1

اختصاصی/افشای استخدامات مترو سوءمدیریت و تصرف در اموال عمومی است/ دستگاه‌های مربوطه با چنین رانت بزرگ برخورد کنند

  • کد خبر : 213077
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با بیان اینکه استخدام ۴۲۰۰ نفر با استفاده از رانت در شرکت مترو تصرف در اموال عمومی است، گفت: طی جلسه امروز در کمیسیون عمران این موضوع را از قالیباف پیگیری می‌کنیم.

“علیرضا رحیمی” نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مجلس افق نیوز، در واکنش به جذب ۴۲۰۰ نفر نیروهای خاص وابسته به مداحان و هیئت مدیره از سوی شرکت بهره‌برداری مترو با پرداخت حقوق‌های میلیونی گفت: موضوع استخدام از سوی شرکت مترو در شرایطی که نرخ بیکاری بسیار بالا و تاسف‌آور بوده، تبعیض در حق جوانان کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید براینکه یکی از چالش‌های کشور ایجاد اشتغال برای جوانان و دوام ادامه کار برای آن‌هاست، اظهار داشت: اکنون شاغلین در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با ناپایداری شغل‌شان مواجه هستند، حال دستگاهی مانند شهرداری و شورای شهر و … به صورت تبعیض‌آمیز، غیرشفاف و رانتی طی سال‌های گذشته نیرو جذب کرده است.

وی ادامه داد: قطعا اقدام شرکت بهره‌برداری مترو به عنوان یکی از آیتم‌های سوءمدیریت و تصرف در اموال عمومی تلقی می‌شود و دستگاه‌های مربوطه باید با آن برخورد کنند.

رحیمی تاکید کرد: زمانی که سیستم عمومی کشور و برنامه ششم به سمت شفاف‌سازی می‌رود و حتی برای استخدام ۲ بهورز در سراوان آزمون برگزار می‌کند البته این امر انتظار جامعه و قانون است، آن وقت اینگونه باید در شرکتی بزرگ به صورت خاص استخدام صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: اگر در مترو یا شهرداری و هر دستگاه دیگری چنین رانتی در اختیار عده‌ای قرار بگیرد صرف نظر از اینکه مستحق استخدام بوده‌اند یا خیر، عدول از قانون و شفافیت بوده و تخلف آشکار است لذا مراجع ذی‌ربط باید برخورد کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز طی جلسه کمیسیون عمران با قالیباف شهردار تهران این موضوع را پیگیری خواهیم کرد هرچند که این امر جزو محورهای تحقیق و تفحص از شهرداری نیست.

وی خاطرنشان کرد: گزارش موضوع استخدام‌های شرکت بهره‌برداری مترو براساس رانت که از سوی سازمان بازرسی کل کشور ارائه شده را به عنوان یک موضوع جانبی از قالیباف خواهیم پرسید و جدای از آنکه چه پاسخی بیان شود؛ میخواهیم بدانیم مبنا و مستندات قانونی مانند مجوزهای شورای شهر یا آیین نامه استخدامی در شهرداری و مترو تا چه میزان رعایت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=213077

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر