2

شهامت قبول اشتباه از خصوصیات بزرگان است/ دولت آلزایمر نگیرد

  • کد خبر : 214689
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

سیدجواد میربابایی – کارشناس ارشد مسائل استراتژیک

پرده اول: گفتگوی رسانه ای ریاست جمهوری پس از تصویب برجام (۲۳ تیرماه ۱۳۹۴)

“امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق در روز اجرای توافق تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی و اشاعه‌ای هم به صورتی که در قطعنامه بوده لغو خواهد شد.
تمام تحریم‌های مالی، بانکی، مربوط به بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی، فلزات گرانبها، تحریم‌های اقتصادی به طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی کنار گذاشته می‌شود و برای ۵ سال نوعی محدودیت و پس از آن لغو خواهد شد.”

برگرفته شده از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به آدرس:

http://www.president.ir/fa/88112

پرده دوم: سخنان ریاست جمهوری در مشهد مقدس به مناسبت روز شهید (۱۸ اسفند ۱۳۹۵)

“رییس‌ جمهوری خاطر نشان کرد: برخی سوال می‌کنند که آیا همه تحریم‌ها پایان یافته است؟ البته که پایان نیافته و ما تنها در بخش هسته‌ای آن هم اگر طرف مقابل منصفانه و صادقانه به تعهداتش پایبند بماند، توانسته‌ایم موانع و تحریم‌ها را کنار بگذاریم، اما هنوز در سایر جاده‌ها، موانعی پیش‌روی ما وجود دارد و اینجا این سوال مطرح است که چرا واقعیت‌ها به روشنی به مردم گفته نمی‌شود.”

برگرفته شده از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری به آدرس:

http://www.president.ir/fa/98171

دو بخش از سخنان رییس جمهور در دو مقطع متفاوت اولی قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی و دومی قبل از انتخابات ریاست جمهوری حاوی نکات جالب و تاسف انگیزی است.

رئیس جمهور در پرده اول خود اشاره و تاکید فراوانی بر کسب موفقیت بزرگی می نماید که توسط دستگاه دیپلماسی وی رخ داده است.

رئیس جمهور منتقدان برجام را در پرده اول به بیسواد بودن خطاب میکند و به جهنم حواله میکند که شما منتقدان چشم ندارید آیا ببنید تمامی تحریم ها برای ملت بزرگ ایران برداشته شده است و چه و چه چه …..

انواع و اقسام برچسب ها به منتقدان زده می شود. منتقدانی که تنهاحرفشان این بود که برجام رفع کننده تحریم ها نبوده و چیزی که داده ایم خیلی بیشتر از چیزی هست که دریافته ایم و آنطور که رئیس جمهور و تیم برجامی ذکر میکنند.

بی شک میوه این سخنان را می توان در مجلسی یکپارچه و سراسر همراه با تمام خواسته های دولت دانست و رئیس جمهور موفق شد تا همسو ترین مجلس همسو با دولت را در تاریخ کشور به نام خود ثبت کند.

از این موضوع میگذریم تا به سخنان اخیر عالی ترین مقام دولت در همایشی تحت عنوان بزرگداشت روز شهید در مشهد مقدس می رسیم.

رئیس جمهور در سخنانی بی سابقه اعلام می دارد که برجام از ابتدا قرار نبوده لغو کننده تمامی تحریم ها باشد. تحریم های غیر هسته ای کماکان در جای خود باقیست و اینبار منتقدان را متهم به آدرس اشتباه دادن به ملت بزرگ ایران کرد.

گویی رئیس محترم جمهور دچار  آلزایمر سیاسی شده است و فراموش کرده است که اولین نفری بود که وعده لغو تمامی تحریم ها حتی تحریم های تسلیحاتی را داده است.

به بیانی خوشبینانه می شود گفت رئیس محترم جمهور آلزایمر گرفته است که البته به دور از عقل هر انسان عاقلی است.

اینک که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم خوب نیست همچنان رئیس دولت تدبیر و امید در مقام طلبکار برآید و باید پاسخگوی وعده ها و عملکرد خود باشد و صداقت سیاسی را در پیش بگیرد و در مقابل اشتباهات خود شهامت عذرخواهی از ملت بزرگ و بی نظیر ایران اسلامی را از خود نشان دهد

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=214689

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر