2

تکلیف نامشخص بانوان در مترو به کجا می انجامد

  • کد خبر : 22547
  • ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۶

ولی متأسفانه هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نشده است و وضعیت سردرگمی مسافران همچنان ادامه دارد.

اما متأسفانه این شرایط در مترو که وسیله‌ای پرتردد برای بانوان است به دلیل عدم مدیریت به درستی ایجاد نشده است. این موضوع زمانی مشخص می‌شود که از آغاز مهرماه تاکنون با اجرای طرحی با عنوان اضافه شدن واگنی برای بانوان از سوی مدیریت بهره‌برداری مترو شاهد ورود مردان به این واگن هستیم و هیچ مسئولی در این خصوص به درستی پاسخگو نیست.

خانم معیری یکی از مسافران همیشگی مترو درباره وضعیت واگن بانوان می‌گوید: اضافه شدن واگن جدید برای بانوان با استقبال روبه‌رو بوده ولی موجب بروز مشکلاتی شده است که به راحتی می‌توان آنها را رفع کرد اما برای رفع این مشکل تلاش نمی‌شود.

 وی در ادامه می‌گوید: مأموران مترو می‌توانند به آسانی از ورود آقایان به واگن ویژه بانوان جلوگیری کنند اما از انجام این وظیفه سر باز می‌زنند و تنها با ایجاد مانعی کوچک که به راحتی قابل جابه‌جایی است بخش آقایان را از خانم‌ها جدا کرده‌اند!

خانم ۲۷ ساله‌ای که کارمند است و برای رفت و آمد روزانه از مترو استفاده می‌کند، می‌گوید: مترو وسیله نقلیه عمومی است و باید رضایت همه را جلب کند اما متأسفانه نه تنها من بلکه دیگران نیز چندان از وضعیت مترو راضی نیستند.

وی ادامه می‌دهد: اگر قرار بود واگنی برای بانوان اضافه شود باید اطلاع‌رسانی مناسب صورت می‌گرفت که چنین مسائلی به وجود نیاید و آقایان نیز زودتر در جریان این اقدام قرار گیرند.

خانم زهره‌وند که خود را دانشجو معرفی می‌کند، می‌گوید: اضافه شدن واگن جدید برای بانوان وضعیت آشفته‌ای را به وجود آورده که هیچ‌یک از مأموران مترو نیز اقدامی برای رفع آن انجام نمی‌دهند.

این دانشجو اضافه می‌کند: زمانی که برای اعتراض به برخی از مأموران مترو مراجعه می‌کنیم پاسخی نمی‌دهند و حتی مسافران را مقصر می‌دانند که درخواست اضافه شدن واگن را داده‌اند!

سعید جوان ۲۸ ساله‌ای است که درباره اضافه شدن واگن خانم‌ها می‌گوید: اضافه‌شدن این واگن موجب شده خانم‌ها دیگر از واگن آقایان استفاده نکنند و نیازی به این کار نداشته باشند.

او اضافه می‌کند: مأموران مترو باید با رسیدگی بیشتر از ورود آقایان به این واگن جلوگیری کنند ولی متأسفانه مأموران هیچ کاری را در این زمینه انجام نمی‌دهند.

احمد یکی از پرسنل مترو است که از وضعیت اضافه شدن واگن بانوان اظهار تأسف می‌کند و مدیریت را عامل تمام این هرج و مرج‌ها عنوان می‌کند و می‌گوید: اطلاع‌رسانی مسئولان مترو در این زمینه بسیار کمرنگ بود و به همین دلیل روزانه با ورود تعداد زیادی از آقایان به این واگن روبه‌رو هستیم ضمن این که متأسفانه در این واگن رفتارهای ناشایستی هم دیده می‌شود.

وی اضافه می‌کند: برای جلوگیری از این وضعیت به نیروی انسانی نیاز است اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

احمد که هر روز شاهد چنین مشکلی در مترو است، تصریح می‌کند: بی شک همسر و فرزندان مسئولان مترو از این وسیله نقلیه استفاده نمی‌کنند چون اگر این طور بود برای رفع چنین مشکلی اقدام می‌کردند.

وی همچنین از اعتراض روزانه صدها مسافر دراین مورد خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: این مشکل باید از طریق مدیریت و ارگان‌هایی که وظیفه آنها ایجاد امنیت است رفع شود.

علی، یکی دیگر از پرسنل مترو است که این عمل مدیریت را قابل قبول نمی‌داند و می‌گوید: از دید بسیاری از پرسنل مترو، برخی از طرح‌هایی که مدیریت تصمیم به اجرای آنها می‌گیرد، مثبت نیست و از جمله این طرح‌ها اضافه شدن یک واگن برای بانوان به انتهای قطار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای چنین طرح‌هایی به زمان نیاز دارد، ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه زمان زیادی از اجرای این طرح می‌گذرد، ولی به دلیل بی‌توجهی در این زمینه و اطلاع‌رسانی نامناسب این مشکل همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه می‌گوید: مدیریت می‌توانست سه واگن ابتدا یا انتهای قطار را برای بانوان درنظر بگیرد، ولی چرا این طرح را اجرا نکرد، مشخص نیست. در این صورت هیچ مشکلی برای مسافران پیش نمی‌آمد، چون واگنی که به انتهای قطار برای بانوان اضافه شده، با پایان مسیر و سر و ته شدن قطار این واگن ابتدای قطار قرار می‌گیرد، به همین دلیل کنترل آن نیز دشوار است.

این کارمند مترو همچنین می‌گوید: آقایان نیز که تعدادشان از مسافران خانم بیشتر است، در این زمینه اعتراض دارند و بارها با نگه‌داشتن قطارها در مسیر موجب بروز ترافیک در خط می‌شوند. به هر حال این عمل باید به صورت توافقی انجام شود.

«کاظم» یکی از متصدیان مستقر در سکوی مترو در پاسخ به این‌که چرا برای جلوگیری از هجوم آقایان به واگن زنانه اقدامی انجام نمی‌دهید، می‌گوید: به ما گفته شده در این زمینه دخالتی نکنیم و با مردم درگیر نشویم.

این متصدی در ادامه با تشریح وظیفه خود و سایر مأموران خط‌های دیگر می‌گوید: برای ما در‌خصوص کنترل این واگن وظیفه‌ای تعریف نشده است.

معاون عمرانی استاندار تهران نیز در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: مترو مشکل پول و اعتبار ندارد، بلکه مشکل مدیریتی دارد که باید رفع شود.

به گفته محمدرضا محمودی، پرسنل مترو به لحاظ دریافت حقوق مشکلی ندارند، به همین دلیل مشکل مسافران را رفع نمی‌کنند.

محمودی ادامه می‌دهد: البته تمام این حقوق را نیز به حساب مردم می‌نویسند و می‌گویند درآمد مترو صرف حقوق و مزایای پرسنل می‌شود.

وی می‌گوید: با تمام این شرایط بایستی تلاش کنیم مشکلات مترو و مسافران رفع شود و مردم بتوانند با آرامش از این وسیله نقلیه استفاده کنند.

طبق اظهارات محمدعلی قلی‌ها، رئیس شرکت بهره‌برداری مترو تهران به خبرگزاری فارس در ۸ مهرماه سال‌جاری قرار شد که این مشکل ظرف دو هفته توسط مسئولان و متصدیان روی سکوها رفع شود، ولی متأسفانه هیچ اقدامی برای حل این مشکل انجام نشده است و وضعیت سردرگمی مسافران همچنان ادامه دارد.

البته لازم به ذکر است که قلی‌ها چندی پیش نیز از تصمیم جدید برای واگن‌های بانوان خبر داد که بر‌اساس آن در هر قطار یک و نیم واگن از ابتدا و انتها برای خانم‌ها اختصاص می‌یابد که این تصمیم جدید نه تنها وضع را بهتر نکرده بلکه وضعیت آشفته‌تر نیز شده است.

شبکه ایران-سمیه بهمنی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=22547

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر