1

تبلیغ نژادپرستانه در چین مشکل ساز شد

  • کد خبر : 189384
  • ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۲۳

یک شرکت تولیدکننده مواد شوینده به دلیل انتشار یک تبلیغ نژادپرستانه در چین باعث جنجالی گسترده در فضای مجازی و رسانه ای این کشور شد.

 

به گزارش ایرنا، شرکت «چیایوبی» از شرکت های تولیدی مواد سفید کننده و شوینده در شهر شانگهای در شرق چین است که به تازگی یکی از تبلیغات این شرکت واکنش های منفی گسترده ای در فضای مجازی این کشور در پی داشته است.
تبلیغ این شرکت که خیلی سریع در فضای مجازی و رسانه ای چین رواج یافت نشان می دهد که یک مرد سیاه پوست با مواد شوینده این شرکت به یک سفید پوست چینی تبدیل می شود.
در واقع وقتی فرد سیاهپوست در حال نزدیک شدن به یک ماشین لباسشویی است، یک نفر او را به داخل ماشین لباسشویی هل می دهد و پس از پایان کار دستگاه، بجای او یک چینی سفید پوست از لباسشویی خارج می شود.
بسیاری از کاربران اینترنتی در چین به شدت به این موضوع اعتراض کرده و مضمون این تبلیغ را نژادپرستانه توصیف کرده اند.
روزنامه «ساوت چاینا» از هنگ کنگ نوشته است که جنجال بزرگی در وبلاگ ها و تارنماهای چین به راه افتاده و به شدت از این اقدام ابراز تنفر شده است.
برخی از کاربران نوشته اند که ظاهرا بسیاری از تولیدکنندگان چینی به هیچ وجه آشنایی با مفاهیم نژادپرستانه ندارند و بی توجه به عواقب این اقدامات دست به چنین تبلیغاتی می زنند.
«ساوت چاینا» می نویسد که از دیدگاه بسیاری، چنین تولیدکنندگانی باعث می شوند تا مردم جهان نسبت به چین نگرش دیگری داشته باشند و این کشور را به نژاد پرستی متهم کنند.
برخی نیز می گویند که این تبلیغ برگرفته از تبلیغات مشابهی است که در ایتالیا منتشر شده است اما حتی مضامین آنها نیز تا این حد نژاد پرستانه نبوده است.
روزنامه هنگ کنگی نوشته است که بسیاری در چین در باره این مفاهیم بی توجهی نشان می دهند و مردم چین می گویند که از این قبیل اتفاقات نژادپرستانه در چین زیاد رخ می دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=189384

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر