2

تحلیل کیسینجر از انقلاب ایران

  • کد خبر : 243902
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰:۱۷

کسینجر: سیاست منزوی کردن ایران تا زمانی درست است که تندروها بر تهران حکومت می کنند.

خبرگزاری فارس: تحلیل کیسینجر از انقلاب ایران

رخدادهای ۱۷ بهمن ۶۳

چکیده:

  • بزرگترین کارخانه تولید نخ ایران با حضور نخست وزیر در خمین افتتاح شد.

  • حملات عراق به سومار و جزیره مجنون جنوبی به شدت سرکوب شد.

  • هزاران رزمنده تازه نفس راهی جبهه های جنگ شدند.

  • شیمون پرز: انقلاب اسلامی ایران تجربه تلخ قرن بیستم است.

  • کسینجر: سیاست منزوی کردن ایران تا زمانی درست است که تندروها بر تهران حکومت می کنند.

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید نخ کشور

همزمان با گرامیداشت ایام الله پر برکت دهه فجر انقلاب اسلامی  و روز خود کفایی بزرگترین کارخانه تولید کننده نخ اکرولیک در کشور با حضور مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر کشورمان در شهرستان خمین افتتاح شده و به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این کارخانه که مهندس شافعی وزیر صنایع، حجت الاسلام رضوانی رئیس دیوان عدالت اداری و جمعی از مسئولین استانی حضور داشتند مهندس طارمی مدیر عامل این کارخانه گفت: کارخانه نخ طلای خمین با  ۹ میلیارد ریال سرمایه گذاری و تولید روزانه ۹ تن نخ اکرولیک تاسیس شده است که تا  ۱۸ تن نخ اکرولیک در روز قابل افزایش است.

وی افزود: صد در صد مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه از طریق کارخانه پلی اکریل اصفهان تامین می شود و هیچگونه ارزی بابت خرید مواد اولیه از کشور خارج نخواهد شد. مهندس میر حسین موسوی نیز در جریان افتتاح این کارخانه گفت: تلاش کارگران همانند کار رزمندگان اسلام در جبهه علیه استکبار جهانی است و افتتاح این کارخانه سمبلی از مقاومت ملت ما در همه جبهه ها است.(۱)

سرکوب ضد حمله شدید دشمن به سومار

گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از منطقه سومار حاکیست که طی ۴۸ ساعت گذشته نیروهای اسلام با ایثار تمام اتش پرحجم دشمن به منطقه سومار را شدیدا پاسخ دادند و همه تعرضات قوای کفر را سرکوب کردند. در این درگیری ها به نیروها و تجهیزات جنگی دشمن تلفات و ضایعات قابل توجهی وارد آمد. بر اساس این گزارش به دنبال شکست های پی در پی  در جزایر مجنون و سومار متجاوزین بعثی روستاهای دشت آزادگان و مناطق مسکونی آبادان را بمباران کردند در این حملات تعدای از مردم غیر نظامی شهید و مجروح شدند.

همزمان با ادامه درگیری های شدید در منطقه سومار هزاران تن از سلحشوران بسیج جان برکفان اعزام مجدد طرح لبیک یا خمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهت پیوستن به دیگر رزمندگان اسلام به منظور رویارویی با سپاه کفر از محل اعزام این نیرو (لانه جاسوسی سابق) طی مراسم ویژه ای راهی جبهه های حق علیه باطل شدند. بر اساس این گزارش در مراسم اعزام این رزمندگان دکتر شریعتمداری عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی سخنرانی کرد.(۲)

تکذیب فروش سلاح اسرائیل به ایران

شیمون پرز نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس که برای اولین بار پس از به دست گرفتن قدرت دیروز در یک مصاحبه رادیو تلویزیونی در تلاویو ظاهر گردید با تکذیب فروش هر گونه سلاح به جمهوری اسلامی ایران گفت: اسرائیل هیچ گونه اسلحه ای به ایران نمی فروشد و نهضت (امام) خمینی یک تجربه بسیار تلخ قرن بیستم می باشد.

وی مدعی شد: انقلاب ایران یک انقلاب بسیار افراطی و خصمانه بوده و برای اسرائیل دلیلی وجود ندارد که از این نوع انقلاب حمایت کند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره خروج مفتضحانه اسرائیل از لبنان نیز گفت: اسرائیل تصمیم خود را مبنی بر خروج از لبنان گرفته و از این تصمیم نیز منصرف نخواهد شد.(۳)

کسینجر: غرب باید از شکست عراق جلوگیری کند

هنری کسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا که از وی در صحنه سیاست به عنوان مهره حساس سیاست آمریکا یاد می شود امروز با انتشار مقاله در روزنامه واشنگتن پست رهنمود های خود را به  هیئت حاکمه آمریکا به منظور مقابله با انقلاب اسلامی تشریح کرد.

کسینجر در این مقاله تاکید کرده است: نفع آمریکا در جلوگیری از سقوط دولت های مقتدر عرب است که آن هم مستلزم عقیم گذاردن ایران است اما از طرفی ایران ضعیف نیز به نفع شوروی خواهد بود. کسینجر می افزاید: ایران محور طبیعی برای اهداف روسیه در پیشروی به سوی اقیانوس هند است. غرب باید از شکست عراق جلوگیری کند اما نه به نحوی که ایران از هم بپاشد ایران یکپارچه که سیاست معتدلی را دنبال کند با منافع غرب هماهنگی خواهد داشت سیاست منزوی کردن ایران تا موقعی درست است که تهران توسط متعصب های توسعه طلب رهبری می شود لذا آمریکا نباید دروازه ها را با تهران ببندد.(۴)

منابع:

۱٫ کیهان، ۱۷ بهمن ۶۳، ص ۲
۲٫ اطلاعات، ۱۷ بهمن ۶۳، ص ۲
۳٫ کیهان، ۱۷ بهمن ۶۳، ص ۲۰
۴٫ کیهان، ۱۷ بهمن ۶۳، ص ۲۰

انتهای متن/

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243902

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر