5

هواپیمای ایرباس A321 طی مراسمی به ایران تحویل شد

  • کد خبر : 208809
  • ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

ایرباس در سایت رسمی اعلام کرد: تحویل هواپیما به ایران طی مراسمی با حضور رؤسای ایران‌ایر و ایرباس و سایر مسئولان این دو شرکت و نیز رسانه‌های بین‌المللی انجام شد.

خبرگزاری فارس: هواپیمای ایرباس A321 طی مراسمی به ایران تحویل شد

 سایت رسمی ایرباس فرانسه تأیید کرد که ایران‌ایر نخستین هواپیمای سفارشی خود معروف به A321 را طی مراسمی با حضور فرهاد پرورش مدیرعامل ایران‌ایر و فابریک برژیر رئیس ایرباس و همچنین گائل‌مهوست رئیس بخش فروش و بازرگانی، تام اندرز رئیس اداره اجرایی و رسانه‌های بین‌‌المللی از فرودگاه تولز فرانسه تحویل گرفت.

بر اساس این گزارش این نخستین هواپیمایی است که ایران بعد از سفارش ۱۰۰ فروند هواپیما به فرانسه تحویل می‌گیرد. این سفارش‌ها شامل ۴۶ فروند هواپیمای تک راهرو و همچنین ۵۴ فروند هواپیمای پهن بدنه است.

فرهاد پرورش مدیرعامل ایران‌ایر در این مراسم گفته است این لحظه باشکوه و نقطه عطفی برای نخستین گام عملی نوسازی ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران‌ایر و نیز حضور قوی  ایران در بخش هواپیمایی غیرنظامی بین‌المللی است.

پرورش همچنین گفته است مسافران ایرانی می‌توانند از این به بعد با انتخاب مدرن‌ترین  هواپیمای تک‌راهروی جهان به خودشان ببالند.

وی همچنین در این مراسم اعلام کرده است که ما از ایران‌ایر و هر کسی که باعث شد تا این اقدام انجام شود تشکر و قدردانی می‌کنیم.

پرورش گفته است: امروز این اقدام علامتی برای همکاری بین‌المللی است و می‌توانیم به منافع و اهداف بازرگانی دوجانبه دست پیدا کنیم.

در ادامه این نشست فابریک برژیر رئیس ایرباس نیز اعلام کرد امروز لحظه خاصی است و تبریک می‌گویم به ایران‌ایر برای تحویل یک فروند هواپیما طی چند سال گذشته، از آنجایی که ما این گام را با هم برمی‌داریم آماده برای حمایت از پیشرفت و مدرن‌سازی ایران‌ایر هستیم.

رئیس ایرباس گفه است: واضح است کشوری که ۸۰ میلیون جمعیت دارد نیازمند به آخرین مدل پیشرفته هواپیمای مسافربری برای تأمین نیاز داخلی و همچنین تقاضای بین‌المللی است.

ایرباس همچنین در این گزارش تصریح کرده است که ایران در نظر دارد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هواپیمای جدید برای تقویت ناوگان هواپیمایی کشورش و همچنین تأمین نیازهای داخلی و پروازهای بین‌المللی خریداری کند.

فارس/بر اساس این گزارش و طبق گفته مسئولان ایرباس، تحویل این هواپیما با ملاحظه همه قوانین بین‌المللی مرتبط انجام شده و تمام مقررات در ارتباط با ‌آمریکا و اتحادیه اروپا و هر جایی عدم نقض برجام را اطمینان می‌دهد، لحاظ شده است.

ایرباس همچنین به اقدام خود برای اجرای کامل تمام شرایطی که احتمالاً اوفک (کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا) انجام می‌دهد را رعایت خواهد کرد.

رسانه‌ها اعلام کردند که طبق برنامه این هواپیما با هدایت خلبانان ایرانی امروز از فرودگاه توروز فرانسه عازم تهران می‌شود و ساعت ۱۴:۳۰ در فرودگاه مهر‌آباد بر زمین می‌نشیند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=208809

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر