2

ضرورت انتخاب وزیر علوم از میان اساتید ممتاز دانشگاهی

  • کد خبر : 232939
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹

کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار انتخاب وزیر علوم آینده از بین اساتید برجسته و ممتاز دانشگاهی شدند.

ثبت نام دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علم و صنعت

کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار انتخاب وزیر علوم آینده از بین اساتید برجسته و ممتاز دانشگاهی شدند.

به گزارش ایسنا، بیش از چند صد نفر از اعضای هیات علمی کانون صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با ارسال نامه ای به رییس جمهور،‌خواستار انتخاب وزیر علوم آینده از میان اساتید ممتاز و دانشگاهی برجسته شدند.

متن نامه به شرح ذیل است:

“جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

​با سلام، احتراماً اینک و در پی کسب رای اعتماد حداکثری کابینه پیشنهادی جنابعالی از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از آن جهت که در آستانه انتخاب و معرفی وزیر علوم تحقیقات و فناوری برای کابینه دولت دوازدهم قراردارید، کانون صنفی اعضاء هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران به نمایندگی از اعضاء فرهیخته خود از جنابعالی تقاضا می‌نمایند که در راستای سیاست‌ها و برنامه‌های اعلام شده دولت تدبیر و امید، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را از میان استادان برجسته و ممتاز دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی تابعه وزارت مذکور که دارای مشخصات و ویژگی‌های ذیل باشد انتخاب و به مجلس شورای اسلامی معرفی فرمائید:

۱- دارا بودن بینش و بصیرت لازم  نسبت به جایگاه و اهمیت و اقتدار علمی در توسعه کشور؛
۲- داشتن شناخت کافی از راهکارهای تولید علم و فناوری و به کار بستن آنها در اعتلای ایران اسلامی و انگیزه لازم برای رشد و ارتقاء جایگاه علمی ایران در جهان؛
۳- برخورداری از جدیت لازم در بازگرداندن مسئولیتها و اختیارات وزارت علوم تحقیقات و فناوری؛
۴- داشتن باور لازم به دانشمندان و نخبگان و سپردن امور آنان به خودشان.”
۵- برخورداری از تدبیر کافی برای به اجرا درآوردن ساز و کارهای مدیریتی متناسب و درخور در دانشگاه ها.
۶- دارا بودن توان مدیریتی لازم برای تنظیم، تدوین و به اجرا درآوردن برنامه‌های آموزشی و پژوهشی و تولید و توسعه فناوری در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و توانمندسازی نسل جوان و آینده ساز کشور.
۷- داشتن شهامت لازم در اجرای منویات حضرتعالی در خارج کردن دانشگاه‌ها از فضای غیر علمی و ایجاد دانشگاه های امن برای دانشجویان و دانشگاهیان.
۸- قدرت لازم برای همراهی با آراء اکثریت ملت شهید پرور در اداره جامعه در راستای نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال جاری و مهمتر از همه اعتقاد کافی به استقلال عملی دانشگاه‌ها و اهتمام لازم در حفظ و ارتقاء آن.

بدیهی است انتخاب فردی شایسته” برای تصدی مقام وزارت علوم تحقیقات و فناوری ضمن تقویت” ثبات و حفظ جایگاه مدیریت وزارت عتف در حوزه علم و پژوهش و توسعه فناوری، نشاط” کاری و تلاش را مجدداً به ساحت دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور تزریق خواهد نمود و انتظار فرهیختگان دانشگاهی را برای برنامه ریزی و مدیریت توسعه و شکوفایی این حوزه مهم درامور کشور و اعتلای اقتدار علمی را” تحقق عملی خواهد بخشید.
​موفقیت روز افزون جنابعالی و دولت دوازدهم را در راستای خدمترسانی به مردم ایران اسلامی و اعتلای جایگاه جهانی کشور از خداوند متعال خواستاریم”.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=232939

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر