2

«شال و تی شرت سوگواری»؛مد جدید فشن ها برای محرم + تصاویر

  • کد خبر : 19571
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴

شاید تنگ و کوتاه بودن تی شرت های عرضه شده اولین چیزی است که خود نمایی می کند اما عجیب تر از آن افرادی هستند که از آن ها برای تبلیغ این تی شرت ها استفاده می شود. سال های سال است مسئولان فرهنگی کشور نسبت به تهاجم فرهنگی که یکی از مصادیق مهم آن […]

شاید تنگ و کوتاه بودن تی شرت های عرضه شده اولین چیزی است که خود نمایی می کند اما عجیب تر از آن افرادی هستند که از آن ها برای تبلیغ این تی شرت ها استفاده می شود.

سال های سال است مسئولان فرهنگی کشور نسبت به تهاجم فرهنگی که یکی از مصادیق مهم آن لباس هایی با مدل های غربی است، هشدار می دادند. کار فرهنگی، برخورد مستقیم و … راهکارهایی بود در دوره های مختلف زمانی امتحان شد تا این موضوع به مرور حل شود.

نوشتن اشعار حماسی و تاریخی پدیده ای بود که تا مدت ها جای نوشته های خارجی را به عنوان فرهنگ ایرانی گرفت؛ پدیده ای که البته منتقدان خود را هم داشت و برخی عنوان کردند که این موضوع که نوشته ها از لاتین به فارسی تغییر کند موضوعی نیست که بتوان آنرا مصداق قابل توجهی در ایجاد مدهای ایرانی توصیف کرد.

اما با نزدیک شدن به ماه محرم عده ای سودجو که انگار فراموش کرده اند ماه محرم در فرهنگ ایرانی اسلامی جایگاه ویژه ای دارد اقدام به نوشتن شعارهای مخصوص این ماه بر روی برخی لباس های موجود در بازار کرده و با تبلیغ در سایت های اینترنتی اقدام به فروش آن ها می کنند.

اگر گشتی در سایت های اینترنتی بزنید خواهید دید که در کنار اجناس لاغری، اعتیاد و … تی شرت های مشکی رنگ که بعضا با نام حضرت اباالفضل(ع) و امام حسین (ع) نیز طراحی شده اند ، تحت عنوان “تی شرت محرم” و “طراحی ویژه مراسم سوگواری ” به فروش می رسد.

شاید تنگ و کوتاه بودن تی شرت های عرضه شده اولین چیزی است که خود نمایی می کند اما عجیب تر از آن افرادی هستند که از آن ها برای تبلیغ این تی شرت ها استفاده می شود.

موهای ژل زده، ابروهای دستکاری شده، شلوارهای تنگ و … ویژگی کسانی است که عکس آن ها با تی شرت های محرم بر روی سایت های اینترنتی قرار داده شده است و دو نمونه از ساده ترین این تبلیغات در پایین قابل مشاهده است.

اینکه برخی دهه محرم و مراسم عزاداری حضرت امام حسین (ع) را با نمایش های مد جدید اشتباه می گیرند سال ها است مورد انتقاد برخی کارشناسان و بزرگان فرهنگی کشور قرار گرفته اما اینکه که با چنین شهامت و جسارتی برخی اقدام به سودجویی از دهه پر برکت محرم و مقدسات می کنند و هیچ گونه برخوردی با آن ها نمی شود، قدری عجیب است/قاصد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=19571

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر