2

وزیر بهداشت: دولت مصمم به توسعه خدمات حوزه سلامت است

  • کد خبر : 209892
  • ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دولت از ابتدای کار خود مصمم به توسعه خدمات حوزه بهداشت و سلامت در تمامی نقاط کشور بوده و در این مسیر تلاش کرده است.

 

به گزارش ایرنا سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه آیین بهره برداری از مرکز جامع اهدای خون استان البرز در گفت وگو با خبرنگاران افزود:طی سه سال گذشته وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و سایر ارکان دولت در جهت رفع محرومیت و توسعه بیشتر کشور تلاش داشته اند و به طور قطع در آینده نیز همین مسیر را دنبال خواهیم کرد.
وی اضافه کرد: خیرین زیادی در سراسر کشور در همه حوزه ها از جمله حوزه سلامت ایثار فعالیت می کنند و از این بابت باید تبریک گفت.
وی گفت: از سوی دیگر جای تاسف دارد که در حاشیه پایتخت و استان البرز شاهد محرومیت هایی هستیم که چند دهه است که مزمن شده اند لیکن به تدریج این محرومیت ها با کمک خیرین ، همت دولت و مدیران استانی در حال رفع است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با بیان اینکه در بحث اهدای خون با مردم مواجه هستیم بیان داشت: مردم بسیار فداکار هستند و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم و در این بخش خوشبختانه جزء کشورهای کم نظیر در دنیا هستیم و امروز وضعیت ذخیره خونی کشور بهتر از هر زمان دیگری است.
قاضی زاده هاشمی ادامه داد: نمونه آن در حادثه پلاسکو بود که همه مردم علاقه مند به اهدای خون به مصدومان این حادثه بودند و هستند و لیکن مانع شدیم به این دلیل که اگر در یک بازه زمانی کوتاه فرآورده خونی زیادی جمع آوری شود در بلند مدت قابل استفاده نیست.
وی ادامه داد: خوشبختانه سازمان انتقال خون در بین مردم دارای اعتباراست و مردم آن را باور دارند و هر زمانی که این سازمان اعلام کرده و نیاز به واحدهای خونی داشته مردم حضوری گسترده در پایگاه های انتقال خون داشته اند و از این بابت باید از مردم تشکر کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=209892

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر