1

معرفی چند اپلیکیشن‌ که قاتل باتری گوشی‌ شماست!

  • کد خبر : 221136
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

در این گزارش به معرفی ۹ اپلیکیشن‌ میپردازیم، که قاتل باتری گوشی‌ها هستند.

در این گزارش اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی میکنیم، که قاتل باتری گوشی‌ها هستند.

این برنامه‌ها در پس‌زمینه گوشی قرار گرفته و حتی اگر از آن‌ها استفاده‌ای هم نداشته باشید، باز هم به وظیفه ثانویه خود، یعنی خالی کردن شارژ گوشی عمل می‌کنند. این نرم افزار‌ها که در واقع پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی هستند، به طور مداوم از اینترنت گوشی یا تبلت و یا سنسورهای حرکتی موجود در اسمارت فون شما استفاده کرده و موجب خالی شدن سریع شارژ کوتاهی عمر باتری هستند.

متاسفانه، پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، در نوع خود جزو محبوب‌ترین‌ها نیز به شمار می‌آیند که همین مساله، عدم استفاده از آن‌ها را سخت‌تر خواهد کرد. این لیست، به لطف آمار منتشر شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه، سازندگان آنتی‌ویروس‌های Avast و AVG و نیز کارشناسان و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی تهیه و عرضه شده است.

۱٫ اپلیکیشن اسنپ چت (Snapchat)

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

خبر بد برای طرفداران اسنپ چت این است که این برنامه محبوب جزو پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی به حساب می‌آید. Snapchat در لیست منتشرشده از سوی Avast در رتبه چهارم و در لیست AVG به عنوان دومین اپلیکیشن پرمصرف و قاتل باتری گوشی شناخته شده است. بسیاری از کاربران گزارش داده‌اند که با حذف این برنامه از گوشی خود، به طرز چشمگیری شاهد افزایش طول عمر باتری بوده‌اند.

چه باید کرد؟

فعال کردن Travel Mode یکی از جدیدترین امکانات Snapchat است که بهتر است درمورد آن اطلاعاتی داشته باشید. این قابلیت باعث می‌شود تا از بارگذاری اتوماتیک تصاویر و ویدیو‌ها جلوگیری به عمل آید. شما می‌توانید Travel Mode را از قسمت تنظیمات فعال کنید.

شما همچنین می‌توانید ردیابی موقعیت را غیر فعال کنید. البته با این کار، برچسب‌های جغرافیایی -که یکی از جالب‌ترین امکانات اسنپ چت نیز هست- غیر فعال خواهد شد.

اپلیکیشن‌های جایگزین اسنپ چت

این روز‌ها تقریبا همه شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های اسنپ چت (فیلترها، ماسک‌ها و استوری) را در خود جای داده‌اند. پیشنهاد ما به شما استفاده از قابلیت استوری اینستاگرام به جای Snapchat است.

۲. اپلیکیشن Tinder

اگرچه Tinder یکی از پراستفاده‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، اما در عین حال، از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز به حساب می‌آید. این نرم افزار با استفاده از موقعیت جغرافیایی و همچنین مصرف مداوم داده، در پیدا کردن افراد مختلفی که در نزدیکی شما هستند کمک کرده، اما از سوی دیگر، مصرف بالای باتری و خالی شدن سریع شارژ گوشی را در پی خواهد داشت.

چه باید کرد؟

با عدم استفاده مداوم و همچنین، عدم دسترسی‌دادن به اپلیکیشن برای اجرا در پس‌زمینه و خاموش کردن نوتیفیکیشن‌های برنامه در زمان باز بودن نرم افزار، می‌توانید تا حد زیادی از مصرف بالای آن بکاهید. شما می‌توانید از نسخه تحت وب این برنامه نیز استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های جایگزین Tinder

برنامه‌هایی نظیر OkCupid و Match.com از گزینه‌هایی هستند که با توجه به همه‌گیر بودن آنها، می‌توانند جایگزین Tinder شوند. البته با استفاده مداوم از همه این برنامه‌ها، قطعا شارژ باتری شما باز هم به سرعت خالی خواهد شد. پس بهتر است از همان راه‌کارهایی که در قسمت قبل توضیح دادیم، استفاده کنید.

۳. اپلیکیشن‌های خبررسانی

قطعا نرم افزارهای خبررسانی ابزاری مهم برای به‌روز بودن شما هستند، اما از سوی دیگر، جزو پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی نیز به حساب می‌آیند. برنامه های خبری به طور مداوم در پس‌زمینه سیستم عامل شما در حال به‌روزرسانی خود بوده و در نتیجه، مصرف باتری زیادی را به دنبال خواهند داشت.

چه باید کرد؟

این برنامه‌های پرمصرف را حذف کنید و به راحتی، اخبار مهم را از وب‌سایت اصلی اپلیکیشن، و در صورت نداشتن وب‌سایت، از منابع مهمتر و معتبرتر بخوانید. به همین راحتی می‌توانید میزان فضای بالاتر، شارژ بیشتر و مصرف اینترنت کمتر را تجربه کنید.

جایگزین اپلیکیشن‌های خبررسانی

برای به‌روز بودن و همچنین کاهش مصرف باتری اسمارت فون، شما می‌توانید اپلیکیشن هایی نظیر آخرین خبر و BBC News را از روی گوشی یا تبلت خود حذف کرده و در عوض، به استفاده از صفحه توییتر، کانال تلگرامی و یا باز کردن سایت اصلی منبع بر روی مرورگر خود بپردازید.

۴. اپلیکیشن Outlook مایکروسافت

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

بله، اوت‌لوک نیز یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی است. مایکروسافت تاکنون برنامه‌های اندرویدی زیادی را توسعه داده که یکی از محبوب‌ترین آنها، برنامه ایمیل Outlook است. اما متاسفانه، این نرم افزار به عنوان دهمین اپلیکیشن پرمصرف در لیست Avast قرار گرفته که باعث می‌شود کاربران در استفاده از آن تجدید نظر داشته باشند.

چه باید کرد؟

در صورتی که فعالیت اپلیکیشن‌های ایمیل را در پس‌زمینه گوشی غیر فعال کنیم، در واقع کارایی آن‌ها را از بین برده‌ایم. اگرچه می‌توان نوتیفیکیشن‌های این اپلیکیشن را حذف کرد، اما شاید بهترین راه، استفاده از نرم افزاری جایگزین برای آن باشد.

اپلیکیشن‌های جایگزین Microsoft Outlook

در پلی استور گوگل برنامه‌های اندرویدی زیادی در این زمینه وجود دارند. اما شاید بهترین انتخاب، استفاده از اپلیکیشن Inbox by Gmail باشد که قادر است با وارد کردن چندین حساب (مایکروسافت، یاهو، جیمیل و کلاینت‌های دیگر) همه ایمیل‌ها را به صورت یک‌جا مدیریت کند. بدین ترتیب، مصرف باتری نیز به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

۵. اپلیکیشن‌های Facebook و Messenger

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی را ساخته و عرضه کرده است. اپلیکیشن‌های فیسبوک و مسنجر تقریبا بالاترین امتیاز را در این گزارش به خود اختصاص داده و بدین ترتیب، سریع‌تر از هر گزینه دیگری شارژ باتری گوشی و تبلت اندرویدی شما را خالی می‌کنند. اگر نگاهی به دسترسی‌های فیسبوک در قسمت تنظیمات اسمارت فون خود بیاندازید، متوجه خواهید شد که این لقب شایسته اپلیکیشن فیسبوک خواهد بود.

چه باید کرد؟

اپلیکیشن‌های اصلی را حذف کرده و به دانلود نرم افزارهای رسمی جایگزین آن‌ها تحت عنوان Facebook Lite و Messenger Lite بپردازید. این برنامه‌ها توسط خود فیسبوک ساخته شده و مصرف باتری و اینترنت بسیار کمتری نسبت به اپلیکیشن‌های اصلی دارند. شما ممکن است امکاناتی نظیر مکالمه تصویری را در نسخه‌های لایت از دست بدهید، اما عملکرد کلی آن‌ها بسیار عالی‌ست.

شاید بتوان گفت: هیچ اپلیکیشنی نتواند جایگزینی برای فیسبوک باشد. بهترین راه، نصب نسخه لایت نرم افزار و یا استفاده از نسخه تحت وب این شبکه اجتماعی است.

۶. اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

گوشی‌های سامسونگ معمولا به صورت پیش‌فرض چندین اپلیکیشن اختصاصی را درون خود جای داده‌اند که احتمالا شما از بسیاری از آن‌ها استفاده‌ای نمی‌کنید. اما باید بدانید این برنامه‌ها در بک‌گراند گوشی همچنان فعال بوده و از شارژ باتری آن استفاده می‌کنند. نرم افزارهایی نظیر Samsung Link، Beaming Service for Samsung و WatchON سه مورد از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی سامسونگ هستند.

چه باید کرد؟

شما بدون روت کردن گوشی اندرویدی خود، قادر به حذف برنامه‌های پیش‌فرض سامسونگ نخواهید بود، اما می‌توان آن‌ها را غیر فعال کرد. ابتدا به مسیر Settings > Applications > Applications Manager > All رفته و اپلیکیشن‌های مربوط به سامسونگ را پیدا کنید. همه آن‌ها را باز کرده و تیک Show notifications را بردارید. سپس، Clear Data را لمس کرده و پس از آن، گزینه Disable را بزنید. این کار را برای همه نرم افزارهای سامسونگ که به آن‌ها نیاز ندارید انجام دهید.

گزینه‌های جایگزین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سامسونگ

برخی از این برنامه‌ها اضافی هستند، پس می‌توان جایگزین‌های بهتری در پلی استور برای آن‌ها یافت. به عنوان مثال، به جای استفاده از S-Voice می‌توان از Google Assistant استفاده کرد.

۷. اپلیکیشن‌های استریمینگ موزیک و فیلم (مثل یوتیوب و آپارات)

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

اگر به پخش آنلاین موزیک یا فیلم بر روی گوشی یا تبلت خود علاقه دارید، باید بدانید اپلیکیشن‌های استریمینگ نظیر آپارات و یوتیوب، علاوه بر مصرف بیش از حد باتری، حجم اینترنت شما را نیز به سرعت خالی می‌کنند.

چه باید کرد؟

کار زیادی نمی‌توان کرد؛ اما با استفاده از ترفندهایی نظیر کم کردن نور صفحه نمایش و یا استفاده از هدفون به جای اسپیکر گوشی یا اسپیکر خارجی، می‌توان کمی از خالی شدن سریع شارژ موبایل جلوگیری کرد.

گزینه‌های جایگزین اپلیکیشن‌های استریمینگ فیلم و موزیک

نسخه جدیدی از یوتیوب توسط گوگل عرضه شده که تا حدی از مصرف باتری و اینترنت کم کرده است. در مورد آپارات نیز قطعا استفاده از نسخه تحت وب آن بر روی کامپیوتر و یا مرورگر گوشی موبایل، مصرف باتری کمتری را به دنبال خواهد داشت.

۸. اپلیکیشن‌های مدیریت باتری (مثل lionMobi یا CleanMaster)

اپلیکیشن‌های قاتل باتری گوشی‌/چگونه مودم خود را از دید هکر‌ها پنهان کنیم/چگونگی کاربرد هندزفری و گوشی در حین رانندگی

جالب است بدانید برنامه‌های مدیریت و بهینه‌سازی باتری و تمیزکننده سیستم یکی از پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، برنامه LionMobi توسط Avast جزو ۱۰ اپلیکیشن اول قرار گرفته و AVG نیز برنامه CleanMaster را به عنوان نرم افزاری با مصرف بیش از حد باتری معرفی کرده است.

چه باید کرد؟

ساده است؛ این اپلیکیشن‌ها را از روی گوشی خود حذف کرده و به جای آن، از این ۴ ترفند ساده برای افزایش سرعت گوشی استفاده کنید.

گزینه‌های جایگزین اپلیکیشن‌های مدیریت باتری

تن‌ها اپلیکیشن توصیه‌شده برای بهینه‌سازی باتری گوشی، نرم افزار Greenify است. این برنامه با الگوریتمی که دارد از اجرای اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه گوشی جلوگیری می‌کند.
منبع: صبحانه
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=221136

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر