6

کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی در معاملات امروز

  • کد خبر : 27604
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۲

به طوری که در فاصله حدود ۲۴ ساعت قیمت هر اونس طلا حدود ۳۳ دلار کاهش یافته است

این در شرایطی است که قیمت اونس طلا در جریان معاملات ظهر روز گذشته تا ۱۷۵۲ دلار صعود کرده بود. اما سپس به ۱۷۲۹ دلار بازگشت ولی امروز این افت همچنان ادامه دارد. به طوری که در فاصله حدود ۲۴ ساعت قیمت هر اونس طلا حدود ۳۳ دلار کاهش یافته است.

اوج قیمت روز گذشته طلا پس از آن رقم خورد که لوکاس پاپادموس نخست وزیر یونان موفق نشد حمایت دولت ائتلافی این کشور را برای تصویب قوانین جدید ریاضت اقتصادی جلب کند.

 یونان برای پرداخت بدهی های سنگین داخلی و خارجی مجبور به دریافت کمکهای مالی از وام دهندگان بین المللی است وام دهندگان بین المللی نیز اعطای کمکهای مالی جدید به یونان را مشروط به توافق احزاب سیاسی این کشور بر سر اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی کرده اند.

 یونان باید تا اواسط ماه مارس ۱۴ میلیارد یورو از بدهی های خود را بپردازد در غیر این صورت ورشکستگی این کشور قطعی خواهد بود .

 یونان سال ۲۰۱۰ میلادی مجبور به دریافت کمکهای مالی خارجی شده است.

با این وجود بانک مرکزی اروپا در نشست روز گذشته خود نرخ بهره بانکی را بدون تغییر حفظ کرد تا آرامش نسبی به بازارهای مالی حاکم شود.

خبر آنلاین -بر اساس این گزارش نرخ بهره بانکی اروپا هم اکنون در حد یک درصد ثابت شده است بر این اساس بانک مرکزی انگلیس نیز در اقدامی مشابه نرخ بهره بانکی این کشور را بدون تغییر در حد ۰٫۵ درصد ثابت نگه داشته است.

در طول ۱۰۰ روزی که از فعالیت ماریو دراگی به عنوان رییس جدید بانک مرکزی اروپا می گذرد این بانک نرخ بهره بانکی را به پایین ترین حد خود طی سالهای اخیر رسانده است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27604

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
مجموع مبتلایان در جهان
آخرین بروزرسانی در:
مبتلایان

فوتی‌ها

بهبود یافته‌ها

موارد فعال

مبتلایان امروز

فوتی‌های امروز

موارد بحرانی

کشورهای تحت تأثیر