1

کنکور سراسری سال ۹۶ کلید خورد

  • کد خبر : 225462
  • ۱۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹

کنکور سراسری سال ۹۶ از صبح امروز با رقابت داوطلبان گروه‌های علوم ریاضی و علوم انسانی آغاز شد.

 

خبرگزاری فارس: کنکور سراسری سال ۹۶ کلید خورد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آزمون سراسری عمومی و اختصاصی برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از صبح امروز کلید خورد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر امروز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیرماه و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیرماه در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره ۱) برگزار می‌شود.

رای شرکت در آزمون سراسری سال ۹۶ در مجموع تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۴۸ هزار و ۴۳۴ نفر زن و ۳۸۱ هزار و ۷۷۴ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۸٫۶ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۱٫۴ درصد مرد هستند.

از تعداد ثبت‌نام کنندگان، تعداد ۵۱ هزار و ۳۱۰ نفر از گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کردند.

از تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، تعداد ۱۱۲ هزار و ۱۹۹ نفر داوطلب گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر نیز علاقمندی خود را به شرکت در گروه‌های آزمایشی زبان‌های خارجی اعلام کردند.

با توجه به اینکه هر داوطلب برای شرکت در جلسه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی باید کارت ورود به جلسه همان آزمون را دریافت کند، با توجه به آمار ثبت‌نام کنندگان و آمار افرادی که ۲ یا ۳ گروه آزمایشی را برای آزمون انتخاب کردند، در مجموع تعداد یک میلیون و ۹۳ هزار و ۷۱۷ کارت ورود به جلسه آزمون صادر شده است که از این تعداد ۶۵۷ هزار و ۸۸۳ کارت برای خواهران و ۴۳۵ هزار و ۸۳۴ کارت برای برادران است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=225462

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر