33

درگذشت بازیگر زن بازمانده از کشتی تایتانیک+ تصاویر

  • کد خبر : 26075
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۹

درگذشت بازیگر زن بازمانده از کشتی تایتانیک

درگذشت بازیگر زن بازمانده کشتی تایتانیک+ تصاویر
درگذشت بازیگر زن بازمانده کشتی تایتانیک+عکس
استیوارت که در سال ۱۹۹۷ در فیلم پرفروش «تایتانیک» به کارگردانی جیمز کامرون نقش رز پیر، تنها بازمانده کشتی غرق‌شده «تایتانیک» را بازی کرد و برای این نقش‌آفرینی در ۸۷ سالگی نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد، درگذشت.
به گزارش ایران ناز گلوریا استیوارت برای «تایتانیک» نامزد جایزه گلدن گلوب هم شد و به طور مشترک با کیم بیسینگر جایزه بهترین بازیگر زن مکمل را از انجمن بازیگران آمریکا دریافت کرد. ژوئیه پیش آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در مراسمی با اجرای لئونارد مالتین، مورخ سینما ۱۰۰ سالگی استیوارت را جشن گرفت.
مالتین در آن مراسم به این نکته اشاره کرد که استیوارت سال‌ها پیش از بازی در «تایتانیک» به عرصه سینما و تلویزیون بازگشته بود، اما بازی در نقش رز کالورت بود که باعث شد صنعت بار دیگر به او توجه کند. مالتین گفت: «در صنعتی که می‌کوشد احساسی نباشد، او واقعا کودک بازگشته قرن بیستم بود.
استیوارت در «تایتانیک» عالی ظاهر شد و این نقطه حساس بازگشت او بود.» گلوریا استیوارت سال ۱۹۱۰ در سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا به دنیا آمد. او کار در حرفه نمایش را از تماشاخانه پاسادنا آغاز کرد و بعدها با استودیو یونیورسال قرارداد امضاء کرد. استیوارت سال ۱۹۳۲ با بازی در فیلم «خیابان زنان» با بازی کی فرانسیس وارد دنیای سینما شد.
او برای بازی در فیلم‌هایی چون «فرانکنشتین»، «خانه تاریک قدیمی»، «مرد نامرئی» و «بوسه در برابر آینه» از نخستین ملکه‌های جیغ سینما لقب گرفت. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «ربکا مزرعه سانی‌بروک»، «تایم اوت برای جنایت»، «زندانی شارک آیلند» و «جویندگان طلا ۱۹۳۵» اشاره کرد.


 

 


لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=26075

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر