی افزود: چه الزامی داریم مردم را گیج کنیم. اوج جریان انحرافی در تحصن آقای احمدی نژاد در برابر فرمان رهبر معظم انقلاب است، پس چرا باید این جریان را ساده سازی کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که در جامعه و رسانه‌ها آرامش را بر هم نزنیم.
این نماینده مجلس با طرح این سؤال که تبیین به چه معنایی است؟ اظهار داشت: آیا به این معنی است که جریان انحرافی تنها ۳ نفر‌اند؟ خیر، این طور نیست. جریان انحرافی قدرتمند و خطرناک است و از همه امکانات نیز برخوردار است.
وی در ادامه گفت: برخی جلسه و ستاد تشکیل می‌دهند تا قوه مقننه را تصرف کنند تا یک مجلس تابع و ضعیف به وجود بیاید، پس آیا باید این اقدامات را پنهان کنیم و اعلام کنیم اصلا جریان انحرافی وجود ندارد و فقط چند نفر منحرف‌اند و دست به ساده سازی بزنیم؟

دهقانی تاکید کرد: در انتخابات آتی مجلس در این امر هیچ اختلافی وجود ندارد که یک جریان فتنه وجود دارد که با نام‌های مختلف در حال فعالیت است و به نام جریان فتنه برای شرکت در انتخابات لیست ارائه نخواهد داد. جریان فتنه یک نام زیبا برای خود انتخاب می‌کنند که رأس آن یک فرد اصلاح طلب است که هیچ سابقه منفی در فتنه ندارد تا کسی نتواند وی را در انتخابات رد صلاحیت کند.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: زیر لیست این فرد اصلاح طلب نیز افرادی با پرونده سفید قرار داده می‌شوند و با نام زیبایی که برای خود انتخاب می‌کنند در انتخابات آتی مجلس شرکت می‌کنند. این قشر از فعالان سیاسی عقل خود را از دست نداده‌اند که به نام اصلاحات و فتنه در انتخابات مجلس لیست ارائه دهند.
وی افزود: این قشر علی رغم اینکه اکنون ساکت هستند اما به شدت امیدوارند و اعلام می‌کنند که “ما در زمانی که تمامی اصولگرایان یکی بودند و در انتخابات ریاست جمهوری که اوج قدرت احمدی نژاد، رأی‌مان در تهران بیشتر از وی بود و اکنون نیز نیروهای‌مان از ما جدا نشده‌اند. درست است که از موسوی و کروبی جدا شده‌اند و به دامن خاتمی و از جنس افرادی مانند وی حرکت کرده‌اند. اما به سمت اصولگرایان نرفته‌اند.”

دهقانی تصریح کرد: تا آنجایی که من اطلاع دارم شورای نگهبان افرادی که سابقه منفی و قضایی ندارند، رد صلاحیت نمی‌کند لذا این قشر از فتنه گران امیدوارنه در انتخابات وارد خواهند شد و معتقدند پس از جریان فتنه، مهمترین زمان و بستر برای وزن کشی و اثبات خود انتخابات مجلس آتی است و در این مسیر تلاش فراوان خواهند داشت.
عضو هیئت رئیس مجلس اظهار داشت: جریان انحرافی نیز با عنوان انحرافیون در انتخابات آتی مجلس لیست ارائه نخواهند داد. امکان دارد لیست خود را با نام‌هایی مانند به اصطلاح ولایت پذیران تنوری و یا مریدان صاحب الزمان (عج) انتخاب کنند، چون این جریان تا توانسته تبلیغ کرده و از همه نام‌‌ها می‌تواند استفاده کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: جریان انحرافی با نام زیبایی که انتخاب می‌کند و ستادی که بر پا کرده وارد میدان انتخابات می‌شود و حتما لیست ارائه خواهد داد. این جریان از سال گذشته و پیش از مسائل اردیبهشت ماه سال جاری جلسه تشکیل داده و تمامی رابطین خود را از استان‌ها دعوت کردند و اکنون در حال فعالیت هستند.
عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: جریان انحرافی از شبکه مدیریتی در بخش‌هایی که هماهنگ شده است استفاده لازم را می‌برد. این جریان برنامه جدی برای حضور در انتخابات مجلس نهم دارد. چون فکر می‌کند گلوگاه آینده آنان همین انتخابات آتی مجلس است.
وی با اشاره به اینکه جریان انحرافی بی‌پروا از پول‌هایی که در اختیار دارد و به دستشان رسیده استفاده می‌کنند، تاکید کرد: دو جبهه با انگیزه فتنه و انحرافی که شرکت در انتخابات برای آنان مانند مرگ و زندگی است اکنون رو به روی جریان اصولگرا قرار گرفته‌اند.

عضو هیئت رئیس مجلس اظهار داشت: اعتقاد عقلی من این است که اگر بخواهیم هر کدام یک لیست جداگانه ارائه کنیم نه مطلوب است و نه فایده دارد و نه مقدور است و در نهایت به جایی نمی‌رسیم.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تاکید کرد: لیست جداگانه ارائه کردن از سوی طیف‌های اصولگرایان به این دلیل مطلوب نیست که اگر طیفی بخواهد لیستی ارائه کند و اعلام کند که باید مجلس طبق این لیست چیده شود، مقدور نیست. چون این طیف خاص ظرفیتی دارد اما مجلس محل اجتماع انسان‌های کار آمد است.

وی افزود: اگر لیست اصولگرایان محدود و متصل به یک جریان ‌شود حتما با تنگ نظری و بسته عمل کردن، لیست کار آمدی خارج نخواهد شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم نماینده متعهد و متخصص وارد مجلس کنیم پس هر چقدر این محدوده کوچک‌تر شود، ممکن است انسان‌های متعهد پیدا شوند اما انسان متعهد، متخصص و شجاع پیدا نمی‌شود و فردی که همه این خصوصیت‌ها را داشته باشد باید از میان تمامی جامعه و تمامی جریانات اصولگرای متدین یافت شود.

 

منبع:  فارس

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17016

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر