2

کشورهای مشمول محدودیت مهاجرتی ترامپ در اقدامات تروریستی دخالتی نداشته‌اند

  • کد خبر : 224595
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۳۲

به اعتقاد کارشناس مسائل بین‌الملل، محدودیتی که دولت دونالد ترامپ برای بخشی از مسلمانان در نظر گرفته، یک اقدام نژاد‌پرستانه است و هیچ‌گونه تأثیری در مبارزه با تروریسم ندارد.

حسن عابدینی

«حسن عابدینی»، کارشناس مسائل بین‌الملل و قائم‌مقام خبرگزاری صداوسیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص رفع توقیف بخش­‌هایی از دستور محدودیت مهاجرتی ترامپ و تأثیر آن بر افکار عمومی دنیا، با اشاره به اینکه کشورهای مشمول این فرمان در اقدامات تروریستی دخالتی نداشته‌اند، بیان داشت: محدودیتی که دولت دونالد ترامپ برای بخشی از مسلمانان در نظر گرفته، یک اقدام نژاد‌پرستانه است و هیچ‌گونه تأثیری در مبارزه با تروریسم ندارد؛ زیرا اتباع کشورهایی مشمول این محدودیت شده‌اند که در اقدام‌های تروریستی دخالتی نداشته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کشوری چون عربستان که بیشترین میزان دخالت در اقدامات تروریستی را دارد، مشمول این تحریم نیست، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که مقصود ترامپ جلوگیری از اقدامات تروریستی و افزایش امنیت برای اتباع آمریکایی نیست.

کارشناس مسائل بین‌الملل با توجه به اینکه وضع این قانون از سوی رئیس‌جمهور تازه‌کار ایالات‌متحده در ابتدا با چالش چندهفته‌ای مواجه شد، یادآوری کرد: دادگاه عالی از ابتدا بخش‌هایی از این قانون را رد کرد و در پی فشارهایی که برخی از جمهوری‌خواهان و افراط‌گرایان وارد کردند، بخشی از آن از سوی دادگاه عالی تائید شد. این مسئله نشان می‌دهد که این تصمیم ترامپ اساساً یک موضوع غیرقانونی است و بر اثر فشارهایی که از طرف وی وارد شده، سرانجام بخشی از این محدودیت‌ها پذیرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ترامپ به‌خوبی می‌داند که عربستان سعودی بیشترین دخالت را در اقدامات تروریستی داشته است، مطرح کرد: اندیشه وهابیت که مذهب رسمی قبیله آل سعود است، پایه تولید افراط‌گری و اقدامات خشونت‌طلبانه است؛ اما ترامپ در مقابل دلارهای نفتی که در طی سفر ماه گذشته به ریاض به او اهدا شد، حاضر شده است از این مسئله صرف‌نظر و دولت سعودی را از این موضوع مستثنا کند؛ بنابراین مشاهده می‌شود که این قانون جدید یک اقدام تبعیض‌آمیز و مبتنی بر استاندارد و معیار دوگانه است.

عابدینی با بیان جزئیاتی از این قانون اشاره داشت: این محدودیت برای کسانی برداشته شده است که به‌گونه‌ای با نهادهای آمریکایی در ارتباط باشند و یا از دانشگاه‌های آمریکا پذیرش شده باشند؛ بنابراین افرادی مشمول طرح محدودیت مهاجرتی نیستند که با نظام سیاسی آمریکا در ارتباط هستند. این طرح اعمال فشار بر عمده کشورهای مسلمان است که جمهوری اسلامی ایران را نیز شامل می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=224595

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر