1

پاسخ نعمت‌زاده به اتهام داشتن ۱۸ پتروشیمی/تنها فکر و ایده با من است

  • کد خبر : 223877
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲

وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اینکه برنامه دولت گازرسانی به سراسر استان سیستان و بلوچستان است به اتهاماتی که در خصوص داشتن ۱۸ پتروشیمی به وی منتسب شده بود توضیح داد که در بسیاری از موارد فکر و ایده با بنده است و سرمایه‌گذاری از طریق بخش‌های دیگری صورت می‌گیرد، اما به داشتن ۱۸ پتروشیمی متهم شدم در حالی که اینگونه نبود.

سفر محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت و معدن به استان مرکزی

به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد احداث کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس هیات عامل ایدرو ظهر امروز در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد مجتمع بزرگ صنعت فولاد در چابهار از دیگر طرح‌هایی است که مدنظر قرار گرفته است و علاوه بر این در رابطه با جنوب انتقال خط گاز از ایرانشهر به جنوب و چابهار و نیز زاهدان شروع شده و در بخش‌های جنوبی واحدهای پتروشیمی نیز در تلاش‌اند تا فعالیت مورد نظر خود را انجام دهند.

وی با بیان این که در شمال استان سیستان و بلوچستان طرح تولید لاستیک خودرو مدنظر قرار گرفت، خاطر نشان کرد: برخی معتقد بودند که کار کردن در زابل مشکل است و باید به نقطه‌ای دیگری از استان برده شود، اما ما در قبال این مساله مقاومت کردیم و معتقدیم که با در نظر گرفتن تکنولوژی‌ها حتی می‌توانیم بحث صادرات را مدنظر قرار دهیم و قطعا این واحد می تواند با ایجاد فناوری و شغل در راستای تحول در منطقه گام بردارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تصریح این که در مقطع زمانی به داشتن ۱۸ پتروشیمی متهم شدم، تصریح کرد: در بسیاری از موارد فکر و ایده با بنده است و سرمایه‌گذاری از طریق بخش‌های دیگری صورت می‌گیرد، اما به داشتن ۱۸ پتروشیمی متهم شدم در حالی که اینگونه نبود.

وی در ادامه با اشاره به این که اگر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در راستای پیشبرد فعالیت‌ها اقدام کنند درخواست واگذاری‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، عنوان کرد: تا زمانی که بخش خصوصی و سرمایه‌ گذار به مساله ورود نکرده مسوولیت با مسوولان است. علاوه بر این در موارد بافت بلوچ هم معتقدیم که اگر سرمایه‌گذار علاقه‌مند وجود داشته باشد مساله واگذاری مدنظر قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که ایجاد پنج کارخانه لاستیک در دوران ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی مدنظر قرار گرفت، گفت: کشور در آن زمان نسبت به تولید لاستیک بی نیاز شد، اما با افزایش میزان خودروها به مرور زمان مجبور شدیم ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار تن واردات لاستیک داشته باشیم.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت یازدهم مجددا سرمایه‌گذاری‌هایی در مورد لاستیک انجام شده و کردستان، لرستان و زابل از جمله استان‌هایی هستند که به همین منظور در دستور کار قرار گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=223877

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر