3

اضطراب شایع‌ترین اختلال روانی در دانش‌آموزان است

  • کد خبر : 17617
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۵

علی اسدی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان در بحث بهداشت روان مشکلاتی دارند، اظهار داشت: بحث سلامت روان در مدارس یکی از اهداف و استراتژی های دفتر سلامت روان وزارت بهداشت است. وی افزود: در راستای تقوت سلامت روان دانش‌آموزان، آموزش و پرورش همکاری‌های خوبی را با ما داشته ‌است و شیوه‌هایی […]

علی اسدی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان در بحث بهداشت روان مشکلاتی دارند، اظهار داشت: بحث سلامت روان در مدارس یکی از اهداف و استراتژی های دفتر سلامت روان وزارت بهداشت است.

وی افزود: در راستای تقوت سلامت روان دانش‌آموزان، آموزش و پرورش همکاری‌های خوبی را با ما داشته ‌است و شیوه‌هایی نظیر فرزند‌پروری، پیشگیری از اعتیاد و خشونت در مدرسه برای گروه‌های هدف از جمله دانش‌آموزی انجام داده‌ایم.

کارشناس سلامت روان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در زمینه ارتقای سلامت و بهداشت روان مشتاق به فعالیت کردن است، بیان داشت: متأسفانه به دلیل محدودیت‌ها، کمبود منابع مالی و نیروی انسانی این هدف تا کنون تحقق پیدا نکرده است.

اسدی اضافه کرد: البته در بسیاری موارد آموزش و پرورش در بحث بهداشت روانی در مدارس به صورت منطقه‌ای فعالیت‌هایی را انجام داده است؛ این در حالی است که این موضوع جای بحث زیادی دارد و باید در بحث سلامت روان و رفتارهای اجتماعی دانش‌آموزان به طور جدی کار شود.

کارشناس دفتر سلامت روان وزارت بهداشت، سلامت روان را مهمترین نیاز دانش‌آموزان دانست و گفت:‌ اضطراب شایع‌ترین اختلال روانی در دانش‌آموزان است که این مسئله بیشتر به دلیل بالا بودن سطح توقعات نظام آموزشی و خانواده‌ها از دانش‌آموزان است که خود این مسئله دانش‌آموزان را تحت تأثیر رفتارهای اضطرابی قرار داده است.

اسدی با بیان اینکه اختلال پیش‌فعالی بیشتر در دانش‌آموزان دبستانی دیده می‌شود، افزود: افسردگی و پرخاشگری نیز در دانش‌آموزان دیده می‌شود.

وی در خصوص راه‌های تقویت سلامت روان در دانش‌آموزان افزود: باید در بخشی از کتب‌ درسی به بحث سلامت روان پرداخته شود همچنین توصیه می‌شود بسته‌های آموزشی بهداشت روان بین دانش آموزان توزیع شود.

این کارشناس سلامت روان خاطرنشان کرد: معلمان باید در خصوص ارتقا سلامت روان در دانش‌آموزان آموزش ببینند همچنین جایگاه انجمن اولیاء و مربیان نیز در ارتقای بهداشت و سلامت روان دانش اموزان نیز بسیار مؤثر است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=17617

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر