1

تصمیم جدید مدیریت‌بحران برای مهار حریق ساختمان برق وزارت نیرو/ علت صدای انفجار/ خطر ریزش رفع شده

  • کد خبر : 243958
  • ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱

 شهرداری تهران گفت: آخرین تصمیمی که بر اساس نظر کارشناسان گرفته شد آن است که طبقه منفی چهار ساختمان را با کف یا فوم پر کنیم و امیدواریم این کار منجر به خفه شدن آتش شده و حریق کاملا مهار شود.

 شهرداری تهران گفت: آخرین تصمیمی که بر اساس نظر کارشناسان گرفته شد آن است که طبقه منفی چهار ساختمان را با کف یا فوم پر کنیم و امیدواریم این کار منجر به خفه شدن آتش شده و حریق کاملا مهار شود.

 به گزارش افق نیوزو به نقل از شهرنوشت؛ محمدعلی نجفی، پس از جلسه مشورتی به منظور بررسی روند اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو گفت: از این به بعد از آب استفاده نخواهد شد و صرفا فوم به ساختمان تزریق می شود.

او گفت: قرار شد از وزارت نفت و فرودگاه مهر آباد بخواهیم که آمادگی داشته باشند و در صورتی که با کمبود فوم مواجه شدیم، از آنها استفاده کنیم

خطر ریزش تا حد زیادی رفع شده است

ایسنا نوشت: عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که خطر ریزش ساختمان برق وزارت نیرو تا حد زیادی مرتفع شده است.

حجت نظری در حاشیه بازدید از محل حادثه اظهار کرد: با توجه به گزارشی که از مسئولان شهرداری و فرماندهان عملیاتی اخذ کردیم احتمال ریزش ساختمان رفع شده و بعید می‌دانم که دیگر خطری از بابت ریزش این ساختمان را تهدید کند.

نظری با بیان اینکه خطر بزرگ از این ساختمان رفع شده است، درباره اطفای حریق در طبقه منفی چهار این ساختمان نیز گفت: با توجه به گزارش‌ها تا حد زیادی از حجم حریق کم شده و آتش نشانان در تلاش هستند تا جلوی گسترش حریق را بگیرند. ژل‌ها و فوم‌های ویژه اطفای حریق نیز به طبقه منفی چهار تزریق شده است و عملیات با سرعت خوبی ادامه دارد.

نظری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این ساختمان پس از اطفای حریق قابل استفاده خواهد بود یا خیر؟ گفت: نظر من این است که این ساختمان بعد از اطفای حریق نمی‌تواند همچون گذشته به فعالیتش ادامه دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره ورود شورا به این حادثه گفت: در شورای شهر کمیته ایمنی که برای بررسی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تشکیل شده بود قطعا این موضوع را نیز مورد رسیدگی قرار خواهد داد. شورا قطعا بر چنین ساختمان‌ها و ساختمان‌های ناایمن نظارت خواهد داشت و ما حتما این موضوع را در صحن شورای شهر بررسی خواهیم کرد.

عضو شورای شهر تهران درباره اینکه آیا شهرداری امکان پلمب این ساختمان را داشت یا خیر؟ گفت: بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها این اجازه را به شهرداری می‌دهد تا با ساختمان‌های ناایمن برخورد کند.

علت صدای انفجار

ایسنا نوشت: رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: در حال حاضر تنها به ساختمان برق وزارت نیرو خسارت وارد شده اما اگر هر یک از شهروندان شکایتی در پی این حادثه داشته باشند می‌توانند به کلانتری ۱۰۵ سنایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند.

سرهنگ بستو مستقر در محل حادثه حریق ساختمان وزارت نیرو درباره اقدامات انجام شده از سوی پلیس اظهار کرد: همکاران من در پلیس پیشگیری از ساعات اولیه وقوع حریق در صبح روز گذشته در محل حاضر بودند. آنها شب گذشته را در این محل سپری کردن و امشب نیز در این محل خواهند بود.

وی با بیان اینکه امنیت در منطقه برقرار است اظهار کرد: همکاران ما در محل حضور داشته تا نسبت به تامین امنیت ساختمان‌های تخلیه شده و همچنین منطقه اقدام خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان شکایت افراد پس از این حادثه به پلیس وجود دارد یا خیر؟ گفت: در حال حاضر تنها به ساختمان متعلق به وزارت نیرو خسارتی وارد شده اما اگر هر یک از شهروندان شکایتی در پی این حادثه داشته باشند می‌توانند به کلانتری ۱۰۵ سنایی مراجعه کرده و شکایت خود را ثبت کنند و همکاران من نیز به شکل ویژه به آن رسیدگی خواهند کرد.

سرهنگ بستو در پاسخ به اینکه آیا ممکن است برخی ساکنان ساختمان‌های اطراف از جمله هتل مجاور محل حادثه محل را ترک نکرده باشند، گفت: هر ساختمانی که به تشخیص آتش نشانی باید تخلیه می‌شد تخلیه شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره شنیده شدن صدای انفجار و تیر در بخشی از آسمان تهران، اظهار کرد: صدای شنیده شده ناشی از آتش بازی به مناسبت دهه فجر در میدان ولیعصر بود.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=243958

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر