1

بررسی سه نامزد احتمالی کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ پانزدهم

  • کد خبر : 194458
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

مراسم انتخاب برترین های لیگ برتر پانزدهم که با قهرمانی استقلال خوزستان به اتمام رسید، فردا (شنبه) در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

مهدی طارمی، امید ابراهیمی و فرناندو خسوس، به احتمال زیاد سه شانس اصلی برای کسب عنوان برترین بازیکن لیگ پانزدهم خواهند بود.
مهدی طارمی بررسی سه نامزد احتمالی کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ پانزدهم

مراسم انتخاب برترین های لیگ برتر پانزدهم که با قهرمانی استقلال خوزستان به اتمام رسید، فردا (شنبه) در سالن همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

 

قرار است در این مراسم، از بین سه نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن لیگ پانزدهم، یکی به این عنوان دست پیدا کند.

 

حال می خواهیم نگاهی داشته باشیم به سه نامزد احتمالی کسب عنوان برترین بازیکن پانزدهمین دوره لیگ برتر.

 

فرناندو خسوس

دروازه بان ۳۱ ساله و برزیلی فصل قبل استقلال خوزستان که سال آینده باید از دروازه گسترش فولاد محافظت کند، یقینا بیشترین نقش را در قهرمانی تیمش در لیگ پانزدهم ایفا کرد. او در تمام بازی های لیگ پانزدهم به عنوان یار ثابت برای شاگردان عبدالله ویسی به میدان رفت و در ۳۰ بازی نیز تنها ۱۴ بار دروازه اش را باز شده دید. یعنی به طور میانگین تقریبا در هر ۱۸۰ دقیقه، تنها یک گل وارد قفس توری وی شده است.

خسوس در طول فصل قبل تنها در دیدار برگشت مقابل پرسپولیس بود که بیشتر از یک گل دریافت کرد و در نهایت نیز تیمش نتیجه را با دو گل واگذار کرد. شاید دیدار اخیر آبی های خوزستانی مقابل ذوب آهن در سوپر جام که در آن با گلر جدیدشان ۴ بار دروازه شان را باز شده دیدند، به خوبی می تواند نقش پررنگ خسوس در قهرمانی فصل قبل این تیم را نشان دهد.

اگر این دروازه بان برزیلی و خوش قد و قامت در مراسم فردا به عنوان بهترین بازیکن لیگ پانزدهم انتخاب شود، جای تعجب نخواهد داشت.

 

امید ابراهیمی

امید ابراهیمی، هافبک جنگنده استقلال بی شک بهترین فصل خود در کنار آبی ها را در لیگ پانزدهم سپری کرد. هافبک دفاعی نکایی  نتوانست آن طور که در کارهای هجومی خوب کار می کرد، در کارهای تدافعی نیز تیمش را یاری دهد. وی با وجود جنگنده بودنش، تنها در دو بازی به دلیل محرومیت نتوانست برای آبی ها به میدان برود.

او در ۲۸ بازی که برای تیمش انجام داد، موفق به زدن ۱۰ گل شد که برای یک هافبک دفاعی آمار بسیار خوبی است و با این تعداد گل، توانست خودش را به عنوان بهترین گلزن استقلال و سومین گلزن برتر لیگ پانزدهم معرفی کند. البته وی در دادن پاس گل به اندازه امر گلزنی موفق عمل نکرد و تنها یک بار توانست به عنوان سازنده اصلی گل تیمش ایفای نقش کند.

ابراهیمی که در فصل نقل و انتقالات شایعات زیادی مبنی بر جدایی اش از استقلال مطرح بود، در نهایت تصمیم به ماندن در ایران گرفت و قراردادش را با آبی ها تمدید کرد.

 

مهدی طارمی

مهدی طارمی، مهاجم ۲۴ ساله بوشهری  پرسپولیس، عملکرد درخشانی در لیگ داشت و با این عملکرد فاصله زیادی با سایر بازیکنان در لیگ ایجاد کرد. وی ۷ کارت زرد در لیگ دریافت کرد و  فقط در ۵ بازی نتوانست برای پرسپولیس بازی کند. طارمی با ۱۶ گل آقای گل لیگ ایران شد و همچنین ۳ پاس گل برای هم تیمی های خود فراهم کرد و در مجموع در ۱۹ گل تیمش نقش مستقیم داشت.

 

وی همچنین با گرفتن ۸ پنالتی از حریف، نام خود را در جمع پنالتی گیر ترین بازیکنان تاریخ لیگ قرار داد. در بازی هایی که طارمی حضور نداشت، به شدت افت سرخپوشان مشخص بود و نشان می داد که این مهاجم چقدر برای این تیم تاثیر گذار است. وی در بازی رفت و برگشت مقابل هر دو رقیب اصلی سرخپوشان یعنی استقلال خوزستان و تهران ۲ گل به ثمر رساند تا نشان از کیفیت بالای او باشد.

 

البته به هیچ وجه نمی توان موقعیت های زیادی را که از دست داد را نیز نا دیده گرفت. وی پس از اتمام لیگ شانزدهم، در انتقالی جنجالی راهی ریزه سپور ترکیه شد اما مدتی بعد به جمع پرسپولیسی ها بازگشت تا بلکه بتواند دوباره دل هواداران این تیم را به دست بیاورد.

طرفدارای

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=194458

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر