4

اشتاین‌مایر: امیدواریم نشست لوزان درباره سوریه پیشرفت‌های بیشتری حاصل آورد

  • کد خبر : 202421
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲

وزیر خارجه آلمان در جمع خبرنگاران ابراز امیدواری کرد که نشست هفته آتی درباره سوریه در مقایسه با نشست قبلی در نیویورک‌، پیشرفت‌های بیشتری در پی داشته باشد.

خبرگزاری فارس: اشتاین‌مایر: امیدواریم نشست لوزان درباره سوریه پیشرفت‌های بیشتری حاصل آورد

 «فرانک والتر اشتاین‌مایر» وزیر امور خارجه آلمان روز پنجشنبه (امروز) ابراز امیدواری کرد که در مقایسه با نشست سوریه در شهر نیویورک، در مذاکرات آتی در خصوص اوضاع شهر«حلب» سوریه که قرار است روز شنبه هفته آینده در شهر «لوزان» سوئیس برگزار شود، پیشرفت‌های بیشتری حاصل آید.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش کرد، اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «در روزهای آتی همانطور که شنیدیم، رایزنی‌های بیشتری در خصوص اوضاع حلب صورت خواهد گرفت…ما نباید امید خود را از دست دهیم و فرض بگیریم که موفق می‌شویم در مقایسه با نشست نیویورک، پیشرفت‌های بیشتری را حاصل کنیم».

در ماه گذشته، شهر حلب، میدان نبرد بین نیروهای دولت سوریه، گروههای افراطی و همچنین چندین گروه از معارضان مسلح سوریه بوده است.

آتش‌بس ۹ سپتامبر آمریکا-روسیه درباره سوریه بعد از یک هفته با شکست روبر شد و ارتش سوریه عملیات‌ علیه گروههای تروریستی را بعد از آن از سرگرفت که گروههای شبه‌نظامی این کشور درچندین مورد، آتش‌بس را نقض کردند.

اواخر ماه سپتامبر، اعضای گروه بین‌المللی پشتیبانی از سوریه (ISSG) نتوانستند در حین نشست نیویورک، در خصوص تاریخ دور جدیدی از مذاکرات بین طرفین سوری به توافق برسند.

روز شنبه، روسیه، پیش‌نویس قطعنامه فرانسه در شورای امنیت را که خواستار توقف تمامی بمباران‌های هوایی در حلب شده بود را بلوکه کرد. این سند ۱۱ رأی موافق و دو رأی مخالف روسیه و ونزوئلا را دریافت کرد و دو عضو دیگر شورای امنیت سازمان ملل یعنی چین و آنگولا نیز به آن رأی ممتنع دادند. قطعنامه روسیه درباره سوریه نیز با ۴ رأی موافق در مقابل ۹ رأی مخالف نتوانست تصویب شود.

از طرف دیگر وزرای خارجه آلمان، فرانسه و ایتالیا روز چهارشنبه در خصوص عدم توانایی روسیه در تغییر اوضاع وخیم انسانی در شهر حلب ابراز نگرانی کردند.

«پائولو جنتیلونی» وزیر خارجه ایتالیا در یک کنفرانس خبری گفت که ایتالیا امیدوار بود که روسیه بتواند با اعمال نفوذ در دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه به بهبود اوضاع حلب کمک کند اما «مجبوریم اعتراف کنیم که اینطور نشد».

فارس/«ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه نیز به خبرنگاران گفت که از «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه می‌خواهیم که به توقف بمباران حلب توسط نیروهای هوایی دولت سوریه کمک کند.

اشتاین‌مایر نیز در پیامی توییتری نوشت که  «پایان جنگ (در سوریه) تنها یک مسئولیت سیاسی نیست بلکه یک اعتبار اخلاقی است».

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=202421

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر