1

استقلال‌طلبان اسکاتلند آماده برگزاری همه‌پرسی جدایی از بریتانیا در سال ۲۰۱۸

  • کد خبر : 212356
  • ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳

یک گروه استقلال‌طلب اسکاتلندی اعلام کرد تا هفته‌های آتی خبر برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال این کشور از بریتانیا برای سال ۲۰۱۸ اعلام می‌شود.

خبرگزاری فارس: استقلال‌طلبان اسکاتلند آماده برگزاری همه‌پرسی جدایی از بریتانیا در سال 2018

به گزارش  گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اسکاتلند برنامه دارد تا در سال ۲۰۱۸ همه‌پرسی دوم استقلال از بریتانیا را برگزار کند.

به نوشته روزنامه هرالد اسکاتلند، یکی از گروه‌های اسکاتلندی که بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) تشکیل شده بود روز یکشنبه (امروز) خبر داد همه‌پرسی دوم استقلال از بریتانیا برای ماه می یا سپتامبر سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده است.

گروه «بیزنس برای اسکاتلند» که بر مساله اقتصادی برای استقلال از بریتانیا تاکید دارد، اعلام کرد آمادگی کامل برای تبلیغات پیش از همه‌پرسی سال ۲۰۱۸ را دارد.

موسس این گروه ضمن ارسال ایمیل به همه اعضا خبر داد تا چند هفته آینده خبر برگزاری همه‌پرسی دوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا به اطلاع همه خواهد رسید.

بعد از اعلام نتیجه همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا نیکولا استرجون وزیر اول دولت محلی اسکاتلند هشدار داده بود در صورت خروج این کشور از بازار واحد اروپا، همه‌پرسی جدایی اسکاتلند از بریتانیا برگزار می‌شود.

وقتی مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی، ولز) در روز سوم تیر سال جاری در همه‌پرسی جدایی این کشور از اتحادیه اروپا شرکت کردند، اکثر مردم انگلیس و ولز رای به خروج ولی اکثر مردم اسکاتلند و ایرلندشمالی رای به ماندن داده بودند که در نهایت نتیجه همه‌پرسی ۵۱ درصد رای به خروج از اتحادیه اروپا شد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212356

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر