2

پنتاگون: سرکرده های داعش از رقه به دیر الزور منتقل شده اند

  • کد خبر : 212077
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۷:۵۸

«جف دیویس» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه گفت، رهبران گروهک تروریستی داعش، شهر رقه پایگاه اصلی را ترک و به دیر الزور دیگر شهر شرقی سوریه نقل مکان کرده اند.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، دیویس تاکید کرد که برخی مقام های ویژه داعش نیز رقه را ترک و عملیات خود را به منطقه پایین دست رود دجله منتقل کرده اند.
سخنگوی پنتاگون افزود: برخی از نیروهای داعش نیز رهسپار شهر مادان سوریه در نزدیکی رقه شده اند.
شهر «رقه» سوریه از جمله مناطقی است که داعش از سال ۲۰۱۳ آن را اشغال کرد، این شهر پس از آن که «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، خلافت خودخوانده اسلامی اعلام کرد، این شهر را به عنوان مرکز به اصطلاح «امارات اسلامی» تعیین کرد.
این اظهار نظر درحالی مطرح می شود که هفته گذشته (۲۳ بهمن ماه) همزمان با پیشروی نیروهای دموکراتیک کرد سوریه در اطراف شهر رقه و تخریب پل های این شهر از سوی ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا، عناصر داعش برای جنگ و ورود به جنگ خیابانی در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌ بودند.
جف دیویس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) هفته پیش درخصوص آخرین تحولات شهر رقه سوریه گفته بود: نیروهای دموکراتیک سوریه داعش را در همه مناطق رقه زیر فشار قرار داده اند.
یک گروه حقوق بشری سوری نیز درخصوص رفتار داعش با غیر نظامیان شهر رقه گفته است این گروه ساکنان منازل و صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز تجاری را مجبور کرده تا سنگرهایی را در مقابل منازل و مغازه‌هایشان ایجاد کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212077

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر