1

رحیمی: رد صلاحیت نامزدهای شورا مطلقا سیاسی نبوده است

  • کد خبر : 218375
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران گفت: هیچ‌یک از اعضای هیات نظارت نسبت به فرد دیگری حب و بغض سیاسی نداشته و رد صلاحیت ها مطلقا سیاسی نبوده است.

علیرضا رحیمی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با بیان اینکه رد صلاحیت نامزدهای شورا مطلقا سیاسی نبوده است، گفت: برخی از سیاسی بودن رد صلاحیت‌ها سخن گفته‌اند، اما در پاسخ به آنان لازم به ذکر است که مطلقاً چنین نبوده و این اقدام درنتیجه ارزیابی صلاحیت‌ها بر اساس موارد قانونی به‌دست‌آمده و هیچ‌یک از اعضای هیات نظارت نسبت به فرد دیگری حب و بغض سیاسی نداشته است، اما متأسفانه به نظر می‌رسد که عده‌ای به دنبال تشویش اذهان عمومی هستند.
به گزارش افق نیوز، وی افزود: بارها بر این نکته تأکید صورت گرفته که هیات اجرایی و نظارت نگاه سیاسی در بررسی صلاحیت‌ها نداشته و جایگاهی به رویکرد اصلاح‌طلبی یا اصولگرایی در ارزیابی‌ها داده نشده است و نتیجه‌ها بر اساس قانون انتخابات کسب‌شده است.
رحیمی ادامه داد: ماده ۲۶ و ۲۹ و موازینی که برای بررسی صلاحیت مدنظر قرارگرفته بود، تنها موردتوجه بوده و مر قانون به اجرا درآمده است که پس از انجام بررسی‌ها توسط هیات اجرایی، بر اساس مؤلفه‌های موجود و در دسترس رأی‌گیری صورت گرفت.
رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان تهران با بیان اینکه فرصت اعتراض برای نامزدهای رد صلاحیت شده در قانون پیش بینی شده گفت: داوطلبان از روز اعلام نتیجه به مدت چهار روز فرصت دارند تا اعتراض خود را کتباً به هیات‌های نظارت استان تهران تسلیم کنند و فرمانداری تهران این شکایت‌ها را دریافت خواهد کرد.
وی افزود: اعتراض‌های ارسال‌شده به مدت ۱۰ روز رسیدگی خواهد شد و در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه نتیجه بررسی‌ها ابلاغ می‌شود.
رحیمی در پایان گفت: در طول رسیدگی به اعتراضات در صورت وجود سوالاتی، هیات نظارت از داوطلبان برای دریافت پاسخ آنان دعوت به عمل خواهد آورد.
منبع: مهر
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=218375

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر