3

ناموفق‌ترین بازگشت های تاریخ فوتبال ایران! +تصاویر

  • کد خبر : 242762
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۷:۱۳

در سالهای اخیر تعدادی از بازیکنان سرخابی پس از بازی در تیم های خارجی و کسب درآمد به منظور خداحافظی از دنیای توپ گرد به تیم های استقلال و پرسپولیس برگشتند اما هرگز به آنچه در نظر داشتند دست نیافتند!

مجتبی جباری

در سالهای اخیر تعدادی از بازیکنان سرخابی پس از بازی در تیم های خارجی و کسب درآمد به منظور خداحافظی از دنیای توپ گرد به تیم های استقلال و پرسپولیس برگشتند اما هرگز به آنچه در نظر داشتند دست نیافتند!

افق نیوز/ یکی از علایق فوتبالیست ها به ویژه زمانی که به سالهای پایانی فوتبال خود می رسند این است که روزهای پایانی فوتبال خود را در تیمی باشند و در نهایت با آن خداحافظی کنند که در اوج جوانی با پیراهن همان تیم معروف شده و به درجات بالای فوتبالی و البته ثروت قابل توجهی دست یافتند.

اتفاقاتی که به تازگی برای مجتبی جباری رخ داد دستمایه ای شد تا با مرور بر چند مورد مشابه از این حیث این موضوع را بررسی کنیم که این اقدام از سوی فوتبالیست ها تا چه اندازه ریسک دارد و ممکن است برای شان تا چه حد خطرناک باشد!

*پژمان منتظری!

یکی از بازیکنان سن و سال داری که با همین ذهنیت به تیم سابقش برگشت پژمان منتظری ۳۴ ساله بود. او که فصل قبل در الاهلی قطر توپ می زد پس از بی میلی تیم قبلی اش به ادامه همکاری به استقلال برگشت. او در ۵ دیدار ابتدایی لیگ جاری برتر روی ۴ گل خورده استقلال نقشی بسزا داشت تا آنجا که خیلی از هوادارانی که از بازگشت این بازیکن سرشناس به تیم شان خوشحال بودند او را عامل عدم نتیجه گیری استقلال می دانستند! البته پس از آسیب دیدگی او از ناحیه کتف استقلال خیلی کمتر گل خورد و رکورد کلین شیت های سید حسین حسینی برای استقلال برجای ماند تا روزی که باز هم منتظری به ترکیب برگشت و با یک اشتباه پایه گذار شکسته شدن رکورد کلین شیت استقلال شد! او یکی از همین بازیکنانی است که با این بازگشت ناامید کننده حتی ممکن است جام جهانی را نیز از دست بدهد.

*مهدی مهدوی کیا!

یکی از ستاره های باشگاه پرسپولیس هم دچار همین بدبیاری شد! مهدوی کیا پس از ۱۷ سال دوری از پرسپولیس و بازی در تیم های خارجی و داخلی برای خداحافظی از دنیای توپ گرد تصمیم گرفت به تیم سابقش برگردد. او به پرسپولیس آمد و در دوران سرمربیگری یحیی گل محمدی عملکرد خوبی هم داشت ولی در دیدار فینال جام حذفی رفتاری با او شد که خداحافظی اش را غم انگیزتر از آنچه باید و شاید کرد! او در طول بازی نیمکت نشین بود و تنها در ۵ دقیقه آخر به میدان رفت. در حالی که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند او می توانسته در طول بازی بیشتر به پرسپولیس کمک کند. دیداری که در نهایت پرسپولیس در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان اصفهان شد و مهدوی کیا هرگز از بازگشتش به پرسپولیس راضی نشد!

*غلامرضا عنایتی!

واژه “دندان پوسیده” در فوتبال از همان زمانی باب شد که از سوی مدیران وقت باشگاه استقلال به رضا عنایتی که یکی از بااخلاق ترین فوتبالیست های دهه اخیر فوتبال ایران بوده نسبت داده شد! او ۸ سال قبل با هزاران امید از النصر امارات به استقلال برگشت ولی این لقب را به او نسبت دادند و از تیم کنارش گذاشتند! اما این باعث نشد عنایتی که عاشق پیراهن استقلال بود درس بگیرد و ۵ سال بعد بار دیگر به استقلال برگشت. یک فصل برای استقلال توپ زد و در حالی که می خواست در فصل بعد از آن از دنیای توپ گرد خداحافظی کند با دریافت نامه ای، محترمانه از تیم کنار گذاشته شد. او به این امید که بار دیگر بتواند به استقلال برگردد باز هم ورزش کرد ولی منصوریان هم او را نخواست تا در نهایت در یک دیدار با لباس تیم سیاه جامگان رودرروی تیم استقلال از دنیای توپ گرد خداحافظی کند.

*رامین رضاییان!

یکی از بدترین بازگشت های این سالها به رامین رضاییان و رفت و برگشتش به ترکیه مربوط می شد! او در میان بهت و تمنای ملتمسانه هواداران و مخالفت برانکو راه لیگ ترکیه را در پیش گرفت ولی بعد از پشیمان شدن به پرسپولیس برگشت! گرچه در بازگشت به پرسپولیس اینقدر با بی اهمیتی برانکو مواجه شد که در اردوی دوبی با علی علیپور درگیری لفظی پیدا کرد و از اردو و در نهایت پرسپولیس اخراج شد. رامین حتی دست به دامان پدرش شد تا شاید با پادرمیانی او راهی به ترکیب پرسپولیس پیدا کند ولی در نهایت پس از ماه ها بیرون ماندن و تیم نداشتن راهی اوستنده بلژیک شد و…!

*… و مجتبی جباری!

قطعا مجتبی جباری که دلیل اصلی پرداختن به این سوژه بود اگر به روزهای ابتدایی فصل برگردد تصمیمی دیگر می گیرد. گرچه او با قرارداد دوساله به استقلال برگشت تا شاید فصل بعد هم در این تیم بماند ولی نزدیکان به این بازیکن مدعی بودند جباری آمده تا در همین فصل از استقلال جدا شود.

جباری ۳۴ ساله پس از چهار سال دوری از استقلال و بازی برای سپاهان و الاهلی قطر به همان وسوسه ای دچار شد که دیگر فوتبالیست ها دچارش می شوند. او به استقلال برگشت و با اینکه در تست های پزشکی ایفمارک و آزمایش های سختگیرانه دکتر نوروزی(معاونت پزشکی باشگاه استقلال) هم قبول شد ولی نتوانست به آرزوهایش جامه عمل بپوشاند.

جباری که لقب زیدان اسیا را از هواداران آبی دریافت کرده بود، در دوران حضور در استقلال بارها با مدیران عامل باشگاه و یا سرمربیانش بر سر مسایل زیرساختی و یا مشکلات مالی به چالش خورده بود این بار از سوی باشگاه با تلخی های غیرمنتظره ای مواجه شد. درباره آمادگی جسمانی اش حرف زدند، در قراردادش حق فسخ را به باشگاه دادند و گفته شد بابت هر بازی که برای تیم انجام بدهد پول می گیرد نه بیشتر و نه کمتر.

با این همه در آخر با دریافت یک پیامک ۵ ماه از تمرینات منع شد و دست آخر قراردادش را یکطرفه فسخ کردند! بازگشتی صددرصد ناموفق که آه از نهاد بسیاری از هواداران استقلال و دوستداران جباری به هوا بلند کرد اما قطعا هیچکس به اندازه خود جباری از این اتفاق ناراحت نیست!

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=242762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. متاسفانه این روند هنوز هم ادامه داره و متوقف نشده.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر