2

اختصاصی /بانک‌ها عامل رشد قارچ‌گونه لیزینگ‌های خودرو است/ اقتصاد بیمار موجب سرگردانی پول مردم شده است

  • کد خبر : 209154
  • ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷

رئیس کمیسیون صنایع و معادن معتقد است؛ یکی از عوامل ایجاد قارچ‌گونه لیزینگ‌ها بانک‌هایی هستند که به طور مداوم در هر کوچه و خیابان افتتاح می‌شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن معتقد است؛ یکی از عوامل ایجاد قارچ‌گونه لیزینگ‌ها بانک‌هایی هستند که به طور مداوم در هر کوچه و خیابان افتتاح می‌شوند.

عزیز اکبریان” رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، ضمن اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد صنعت خودروسازی در اختیار دولت قرار دارد، گفت: اما دولت از یک سو اعلام می‌کند مشکلات خودروسازی به ما ارتباطی ندارد و از طرف دیگر در کار آنها دخالت می‌کند.

نماینده مردم کرج با بیان اینکه دخالت‌های دولت باید در صنعت خودروسازی گرفته شود، تصریح کرد: دولت نباید برای خودروسازان حتی در قسمت سرمایه‌گذاری در شهرها و کشورها تعیین تکلیف کند و این امر تنها به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.

وی با تاکید براینکه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خودرو خود باید تشخیص دهند که در کدام شهر، کشور و … سرمایه‌گذاری کنند، بیان داشت: قرض‌ دولت نسبت به خودروسازان، بالا بودن سود بانکی و … معضلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

اکبریان ادامه داد: باید به خودروسازان اجازه داد تا با ریشه‌یابی مشکلات خود به حل مشکلاتشان پرداخته و رقابت کنند، شرکت‌های خودروسازی ما در صورت عدم دخالت دولت ظرف ۳ سال آینده می‌توانند با خودروسازان دنیا رقابت کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در ادامه با اشاره به کلاهبرداری‌ برخی لیزینگ‌های خودرو از مردم گفت: اقتصاد بیمار ما موجب سرگردانی پول در جامعه شده است لذا این پول یک روز از لیزینگ و روز دیگر از سکه، دلار و… سر در می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ایجاد قارچ‌گونه لیزینگ‌ها بانک‌هایی هستند که به طور مداوم در هر کوچه و خیابان افتتاح می‌شوند لذا باید ابتدا یک ساماندهی بر روی آن‌ها انجام شود و با هدایت پول بانک‌ها به سمت صنعت ساختمان، تولید و ایجاد اشتغال مانع ورود پول‌ها به سمت لیزینگ شوند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209154

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر