2

شهروندان چینی در سال ۲۰۵۰ پر جمعیت‌ترین قوم در روسیه خواهند بود

  • کد خبر : 203607
  • ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

مدیر علمی مرکز مطالعات مهاجرت موسسه پیش بینی‌های اقتصادی آکادمی علوم روسیه گفت: افزایش جریان مهاجرت از چین به روسیه باعث خواهد شد تا چینی‌ها به پرجمعیت ترین قوم در این کشور تبدیل شوند.

خبرگزاری فارس: شهروندان چینی در سال 2050 پر جمعیت‌ترین قوم در روسیه خواهند بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «ژانا زایاچکاوسکایا» مدیر علمی مرکز مطالعات مهاجرت موسسه پیش بینی‌های اقتصادی آکادمی علوم روسیه در کنفرانس بین‌المللی «روندهای مهاجرت» در شهر «استاوروپول» این کشور، اظهار داشت: افزایش جریان مهاجرت از چین به روسیه باعث خواهد شد تا  چینی‌ها به پرجمعیت ترین قوم در روسیه بعد از خود روس‌ها تبدیل شوند.

زیایاچکاوسکایا با بیان این که حتی تعداد بیکاران چینی از جمعیت روسیه بیشتر است، گفت: در صورت حفظ روابط خوب و پایدار با «پکن»، تا سال ۲۰۵۰ میلادی احتمال تبدیل شدن چینی‌ها به پرجمعیت ترین قوم در روسیه وجود خواهد داشت.

به عقیده وی افزایش تعداد مهاجران چینی در روسیه بعد از سال ۲۰۳۰ میلادی باعث کاهش جریان مهاجرت از کشورهای آسیای مرکزی خواهد شد، زیرا اکثر جوانان کشورهای مستقل مشترک المنافع برای کار و تحصیل به کشورهای دیگر سفر خواهند کرد.

زیایاچکاوسکایا در ادامه اذعان کرد: بنابر شاخص تولد، روسیه برای توسعه اقتصادی و تامین نیروی کاری کافی به مهاجران نیاز خواهد داشت و در حال حاضر به جز مهاجران چینی جایگزینی دیگری برای این کشور دیده نمی‌شود.

مدیر علمی مرکز مطالعات مهاجرت موسسه پیش بینی‌های اقتصادی آکادمی علوم روسیه گفت: بالا بردن سن بازنشستگی مسائل جمعیتی و اشتغال را حل نمی‌کند، بلکه تنها مشکلات مربوط به صندوق بازنشستگی را حل‌وفصل می‌کند و وضعیت پیچیده جمعیتی در روسیه باقی خواهد ماند.

بنابر آمار خدمات فدرال مهاجرت روسیه در سال گذشته بیش از ۹٫۸ میلیون نفر خارجی وارد روسیه شده اند

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=203607

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر