1

سالانه باید ۲ میلیون مسکن در کشور ساخته شود

  • کد خبر : 231129
  • ۰۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

 رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه سالانه باید ۲ میلیون مسکن ساخته شود، گفت: با توجه به اینکه هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زوج جوان نیاز به مسکن دارند دولت باید از ظرفیت بافت فرسوده برای ساخت و ساز جدید استفاده کرده و از توسعه شهر‌ها در قالب طرح هایی، چون مسکن مهر بپرهیزد.

کوچیبه گزارش افق نیوز، محمدرضا رضایی با اشاره به اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به مغفول ماندن بخش مسکن در دولت یازدهم اولویت اصلی این وزارتخانه در دولت فعلی باید توجه به این بخش و رفع رکود حاکم بر آن باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش تولید مسکن برای ایجاد توازن میان عرضه و تقاضا مهمترین اقدامی است که باید از سوی دولت دوازدهم پیگیری شود، افزود: توجه به انبوه سازان و تسهیل گری شرایط فعالیت آن‌ها با ارایه تسهیلات ارزان و همچنین در نظر گرفتن برخی مشوق‌ها نخستین گامی است که می‌تواند به افزایش تولید مسکن در کشور کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه نرخ سود ۱۸ درصد و امثال آن نمی‌تواند انگیزه‌ای برای افزایش ساخت و ساز در کشور ایجاد کند، تصریح کرد: مطالبه جدی ما از دولت در خصوص تسهیلات دهی در حوزه مسکن افزایش رقم وام و کاهش نرخ سود بانکی است تا به این ترتیب شاهد تحول مثبت در بخش مسکن باشیم.

رضایی با بیان اینکه معطوف شدن دولت به ساخت و ساز در بافت فرسوده از دیگر ضرورت‌هایی است که باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها در بافت‌های فرسوده دولت باید ساخت و ساز در این بافت‌ها را در اولویت قرار دهد، زیرا از بسیاری از هزینه‌های دیگر که با تامین امکانات و زیرساخت‌ها در ارتباط است می‌کاهد.

وی با تاکید بر اینکه سالانه باید ۲ میلیون مسکن در کشورساخته شود تا انباشت تقاضا در حوزه مسکن نداشته باشیم، افزود: با توجه به اینکه هر سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زوج جوان نیاز به مسکن دارند دولت باید از ظرفیت بافت فرسوده برای ساخت و ساز جدید استفاده کرده و از توسعه شهر‌ها در قالب طرح هایی، چون مسکن مهر بپرهیزد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه عملیاتی شدن طرح مسکن اجتماعی مطالبه دیگر نمایندگان از وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم است، تصریح کرد: پیشنهاد ما عملیاتی کردن طرح مسکن اجتماعی در بافت فرسوده است، در این رابطه نیز آماده همکاری با دولت هستیم.

به گزارش خانه ملت رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نخستین جلسه کمیسیون عمران مجلس در هفته پیش رو دغدغه‌های نمایندگان در حوزه مسکن مطرح شده و ایده اجرایی کردن طرح مسکن اجتماعی در بافت فرسوده نیز به اطلاع وزیر راه و شهرسازی می‌رسد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=231129

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر