1

توزیع کیک۸۸۸ متری در حرم رضوی +تصویر

  • کد خبر : 196840
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴

بزرگترین کیک پخته شده در جهان اسلام به طول ۸۸۸ متر و ۱۴ تن وزن، صبح امروز در بین زائران حرم رضوی توزیع شد.

(تصویر) توزیع کیک888 متری در حرم رضوی

به گزاری خبرگزاری فرهنگ رضوی، پخت این کیک که دو روز پیش از میلاد امام رضا (ع) در کارگاه تولید کیک و شیرینی آغاز شده بود، در روز ولادت امام هشتم در بست باب الجواد (ع) که حد فاصل باب الرضا (ع) و باب الجواد (ع) است، توزیع شد.

ندا سادات صدر، مدیر روابط عمومی برنامه کیک بزرگ میلاد امام رضا (ع) به خبرنگار خبرگزاری رضوی گفت: این کیک برای چهارمین سال در مشهد پخت می شود، از ۸۸ متر شروع شده و به ۸۸۸ متر رسیده است.

به گفته او بنیانگذار این کیک مرحوم سید مهدی صدر بود و بانی این برنامه هم هیئت الرضای شهرستان آباده شیراز است. کمک صنف قنادان و شیرینی پزان خراسان رضوی و همکاری خوب آستان قدس رضوی در این برنامه قابل قدردانی است.

صدر با بیان اینکه این کیک به نام امام رضا (ع) است و توسط عاشقان آن حضرت پخت می شود، افزود: قنادان اصفهانی چهار سال است که از اصفهان به مشهد می آیند و این کیک را می پزند امسال هم صنف قنادان و شیرینی پزان استان، کمک شایانی داشتند.

ندا سادات صدر یادآور شد: این کیک در کارگاه های شیرینی پزی اطراف مشهد پخت شد و به صورت قالب بندی شده در کنار هم چیده و تزئین شد. تزئین این کیک هم با نام علی بن موسی الرضا (ع) و پسر بزرگوارشان امام جواد (ع) آغاز می شود، بعد از آن طرح پرچم ایران و پرچم آستان قدس رضوی روی کیک منقش می شود، در میانه کیک هم هشت ضعلی بزرگی درست شده که اطراف آن هم تزئیناتی از آهو است، ادامه کیک هم اسامی ائمه اطهار (علیها السلام) است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=196840

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر