1

حکم اعدام ۳۶ محکوم فاجعه اسپایکر اجرا شد

  • کد خبر : 197679
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸

یک مسوول در زندان مرکزی ‘ناصریه’ در استان ذیقار در جنوب عراق اعلام کرد که وزارت دادگستری عراق حکم اعدام ۳۶ محکوم فاجعه اسپایکر که منجر به قتل عام یک هزار و ۷۰۰ جوان عراقی در ژوئن ۲۰۱۴ شد، را بامداد امروز یکشنبه اجرا کرد.

به گزارش افق، خبرگزاری ‘الفرات نیوز’ با اعلام این خبر، به نقل از این منبع افزود که حکم اعدام در حضور ‘حیدر الزاملی’ وزیر دادگستری عراق و مسوولان محلی استان ذیقار و جمعی از اولیای دم قربانیان فاجعه اسپایکر اجرا شد.
رییس جمهور عراق در ۱۴ اوت گذشته با احکام اعدام علیه محکومان فاجعه اسپایکر موافقت کرد و به نوشته الفرات نیوز (ارگان خبری مجلس اعلای اسلامی عراق)، باتوجه به قطعی شدن احکام اعدام، بامداد امروز این احکام اجرا شده است.
دادگاه جنایی عراق در ماه فوریه گذشته حکم اعدام ۴۰ متهم فاجعه اسپایکر که به انجام این جنایت اعتراف کردند، را صادر کرده بود.
گروه تروریستی داعش در ژوئن ۲۰۱۴ بعد از سقوط موصل، یک هزار و ۷۰۰ نفر از جوانان عراقی که عموما از استان های جنوب و مرکز عراق بودند و برای فراگرفتن آموزش های نظامی به پایگاه اسپایکر در شمال تکریت رفته بودند را دستگیر به صورت جمعی آنها را وحشیانه به قتل رساند.
مردم عراق بر این حادثه رعب آور عنوان ‘جنایت عصر’ نهاده اند و بارها به نشانه همدردی با اولیای دم قربانیان این فاجعه، خواستار اعدام عوامل این فاجعه شده اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=197679

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر