2

لیندسی گراهام خطاب به ترامپ: حرف‌هایت تفرقه افکنانه است

  • کد خبر : 229984
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به اظهارات اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور پس از تجمع نژادپرستانه روز شنبه در ایالت ویرجینیا، با صدور یک بیانیه خطاب به او نوشت: حرف‌هایت میان مردم تفرقه ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سی.ان.ان، در بیانیه گراهام که تندترین واکنش روزهای گذشته جمهوریخواهان به ترامپ تلقی می‌شود، آمده است: اظهارات رئیس جمهوری آمریکا یک گام رو به عقب به حساب می‌آید.
اشاره وی به اظهارات ترامپ درباره حادثه درگیری روز شنبه در یک تظاهرات نژادپرستانه در شهر شارلوتزویل ایالت ویرجینا است.
رئیس جمهوری آمریکا اگرچه برای قربانیان این حادثه پیام تسلیت فرستاد، اما در تقبیح آن و به ویژه محکوم کردن گروه های راست گرای افراطی و نژادپرست، قاطعانه عمل نکرد و این موضوع انتقادها و واکنش های بسیاری را در پی داشت.
گراهام در بیانیه خود در این خصوص می‌افزاید: حزب آبراهام لینکلن (جمهوریخواه) جایی برای امثال دیوید دوک (از رهبران بلندپایه گروه نژادپرستانه کو کلاکس کلان) نیست.
خشونت‌ها در ویرجینیا زمانی آغاز شد که گروهی برای تظاهرات در مخالفت با برچیده شدن یک مجسمه از پارکی در این شهر اجتماع کردند.
این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در قرن نوزدهم بود که به عنوان یکی از حامیان برده داری شناخته می‌شود.
در این تظاهرات یک خودرو ناگهان به میان جمعیت راند که در این حادثه یک نفر کشته و تعداد زیادی دیگر زخمی شدند.
در شرایطی که بسیاری از رسانه‌ها و سیاست‌مداران آمریکایی، اظهارات ترامپ را در محکومیت این حادثه کافی ندانستند، توئیت «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین این کشور در این خصوص، به محبوب‌ترین توئیت تاریخ شبکه اجتماعی توئیتر تبدیل شد.
اوباما به نقل از نلسون ماندلا، فعال ضد آپارتاید در آفریقای جنوبی نوشته بود: هیچ فردی با حس تنفر به دیگری به خاطر رنگ پوست، پیشینه یا مذهبش متولد نمی شود. مردم برای نفرت داشتن باید آموزش ببینند و اگر مردم می توانند تنفر را یاد بگیرند، چرا به آنها عشق و محبت را یاد ندهیم؟ عشق است که از ذات انسان سرچشمه می گیرد، نه متضادش.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=229984

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر