1

مبارزه با فساد باید پویا و به روز باشد

  • کد خبر : 206839
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰

رئیس سازمان بازرسی کل کشور: از آنجایی که فساد پدیده ای متغیر، پویا و به روز شونده است راهبردهای ما در مبارزه با آن هم باید پویا و به روز باشد.

ناصر سراج در همایش مدیران سازمان بازرسی کل کشور که به مناسبت روز جهانی مبارزه با فساد برگزار شد افزود: این سازمان در بحث مبارزه با فساد گام های عملی ، تجربی و علمی قابل توجهی انجام داده است که تجربیاتمان را انتقال هم داده ایم.
وی گفت: مبارزه با فساد کاری پیچیده، مستمر و دانش محور است تا مسئولان برای مقابله با فساد اراده واقعی نداشته باشند کار به جایی نمی رسد.
سراج گفت: در جمهوری اسلامی ایران مسئولان ارشد نظام از اراده واقعی خود در بحث مبارزه جدی با مفاسد به ویژه در حوزه های اقتصادی و اداری سخن گفته اند و رهبر معظم انقلاب در فرمان هشت ماده ای و دیگر ارشادات خود به کرات در مبارزه قاطع با فساد تاکید داشته اند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: فساد نیازمند محیطی مساعد برای بروز و ظهور است و محیط سایه های روشن، پر ابهام و مه آلود مناسبترین زمینه های ظاهر شدن فساد است و در بحث مبارزه با فساد نیازمند شفاف سازی هستیم.
سراج فساد را معضلی چند وجهی خواند و گفت: در برخورد آن هم باید چند نهاد ورود کنند .
وی بحث استرداد مجرمان و افراد مجرم موجب تابعیت مضاعف را نیازمند همکاری های بین المللی خواند و افزود: در بحث مبارزه با فساد همچنین نیازمند اصلاح برخی ساختارها و قوانین هم هستیم.
افق نیوز/رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور با هشت کشور جهان از جمله چین، دانمارک، ژاپن ، نامیبیا، ترکیه ، عراق ، پاکستان و ارمنستان تفاهم نامه آمبودزمان امضا کرده است و هم اکنون موسس آمبودزمان آسیایی هستیم .
سراج گفت: در بحث جلوگیری از پذیرش افراد فاسد با عنوان افراد با تابعیت مضاعف پیشنهادهای خوبی در یکی از اجلاس های بین المللی دادیم که مورد اقبال قرار گرفت.
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=206839

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر