1

قطر مانع از دورزدن شرکت های سعودی برای صادرات کالا به دوحه شد

  • کد خبر : 224311
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱:۳۹

شرکت های سعودی که قصد داشتند، با صدور کالا از کشوری ثالث به قطر، تحریم های ریاض و هم پیمانانش به دوحه را دور بزنند، با سد محکم قطری ها روبرو شدند.

به گزارش ایرنا، یک مقام مسئول در اتاق بازرگانی قطر که خواست نامش فاش نشود در این باره به الجزیره گفت: هرگونه کالای ساخت کشورهای محاصره کننده قطر (عربستان، امارات، بحرین و مصر) صرف نظر از بارگیری از کشوری ثالث به خاک کشور ممنوع است.
این مقام قطری در این باره افزود: بازرگانان قطری در روزهای اخیر برای یافتن بازارهای جدید به کویت، ترکیه و چندین کشور دیگر سفر می کنند.
این اظهارات درحالی مطرح می شود که چندی پیش «سردار آیدان» مدیر کل شرکت تکسان لجستیک ترکیه به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل ترکیه گفته بود: اصولا تقاضای خدمات حمل و نقل بین شرکت های ترکیه ای و همتایان قطری آن صورت می گیرد.
وی در ادامه افزود: اما بسیاری از شرکت های عربستانی تمایل دارند تا به قرادادهایی که با طرف های قطری خود بسته اند، پایبند باشند، اما با توجه به تحریم هایی که ریاض علیه دوحه اعمال کرده است، این شرکت های سعودی از فروش و تحویل کالا به قطر منع شده اند.
مدیر این شرکت ترکیه ای با اشاره به این که شرکت تکسان لجستیک برای انتقال ۵۰ تا ۶۰ تن از کالاها و تولیدات عربستانی مذاکره می کند، تصریح کرد: نبود کشتی و هواپیما عامل اصلی تاخیر در انتقال محموله های چند تنی به قطر است و پیش بینی ما این است که پس از عید فطر این محموله ها به قطر حمل شود.
با این اقدام دوحه، عملا هرگونه تلاش شرکت های کشورهای ثالث برای واردات کالاها و تولیدات کشورهای تحریم کننده قطر به ویژه عربستان ممنوع شده است.
واردات کشورهای عربستان، امارات و بحرین به قطر افزون بر ۵ میلیارد دلار برآورد شده است.
قطر برای مقابله با تحریم های کشورهای چهارگانه به یکسری اقداماتی دست زده است که از آن جمله می توان به امضای قراداد واردات کالاها و تولیدات کشورهای عمان و ترکیه اشاره کرد.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از ۱۵خردادماه ۹۶ با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224311

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر