1

صالحی امیری ترجیح می‌دهد در شهرداری بماند

  • کد خبر : 239353
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱

افق نیوز/ با توجه به اینکه مسئولیت در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود و یک مسئول نمی‌تواند دوشغله باشد امیدواریم در شهرداری تهران باقی بمانند و آقای صالحی امیری هم ماندن در شهرداری را ترجیح می‌دهد.

به گزارش افق نیوز/ محمدعلی نجفی در برنامه تهران ۲۰ درباره اقداماتی که در شهر تهران صورت گرفته است، اظهار داشت: کار در شهرداری دو قطب دارد یک اینکه کاری که انجام می‌شود مستقیماً توسط مردم درک و لمس می‌شود و یک کار زودبازده است.

وی افزود: تهران علی‌رغم اینکه همه می‌گویند مشکلات دارد و با چالش‌های جدی مواجه است ظرفیت‌های زیادی هم دارد و تهران یکی از زیباترین شهرهای دنیا است.

نجفی بیان داشت: بدون مشارکت شهروندان و قوی‌ترین شهردار و بزرگترین تشکیلات شهرداری هم نمی‌تواند شهر تهران به شهری برای زندگی، شهر انسان‌محور و شهری که آسایش و آرامش در آن حاکم باشد تبدیل کند.

شهردار تهران افزود: مهم‌ترین برنامه ما این است که مشارکت واقعی مردم در اداره شهر محقق شود و در این صورت مشکلات و چالش‌ها برطرف خواهد شد. بنده به شهروندان عرض می‌کنم که شهرداری را از آن خود بدانند.

نجفی بیان داشت: پس از انتخابات شوراها، شورای شهر منتخب پس از اعلام نتایج به صورت غیر رسمی کار خود را آغاز کرد و این اقدام آنها کار بسیار هوشنمدانه‌ای بود و به من نیز بسیار کمک کرد.

وی گفت: تدوین برنامه سوم دولت برعهده من بود و حالا تدوین برنامه سوم شهرداری هم برعهده من است و این را به فال نیک می‌گیرم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح تفصیلی در شهر تهران به خوبی اجرا نشده است، افزود: تهران بیش از حد تعیین شده در طرح تفصیلی مراکز تجاری دارد ما شاهد پاساژهای خالی و بدون مشتری هستیم.

وی در ادامه برنامه زنده تهران ۲۰ با اشاره به اینکه اداره شهر با تراکم‌فروشی ممکن نیست، گفت: تهران علی‌رغم اینکه همه می‌گویند مشکلات دارد و با چالش‌های جدی مواجه است ظرفیت‌های زیادی هم دارد.

شهردار تهران یادآور شد: متأسفانه بخشی از درآمدهای تهران از مالیات ارزش بر افزوده تأمین می‌شود که ۲ هزار میلیارد تومان از سهم تهران را در بودجه کاهش داده‌اند و امیدواریم با مصوبه مجلس و همین‌طور در لایحه بودجه سال ۹۷ مجلس این کمبود را جبران کند.

نجفی با اشاره به اینکه اجازه خطا در شهرداری تهران نداریم، گفت:‌ بعد از انتخابات شورای شهر و قطعی بودن تغییرات در مدیریت با استقرار شورای جدید چهار ماه کار شهرداری سست شده بود.

وی به توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران اشاره کرد و گفت: امیدواریم با توسعه حمل‌ونقل ریلی تحول زیادی را در پایتخت از جمله کاهش آلودگی هوا و حل معضل ترافیک داشته باشیم.

شهردار تهران اشاره کرد: بسیاری از ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و بخش عمده‌ای از اتوبوس‌های تهران بالای ۱۰ سال عمر دارند که برخلاف قانون و استانداردهای ملی است.

نجفی به لایحه بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پرداخت به بخشی از مطالبات شهرداری در بودجه دولت دیده شده است.

وی به حضور خود در جلسات هیأت دولت اشاره کرد و بیان داشت: در هیأت دولت بنده به عنوان نماینده همه شهرها و کلانشهرها از حقوق آنها دفاع می‌کنم.

شهردار تهران گفت: در برخی از خواسته‌هایمان مثلاً قانون مالیات ارزش بر افزوده در دولت زورمان نرسید و امیدواریم در مجلس بشود این خلاء را جبران کرد.

نجفی عنوان کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه توسعه خطوط ریلی از برنامه‌های اصلی شهرداری تهران است و دولت نیز متعهد شده است دو هزار واگن جدید به ناوگان حمل‌ونقل ریلی شهر اضافه کند.

وی ادامه داد: ایران را با تهران می‌شناسند همانطور که فرانسه را با پاریس، اگر تهران خوب، زیبا و پرنشاط باشد هر کسی وارد تهران شود احساس می‌کند همه ایران اینطور است.

شهردار تهران گفت: تهران الگو برای همه کشور است چه کارهای خوبی و چه کارهای بد در تهران برای شهرهای کشور الگو می‌شود.

نجفی به انتصابات در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در انتخابات مدیران تلاش کردن حداکثر شایسته‌سالاری را مدنظر قرار دهم از هشت معاون بنده شش نفر دکترای تخصصی مربوطه را دارد.

وی افزود: شهرداری ۸۵۰ مدیر دارد و هزار مدیر نیز در سطوح پایین‌تر حضور دارند. از ۱۰۰ مدیر انتخاب شده ۳۰ درصد جوان هستند، ۲۰ درصد دارای دکترا هستند و ۸ درصد از بانوان مدیران شهرداری را تشکیل می‌دهند که البته در حوزه بانوان ضعیف عمل کرده‌ایم.

شهردار تهران گفت: به جای اینکه اصرار کنیم روی تعداد زن و جوانان؛ باید سیستمی را تعبیه کنیم که زنان و جوانان رشد کنند و در آینده مدیران جوان در شهرداری تهران بیشتر خواهند شد.

نجفی ادامه داد: بنده ۲۹ ساله بودم که در ابتدای انقلاب وزیر شدم. جوانی که شایستگی دارد باید انتخاب شود اما به صرف جوان بودن نباید انتخاب کرد، باید شایستگی و توانایی مدیریت در آن بخش را داشته باشد.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری را به مترو اختصاص داده‌ایم و امیدواریم دولت هم همین‌قدر به مترو اختصاص دهد و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت استفاده خواهیم کرد و امیدوارم موجب تحول شود.

شهردار تهران خاطرنشان کرد:‌امیدواریم تا پایان امسال خط ۷ مترو را راه‌اندازی کنیم هرچند همکاران می‌گویند تا آخر اردیبهشت اما فشار می‌آوریم تا آخر سال مجدداً این خط راه‌‌اندازی شود.

نجفی بیان داشت:خوشحالم که بخش عمده‌ای از وقتم را صرف نشست و برخاست با اهالی هنر در این مدت کوتاه کرده‌ام. یکی از مهم‌ترین مسائل این است که روابط بین انسان‌ها و المان‌های شهری موضوع اخلاق را هم لحاظ کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه آیا آقای صالحی امیری معاون فرهنگی و اجتماعی و همین‌طور قائم مقام شهردار تهران در مسئولیت خود می‌ماند یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مسئولیت در کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود و یک مسئول نمی‌تواند دوشغله باشد امیدواریم در شهرداری تهران باقی بمانند و آقای صالحی امیری هم ماندن در شهرداری را ترجیح می‌دهد.

شهردار تهران درباره علت تعطیلی خط ۷ مترو نیز گفت: امیدواریم تا پایان امسال خط ۷ مترو راه‌‌اندازی شود چرا که در گذشته این خط را بدون تجهیزات افتتاح کرده بودند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=239353

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر