1

۸۰ درصد کار نمایشگاه مطبوعات به عهده اصناف بود/ مشکل یارانه مطبوعات حل شد

  • کد خبر : 204634
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰

آیین اختتامیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاوندیان؛ رئیس دفتر ریاست جمهوری، پرویز اسماعیلی، رئیس تبلیغات و اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری و حسین اتنطامی معاون امور مطبوعاتی ارشاد در مصلا تهران برگزار شد.

حسین انتظامی

 حسین انتظامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مطبوعات، ضمن بیان این مطلب که حضور رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه و حضور رئیس دفتر ایشان در مراسم اختتامیه بیان‌گر اهمیت مطبوعات نزد دولت است، گفت: خوشحالیم که نمایشگاه بیست و دوم در سطح و اندازه‌های شان رسانه‌ها برگزار شد.

وی با اشاره رویکرد دولت در سپردن امور به اصناف، گفت: در سه سال اخیر دولت در بسیاری از امور به نفع صنوف عقب نشینی کرده و یکی از مصادیق این رویکرد همین نمایشگاه مطبوعاتاست، آنچنان‌که نزدیک به ۸۰ درصد کارهای آن را اصناف و تشکل‌ها انجام دادند و قطعا در سال آینده با حذف همین پوسته ظاهری در اجرا صد در صد امور را تشکل‌ها به عهده خواهند داشت.

معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نمایشگاه امسال ۹۰۰ رسانه در قالب ۶۳۰ غرفه فعالیت شبنه روزی داشتند و یکی از دلایل نشاط نمایشگاه امسال آن بود که اهالی رسانه این رویداد بزرگ را از آن خود می‌دانستند.

انتظامی با تشکر از تلاش‌های علی جنتی؛ وزیر اسبق ارشاد در سال‌های گذشته گفت: ظرف سه سال اخیر هیچ مجوزی برای بخش دولیت در راستای تاسیس رسانه و مطبوعات صادر نشده است و این مساله زمینه فعالیت پرنشاط فضای رسانه کشور را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اصل شفافیت در مطبوعات گفت: شفافیت کمک می‌کند تا نظارت امور تقویت شده و مبازره مبنایی با فساد در جامعه رخ دهد. خوشبختانه مطالباتی که در افتتاحیه نمایشگاه در خصوص رفع مشکلات یارانه مطبوعات مطرح شد با قول رئیس جمهوری و گردش کار سازمان برنامه و بودجه مرتفع شد که جای تشکر دارد.

انتظامی ادامه داد: همچنین کارگروهی با حضور وزیر ارشاد، مدیران مسئول رسانه‌ها و روئسای تشکل‌ها برای طرح مشکلات و راهکارهای پیشنهادی تشکیل جلسه داد که نتایج آن به دولت ارائه خواهد شد.

معاون امور مطبوعاتی در بخش پایانی سخنانش درباره‌ی جایزه‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در زمینه پاکیزه‌نویسی گفت: با اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون ممنوعیت به کارگیری الفاظ بیگانه و اضافه شدن ماده ۱۷ به این آیین‌نامه، شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی به ریاست وزیر ارشاد و دستگاه‌های ذی‌نقش از جمله فرهنگستان زبان و ادب فارسی، صدا و سیما، وزارتخانه‌ها و غیره تشکیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=204634

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر