1

شالوده علمی آیت الله ربانی از امام (ره) ارتزاق شده است

  • کد خبر : 220671
  • ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب، کثرت قرائت قرآن و ذکر صلوات را یکی از ویژگی های شهید ربانی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله ربانی قبل از بعد علمی و انقلابی، روح تعبد را از امام به یادگار داشت.

به گزارش افق نیوز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید جلال رضوی همدانی، عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب در همایش ملی و بزرگداشت آیت الله شهید «محمدمهدی ربانی املشی» که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، خواستار برگزاری کنگره ملی آیت الله ربانی املشی شد و اظهار کرد: جامعه ای که در حال شکل گیری تمدن اسلامی است باید یاران امام و ریشه های انقلاب را بشناسد و عیار انقلاب را با سنجش خودش محک بزند تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شود.

وی با بیان اینکه آیه «وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا» بر مضجع شریف آیت الله ربانی املشی در قم نقش بسته است، افزود: این عالم ربانی شخصیتی است که اشعه تربیت امام او را پرورش داد و از اولین لحظات انقلاب جذب نیروهایی شد که حلقه اولیه انقلاب را حول محور ولایت و رهبری امام به وجود آوردند.

مدرس حوزه علمیه دوران کودکی آیت الله ربانی املشی را همراه با طعم محرومیت و یتیمی دانست و تصریح کرد: آیت الله ربانی نیابت مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بر عهده داشت و احکام متعددی از سوی امام دریافت کرده بود. در واقع شالوده علمی آیت الله ربانی املشی به لحاط فقهی و اصولی از امام ارتزاق شده است.

مشاور سازمان اوقاف و امور خیریه کشور علمای استان گیلان را زبانزد نجف، مشهد و قم دانست و گفت: آیت الله ربانی نه تنها افتخار گیلان بلکه افتخار ایران و اسلام است لذا باید برای شناساندن چنین شخصیتی همه کشور به ویژه علما و اصحاب رسانه را بسیج کرد و میزگردها و کمیته‌های علمی تشکیل داد.

وی با اشاره به ترور نافرجام آیت الله ربانی در سال ۶۰ توسط منافقین کوردل، عنوان کرد: منافقین به دنبال ترور مغزهای متفکر انقلاب بودند و اگر مطهری، بهشتی و مفتح را از ما گرفتند، می خواستند یاران امام را ناکارآمد جلوه دهند و انقلاب را با مشکل مواجه کنند و لذا آیت الله ربانی املشی را نشانه گرفتند و سرانجام در سال ۶۴ با ترور بیولوژیک ایشان را به شهادت رساندند و انقلاب و نظام را از فیض وجودشان محروم کردند.

حجت الاسلام رضوی همدانی با بیان اینکه مهر امام خمینی(ره) از دوران طلبگی در دل آیت الله ربانی قرار داشت، خاطرنشان کرد: ساواک همواره به دنبال چنین شخصیت هایی بود، زیرا می دانست این بزرگواران ذخایر علوم خمینی کبیر هستند و نباید بهره های علمی امام در جامعه منتشر شود.

وی آیت الله ربانی املشی را یک انقلابی واقعی به دور از افراط و تفریط دانست و گفت: ایشان انقلابی گری را در این می دانست که در راستای اهداف امام نیروهای انقلاب را بسیج و آماده سازد تا امام بتواند به سهولت امت را هدایت کند.

عضو هیات رئیسه مجمع نمایندگان طلاب کثرت قرائت قرآن و ذکر صلوات را یکی از ویژگی های شهید ربانی دانست و خاطرنشان کرد: آیت الله ربانی قبل از بعد علمی و انقلابی خویش، روح تعبد را از امام به یادگار داشت.

وی یادآور شد: اگر امروز خرمشهر آزاد شده است نتیجه مقاومتی است که با خدامحوری، توکل، اخلاص، علم و دانایی به وجود آمده لذا اگر می‌خواهیم شهیدان هر روز موجب شکوفایی این نظامی شوند که تمام عالم به دنبال نابودی آن است، اما به فضل الهی موفق نمی شوند، باید علمای بزرگمان را بشناسیم.

***

 تالیفات آیت الله ربانی املشی چاپ و منتشر شود

نماینده تام الاختیار آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آیت الله ربانی املشی مظلومانه به شهادت رسید اما نامش تا قیام قیامت ماندگار است، گفت: آثار و تالیفات آیت الله ربانی باید چاپ و منتشر شود.

به گزارش ایسنا، آیت الله فقیه، نماینده تام الاختیار آیت الله موحدی کرمانی در همایش ملی و بزرگداشت آیت الله شهید «محمدمهدی ربانی املشی» که در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، آیت الله ربانی املشی را مصداق خیرخواهی و خدمت به مردم دانست و اظهار کرد: مظلومیت ایشان در دوران حیات و بعد از حیات ما را بر آن وا می دارد تا از فیض وجود علما مادامی که هستند بهره ببریم.

وی با اشاره به تلاش علما در راه مبارزه با رژیم طاغوتی پهلوی و تحمل سختی و مشقت های فراوان برای ترویج احکام مبین اسلام، افزود: در واقع علمای بزرگ راه را برای ما هموار و بستر را مهیا ساختند و امروز باید از معنویات آنان که ثمره انقلاب است، استفاده کنیم لذا باید جلسات بزرگداشت در خور شان این بزرگواران برگزار شود.

آیت الله فقیه علمای دینی را ادامه دهنده راه امام و نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری در وصف آیت الله ربانی املشی فرمودند «شهید ربانی تمام وجودش را برای امام انقلاب گذاشت و هر کجا که مسئولیت داشت آن را به نحو احسن انجام داد».

نماینده تام الاختیار آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه هر سال با ارتحال یکی از علما و بزرگان دینی مواجه هستیم، اضافه کرد: خلاء وجود عالمان دینی به راحتی پر نخواهد شد، اما امیدواریم روح مقدس این بزرگواران که در پدید آوردن انقلاب سهیم بودند، همواره پشتیبان نظام باشد.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به دوستی و علقه آیت الله موحدی کرمانی با مرحوم ربانی املشی، خاطرنشان کرد: آیت الله ربانی املشی با تمام اعضا و جوارح خدامحور و سرباز امام زمان بود و لذا همه ما باید سرباز امام زمانمان باشیم و گره از گره مردم باز کنیم، زیرا خشنودی امام زمان در خشنود کردن مردم است.

وی با بیان اینکه آیت الله ربانی املشی مظلومانه به شهادت رسید اما نامش تا قیام قیامت ماندگار است، گفت: آثار و تالیفات آیت الله ربانی باید چاپ و منتشر شود تا جویندگان علم از نقطه نظرات ایشان استفاده کنند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=220671

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر