1

صادق خرازی: بعید نیست در انتخابات اتفاقات عجیبی رخ دهد

  • کد خبر : 175177
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۱

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه کنش‌گران و سیاسیون ما بسیار پیر شده‌اند، گفت: این افراد می‌خواهند با ذائقه‌ها و افکار خود برای جوانان خط و سمت و سو تعریف کنند که این نادرست بود و باید رویه تغییر داده شود.

به گزارش فارس، محمدصادق خرازی ظهر امروز در بخش سئوالات خبرنگاران در حاشیه یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوالی پیرامون نقش و جایگاه حزب ندای ایرانیان در جریان اصلاحات گفت: به دنبال مجلسی هستیم که موانع را از پیش پای دولت بردارد، در عین حال موافق مجلسی که صرفا موکل‌الدوله باشد نیستیم از همین رو می‌گوییم مجلسی زیبنده کشور است که مردم سالاری، پیشرفت و ایمان مردم را تقویت کند.

این مسئول با بیان اینکه کنش‌گران و سیاسیون ما بسیار پیر شده‌اند، گفت: این افراد می‌خواهند با ذائقه‌ها و افکار خود برای جوانان خط و سمت و سو تعریف کنند که این نادرست بود و باید رویه تغییر داده می‌شد و هدف اصلی حزب ندای ایرانیان واردسازی جوانان به بازار سیاسی کشور است.

خرازی با بیان اینکه کسانی که منتقد حزب ندا بوده‌اند امروز از طرفداران این حزب شده‌اند، افزود: در کار سیاسی صبوری و متانت مهمترین امر در کار و فعالیت است و ما معتقدیم با همگرایی و همسویی است که می‌توانیم دیدگاه‌ها را ترسیم و به پییش ببریم.

وی با بیان اینکه‌ اصلاحات یعنی اینکه اشتباهات گذشته تکرار نشود افزود: اگر کسی به این امر اعتقاد داشته باشد باید به دنبال طرح‌ها و ایده‌های جدید و تعامل باشد.

این فعال سیاسی گفت: هر جا لازم باشد نفراتی از حزب ندا را برای مجلس کاندید و هر جا لازم باشد نیروهای اصلاح‌طلب را به عنوان کاندیدا معرفی و حمایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه حزب ندا تا چه اندازه برای کرسی‌ها مجلس خیز برداشته و پیش‌بینی‌اش بر کسب چه درصدی از کرسی‌های مجلس است، اضافه کرد: اگر بگوییم که انتخابات را پیش‌بینی‌ می‌کنیم پس به جایگاه دموکراسی لطمه زده‌ایم.

خرازی با بیان اینکه مردم ایران مردم شگفتی‌ها و حماسه‌های غیرقابل پیش‌بینی هستند، اضافه کرد: بعید نیست در انتخابات پیش روی اتفاقات عجیبی رخ دهد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به سئوال دیگری پیرامون عدم شرکت برخی از رسانه‌های منتقد دولت در نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: ما نیز دلیل اصلی و واقعی دستگیری‌های اخیر را نمی‌دانیم کما اینکه یکی از همکاران ما نیز جزو دستگیرشدگان است و هر چند که در بند عمومی است و شرایط بدی در زندان ندارد، به دنبال آزادی وی هستیم.

وی در واکنش به اینکه یکی از مسئولان ارشد گفته است، که “این دستگیری‌ها تسویه حساب سیاسی است”، اضافه کرد: برای اینکه این‌گونه توهمات و تعبیرهای نابخردانه‌ای در جامعه و افکار عمومی رخ دهند مسئولانی که در امور امنیتی و مسائل اینچینی دخیل هستند، باید در آستانه انتخابات پیرامون دستگیری‌ها با شفافیت و نگاه به اصول و اساس امنیتی و تعاریف موجود حرکت کنند.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه مردم ایران مردم باهوشی هستند، یادآور شد: همواره اگر می‌خواهیم اقدامی انجام دهیم باید با دلایل کافی باشد تا اعتماد جامعه سلب نشود.

خرازی پیرامون نمایشگاه مطبوعات نیز گفت: این حرکت نشان داد که قرائت مشترکی در بین مخالفان و منتقدان دولت وجود ندارد، و شایسته نیست که اینگونه فرصت‌ها را که می‌تواند دسترسی به مردم را برای رسانه‌ها بیشتر و مهیا کند، تحریم کنیم و خود را نیز از این ظرفیت محروم کنیم.

وی با بیان اینکه ایده‌ها توسط بزرگان انقلاب بیان و طرح شد، گفت: نباید فراموش کرد که ایده‌ها مقدمه‌ای برای پلان‌ها هستند و این بدان معنی است که ما در حال حاضر در خیلی از جاها در مراحل تفکر و اجرا دچار مشکل هستیم.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اضافه کرد: در حوزه سیاست‌های کلان هنوز در کشور مدیرانی داریم که عدالت و آزادی را توامان با هم برنمی‌تابند.

به گفته، خرازی در ایران هنوز نمی‌توانیم بگوییم که به عنوان نمونه در حوزه اقتصاد پیرو کدام مکتب هستیم به نحوی که در دانشگاه‌های ما کماکان تئوری‌های اقتصادی مربوط به دهه ۳۰ و ۴۰ در حال تدریس است در حالی که دنیا سال‌هاست از این تئوری‌ها گذر کرده است.

وی با بیان اینکه حزب ندای ایرانیان اولویت خود را به سه اصل شناخت، آگاهی و معرفت متمرکز کرده است، گفت: در دوره کنونی، جهانی شدن یک پدیده نیست بلکه واقعیتی است که روبروی ما قرار گرفته و این ما هستیم که باید ببینیم در کجای دنیا و این رویه قرار داریم.

خرازی با بیان اینکه امروز باید در حوزه سیاست خارجه ما به این گونه مسائل اندیشیده و پاسخ داده شود، یادآور شد: اموری همانند گفت‌وگوهای ایران با ۵+۱ نشان داد که جهان هویت جدیدی پیدا کرده و در این بین نقش نهادهای بین‌المللی قدرت روزافزونی در حل و فصل مسائل با گفتمان و تعامل و چانه‌زنی در تغییر رویکردها پیدا کرده‌اند.

وی از اصل قدرت بازدارندگی به عنوان یک اصل در توسعه و ثبات قدرت و امنیت یاد کرد و افزود: آن زمانی قدرت بازدارندگی ایران می‌تواند به صورت جدی جواب دهد که مرزهای ما در مدیترانه، باب‌المندب و دشت‌های شمالی و قفقاز باشد.

رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه قدرت بازدارندگی، مشروعیت و مقبولیت جهانی در پی دارد، اضافه کرد: ما در مرحله شناخت و معرفت دموکراسی هستیم و در نقطه‌ای قرار داریم که باید مولفه‌های کارآمد و راهبردی را بشناسیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه امروز ایران در دنیا کشوری است که گفتمان خاص خود را دارد، ادامه داد: همین الان کشوری همانند فرانسه که زادگاه تمدن و اردوگاه تمدن در غرب است هنوز دچار چالش‌های امنیتی است که این چالش با مولفه قدرت رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه کشور ما “بحران ثبات و حیات” ندارد، اضافه کرد: جهان امروز برای قدرت بازدارندگی ما و دولت فهیم که سبب استفاده بهینه از قدرت بازدارندگی شده، احترام قائل است چرا که دولت توانسته است کشور را از تهدیدات و قطعنامه‌ها دور کند.

خرازی در عین حال گفت: اگر رقم خوردن شرایط جدید را تنها منوط به تدبر و قدرت و توانایی دولت بدانیم در حق سایر ارکان و قابلیت‌های کشور ظلم کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دولت امروز در حال ثبات‌بخشی به اقتصاد و سایر امور است و در بعد سیاست خارجی و امنیت ملی به سرشاخه‌های شاخص‌های موجود سیر کرده و فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ایران در کلکسیونی از بحران‌های جهانی و منطقه‌ای از جمله داعش، مسائل عراق، پدیده‌های در حال تولید ترکیه، جنگ در افعانستان و یمن محاصره شده است.

خرازی گفت: آرام ماندن ایران در این شرایط نشان از برخورداری مطلوب از مولفه‌های حاکمیتی و قدرت است.

وی در پایان با بیان اینکه امروز کشور اربابی در بیرون ندارد و ارباب کشور همان خود ملت است، افزود: احساسمان این است که به صورت نسبی موقعیتی که توسط دولت کنونی رقم زده شده است، با سایر دولت‌های قبل متفاوت است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=175177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر