3

شبکه ملی اطلاعات به زودی راه اندازی می‌شود

  • کد خبر : 187479
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱

وزیر ارتباطات و فناوری از راه اندازی شبکه ملی اطلاعات تا نیمه‌های امسال خبر داد.

شبکه ملی اطلاعات نیمه‌های امسال راه اندازی می‌شود/ تلاش وزارت ارتباطات برای بومی‌سازی ماهواره در کشور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری با حضور در همایش فرایند قانونگذاری الزامات و راهکارها ضمن تسلیت فوت حسین‌زاده نماینده منتخب مراغه در مجلس دهم که امروز فوت کرده بود و همچنین تشکر از برگزاری این جلسه اظهار داشت: شرایط منطقه ما بسیار خاص بوده و امروز ما با بحران‌های مختلفی مواجه هستیم.

واعظی بیان داشت: با نگاهی به پیرامون کشورمان از افغانستان تا عراق و یمن و… هر کدام با مسائل و مشکلاتی مواجه‌اند و از سوی دیگر بحث افراط گرایی داعش، طالبان و … را در منطقه داریم.

وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: انتظاری که از جمهوری اسلامی ایران در این میان با توجه به راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و همبستگی مردم ثبات و آرامشی در کشور وجود دارد که می‌تواند سرمشق کشورهای اسلامی باشد.

وی اذعان داشت: اگر مجلس شورای اسلامی همراه و با وفاق و همدلی می‌تواند به دولت و نظام کمک کند تا نقش بیرونی خود را بهتر انجام دهند لذا امیدواریم مجلس دهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و مأموریت‌های ذاتی خود با قوای دیگر همراه باشد.

واعظی با تأکید بر اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری طی دو سال گذشته تحولات بسیاری داشته‌ایم گفت: سعی کردیم پست را با آی تی تلفیق کنیم تا مردم به راحتی کارهای خود را انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری ادامه داد: پست بانک نیز یکی از سیاست‌های خرده بانکداری وزارت اطلاعات و فناوریست که توانسته در مناطق روستایی و کوچک رونق بوجود بیاورد.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت یازدهم به آی سی تی براساس سه محور است افزود: حوزه آتی سی تی را بعنوان پیشگام توسعه کشور می‌دانیم و می‌خواهیم زیرساخت توسعه کشور را مجهز به آن کنیم.

واعظی بیان داشت: اکنون آی تی می‌تواند در خدمت سلامت، تجارت، اقتصاد، صنعت و کشاورزی باشد لذا توسعه زیرساخت‌های خود را در خدمت توانمند ساختن کشور قرار می‌دهیم تا بدین وسیله جلوی تبعیض، جعل و فساد گرفته شده و مردم نیز راحت‌تر به فعالیت‌های خود بپردازند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه در بحث فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری مسئول تهیه زیرساخت‌ها است گفت: بخش‌های دیگر باید به مسائل فرهنگی توجه کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و انتظارات ایشان در بحث فضای مجازی بیان داشت: ما تلاش خود را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی بیشتر خواهیم کرد.

واعظی با تأکید بر اینکه فضای مجازی دارای فرصت و هم تهدید است افزود: در دنیای امروز نمی‌توان بدون ابزار فضای مجازی به فعالیت پرداخت که این همان فرصت است.

وزیر ارتباطات و فناوری در ادامه بیان داشت: فضای مجازی به دلیل آنکه در دنیای امروز موجب تخریب کانون خانواده نیز می‌شود یک تهدید به حساب آمده و ما به دنبال آن هستیم تا تهدیدات را کم کنیم.

وی با اشاره به اقداماتی که در زمینه کاهش تهدیدات فضای مجازی انجام شده نیز گفت: سال گذشته رقم بالای بودجه وزارت ارتباطات و فناوری را در زمینه امنیت شبکه سرمایه گذاری کردیم.

واعظی گفت: به دنبال آن هستیم تا بحث صیانت اجتماعی را در فضای مجازی پایدار کنیم تا شبکه‌ای را که در اختیار مردم قرار می‌دهیم پاک باشد و آنها استفاده بهتری از آن بکنند.

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه زیرساخت‌های ارتباطی کشورمان در مقایسه با برخی کشورها عقب بوده است اظهار داشت: در دو ساله اول دولت یازدهم اولویت وزارت ارتباطات و فناوری کار بر روی زیرساخت‌ها بوده است تا با توجه به نیازهای مردم آن را پیش ببریم.

وی در ادامه تصریح کرد: موضوع اشتغال یکی از مشکلات کشورمان است که با کارآفرینی در بخش آی سی تی و برنامه ریزی و اعطای وام در این زمینه می‌توان اشتغال زایی کرد.

واعظی همچنین بیان داشت: سال گذشته ۱۸ هزار روستا را به اینترنت متصل کردیم و قرار است امسال نیز ۱۲ هزار روستای دیگر را به اینترنت متصل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری با تأکید بر اینکه در حوزه ماهواره و آی سی تی در لبه پیشرفت قرار داریم، گفت: می‌خواهیم نیازهای خود را در این زمینه بومی کنیم لذا شبکه ملی اطلاعات را نیمه‌های امسال راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با اشاره به ملی‌سازی ماهواره نیز گفت: در این زمینه دو مسیر را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم با توجه به عرصه بین‌الملل ماهواره را بومی‌سازی کنیم.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=187479

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر