2

وزیر جهاد کشاورزی “استیضاح” می‌شود

  • کد خبر : 245008
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷، موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: پس از پایان بررسی لایحه بودجه ۹۷، موضوع استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: پس از پایان روند بررسی لایحه بودجه ۹۷ در صحن علنی مجلس، موضوع بررسی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به‌علت عملکرد ضعیفی که تاکنون داشته است در دستور کار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت تصریح کرد: طرح خرید تضمینی و توافقی برنج تاکنون به دلایل گوناگون از جمله تعلل و کوتاهی دولت کمک چندانی برای رفع نگرانی‌های کشاورزان شالیکار شمالی نکرده و آنان همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس در همان زمان برداشت محصول خواستار اجرای سریع طرح خرید تضمینی و توافقی برنج توسط دولت بودند، اما به وجود همه تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده طرح مذکور بسیار دیر آغاز شد و نتیجه‌ای هم در بر نداشت.

حسنی عمل

ز. مورد انتقاد قرار داد و افزود: از اوایل شهریورماه امسال تذکرات زیادی را به وزیر و معاونانش در مورد اجرای به موقع طرح خرید تضمینی برنج دادیم، اما این طرح با تعلل بسیار در دی ماه، آن هم زمانی که کشاورز مشکلات را تحمل کرده بود توسط آنان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای عرضه و فروش محصول برنج همچنان با مشکل مواجه‌اند گفت: هزینه تمام شده هر کیلو برنج بیش از ۸ هزار تومان است و این در حالی است که اگر کشاورز بخواهد به همین قیمت ناچیز ۸ هزار تومان قناعت کند باز هم در فروش محصولش به مشکل بر می‌خورد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: در تمام این سال‌ها تا کنون سابقه نداشته چنین اوضاع وخیمی برای کشاورزی و برنجکاران شمالی ایجاد شود به‌طوری که با برنامه‌ها و طرح‌های غلط دولت تنها چیزی که عاید کشاورزان شده بی‌رغبتی و نا امیدی در عرصه تولید برنج است.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره تعرفه واردات برنج نیز عنوان کرد: در گذشته تعرفه واردات محصول برنج ۴۰ درصدی بود، اما آقایان با کمال ناباوری اقدام به کاهش این تعرفه آن هم به میزان ۵ درصد کردند که اعتراضات بسیار شدید نمایندگان مجلس را به‌ویژه در کمیسیون کشاورزی به دنبال داشت.

نماینده مردم رشت در مجلس سیاست‌های نامعلوم و گاهاً دو پهلوی دولت را مورد انتقاد قرار داد و اظهار داشت: پس از اعتراضات گسترده نمایندگان در مجلس بود که تعرفه واردات برنج به ۲۸ درصد رسید، اما با اعطای ارز مبادله‌ای به وارد کنندگان برنج توسط دولت، در جهت جلب رضایت واردکنندگان عمل کردند.

حسنی با تاکید بر وجود مافیا در عرصه واردات برنج عنوان کرد: سود‌های کلانی که نصیب این وارد کنندگان می‌شود ارتباطات گسترده و پیچیده‌ای را در رده‌های بالاتر تصمیم‌گیری برای آنان به وجود آورده تا جایی که قادرند ارز مبادله‌ای دریافت و کالای وادرداتی خود را به قیمت دلخواه به بازار عرضه کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با وضعیت اسفناکی که پیش آمده آینده چندان روشنی را نمی‌توان برای کشاورزی به‌ویژه در خطه گیلان تصور کرد، زیرا نه رغبت و انگیزه چندانی برای کشاورز مظلوم باقیمانده و نه ادامه روند تولید دیگر برایش صرفه اقتصادی دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر یک کشاورز برنجکار شمالی حتی نمی‌تواند برای تامین مخارج زندگی‌اش اقدام به تغییر کاربری زمین زراعی خود کند و از طرف دیگر با آینده‌ای نامعلوم و بسیار مبهم باید همچنان نا امیدانه حرفه خود را در عرصه تولید برنج ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=245008

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر